Ulkoiluasiaa
Ulkoiletteko taaperoiden kanssa kovilla pakkasilla?
Kommentit (8)
eipä nuo päiväkodissakaan laita lapsia ulos, eskarilaiset ovat tehneet kävelylenkkejä.
Ei iltapäivän 14-15 astetta auringonpaisteessa ole kovin kylmä. Kunnolla vaatetta, kypärämyssy ja hyvin tarkenee kun touhuaa. Lasketaan pyllymäkeä, kolataan lunta, lapioidaan, mies pelaa sählyä lapsen kanssa jne. Ja tosi lämmin poika kun tulee sisään. Ja uni maistuu hyvin :)
isompien kanssa ollaan käyty iltapäivällä laskemassa mäkeä ym, kun pakkanen on laskenut alle kahdenkympin.
Vanhemmat ovat kyllä sanoneet, että pienen hetken ovat taaperoiden kanssa kotioloissa ulkoilleet, mutta tuolla ei oikein uskalla jos joku paleltuma tuleekin.
Aurinko paistaa, ei tuule ja iltapäivällä n. 15 astetta pakkasta. Tottakai ollaan ulkoiltu. Esikoinen on 3-vuotias ja vauva 6 kk.
Meillä on ollut ennemminkin ongelmana se, että lasitetulla parvekkeella vauvalle tulee kuuma nukkua auringon paisteessa, joten iltapäiväunien aikaan on hyvä lähteä vaunulenkille :)
Aurinko paistoi täydellä terällä, pakkasta taisi olla -18. Ihan loistava ulkoilusää. Ihan oikeasti. Juuri ketään ei näkynyt missään. Sanoinkin miehelle sisälle tullessa, että sääli kun ihmiset jumittavat sisällä näin komealla säällä. Aurinko nimittäin lämmittää jo aika kivasti. Viimaakaan ei ollut nyt yhtään. Kunnolla päälle vaatetta ja hyvin tarkenee.
Kiva olla sisällä "hyvällä syyllä". Ja tarkoitan siis juuri _kovia_ pakkasia. Esim. tällä viikolla aamulla oli usein yli 30 astetta pakkasta. Eilen olikin upea ulkoiluilma. Pakkasta vain 20 astetta eikä juurikaan tuulta-
Meillä taaperon lisäksi alakoululainen perheessä. Olen pitänyt pakkasrajana suunnilleen 17 astetta - se oli eilen ja jos sen alle menee, ei tee mieli ulkoilla. Koululainen hiihtää ja taapero istuu pulkassa ja/tai kävelee. Maksimiaika 30-45 minuuttia. Taapero tuntuu viihtyvän ulkona, mielestäni tuo aika on kohtuullinen eikä jaksa aina sisälläkään istua.
samaa olen miettinyt..itse en ole taaperoani ulos vienyt..kun ei tunnu hänkään siellä viihtyvän näin kylmällä..mutta hulluksi tässä tulee kun joutuu jo toista viikkoa junnaan sisällä...