Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuletteko että itse valmistama ruoka tulisi halvemmaksi

Vierailija
20.02.2011 |

myös yksinasuvan taloudessa? Äitini joka asuu tätä nykyä yksin ostaa valmisaterioita vaikka kykenisi tekemään alusta alkaen ruuan itse. Selityksenä että ei itseleen kehtaa tehdä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallankin jos on pakastin käytössä, osan sapuskasta voi pakastaa.

Toki olen samaa mieltä, että voisi olla ns. sinkkukokoja myynnissä esim. jauhelihoissa, kanoissa jne.

Vierailija
2/9 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos on pakastin. Mut eri asia on se, että valmisateroilla saa helposti ihan kelpo ruokaa ja vaihtelua niihin omiin keitoksiin. Jos äidilläsi on varaa ostaa eineksiä, niin mikäs siinä...vai onko taustalla joku muu asia, josta olet huolissasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten se on viitsimisestä kiinni. Nojoo, pakasti olisi hyvä olla olemassa, jotta voi tehdä isomman satsin ja laittaa loput pakkaseen. Yksinelävän elämänlaatu heikkenee entisestään kun syö ankeaa valmisruokaa :/

Vierailija
4/9 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika epäterveellisiä kaikkine lisäaineineen ja arominvahventeineen. Yleensä sisältävät myös huonoja rasvoja. Itse teen ruokaa ihan itse, jotta todella tiedän mitä syön. Uskon kyllä, että itse tehtynä tulee edullisemmaksi, jos tekee isoja satseja ja pakastaa osan. Mutta pääasiassa teen itse, koska ruuan terveellisyys on minulle tärkeää (teen 80 prosenttisesti luomuruokaa).

Vierailija
5/9 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee isompia määriä ja pakastaa valmiina annoksina. Sähköäkin voi yksinasuva säästää niin, että kypsentää perunat mikrossa. Paria perunaa on melko energiaa tuhlaavaa keitellä sähköhellalla.

Vierailija
6/9 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin tuota pakastamisenkin järkevyyttä taloudellisen hyödyn kannalta. Pakastinkin maksaa, kun sen omalla rahallaan ostaa ja nykyiset kodinkoneet tuskin kestävät 20 vuotta eivätkä ainkaan sen yli. Pakastaminen vie energiaa ja sulatus myös. Sähkä on viime aikoina kallistunut melkoisesti.

Sinäsä ruuan tekeminen pakastimeen mahdollistaa sen, että saa nopeasti terveellistä kotiruokaa tarjolle myös niinä päivinä kun ei ehdi hellan ääreen. Ja leivät ym pysyy tuoreina ja voi pitkää yllätysvierasvaraa varalla.

Vierailija
7/9 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim. oppimishaluinen

Vierailija
8/9 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pointti että ruoka tulee halvemmaksi? Pointtina ruuassa on se, että se maistuu hyvälle, ja on laadukasta ravintosisällöltään. Einekset ja valmisruuat eivät täytä näistä kriteereistä kumpaakaan. Mulla ainakin hyvä ruoka tuo sekä henkistä että fyysistä hyvinvointia. Kyllä siihen kannattaa panostaa jos mihin.

Vierailija
9/9 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä laittaa pariksi päiväksi samaa ruokaa, kyllä se jääkaapissa säilyy ja mikrossa voi lämmittää.

Kun teen koko perheelle ruokaa, siis minulle ja kahdelle lapselle, laitan sen yli jäävän ruoan suoraan lautasannoksena jääkaappiin ja koululainen voi sen kotiin tullessaan lämmittää seuraavana päivänä. Me kaksi muuta myöhemmin kotiin tulevaa laitetaan jotain muuta ruokaa, josta taas saan seuraavana päivänä mukaan töihin ja taas lautasannoksen koululaiselle.

Pakastaminen ei ole järkevää, pakastin syö sähköä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä