syönkö tarpeeksi?
Minulla on koko ajan nälkä, jon olen miettiny syönkö tarpeeksi?
Aamupala: n.30g fitness muroja ja siinä 2dl rasvatonta jogurttia
Lounas: Banaani, omena ja myslipatukka
Päivällinen: 3pientä perunaa ja vähän rypsiporsasta, 1 pieni sämpylä jossa hieman oivariinia.
Iltapala: 2 pientä täysjyvä sämpylää joissa päällä hieman oivariinia ja puolikas siivu kinkkua. puolikas kurkku, omena ja banaani.
Lisäksi n. 3,5litraa vettä ja lapsen kanssa pienen palan tiikerikakkua puoliksi.
Jumppaan päivittäin n. 1,5tuntia + 0,5tuntia venyttelyä (lepopäivä kerran kahdessa viikossa). lisäksi käynyt tänään lapsen kanssa puistossa pulkkailemassa ja n. puolentunnin reippaan kävelylenkin.
Joten mitä luulette onko tuossa tarpeeks?
Kommentit (24)
minusta tulee taas senmmonen kauhea läski ku olin sillon.. Kaipa se pitää vaan ottaa itseä niskasta kiinni ja unohtaa se laihdutus. se vaan jäi jotenki päähän että pitää katsoa mitä syö.
kun pääsee laihdutuksen makuun sitä on vaikea lopettaa, koska nälästä saa kiksejä. Se voi muuttua huumeeksi samoin kuin urheilussa koettu kipu ja ponnistelu. Laihtuminen tuottaa onnistumisen tunnetta ja sitä voi ruveta himoitsemaan. Vielä vähän, vielä vähän alemmas painoa jne.
Ajattele pientä lastasi. Syömishäiriö helposti periytyy lapsille, koska he saavat syömisen mallin sinulta. Jos syöt lautasmallin mukaan, siis puolet lautasesta kasviksia ja neljäsosa jotain lihaa ja loput perunaa/riisiä/pastaa, et voi lihoa hallitsemattomasti. Jos nyt elät nälässä, voi painoa tulla pari kiloa, mutta sen nousu pysähtyy kyllä, omalle fysiologiselle tasolleen riippuen liikkuvaisuudestasi.
Entä tuo päivittäinen jumppa? Nautitko siitä, vai onko se ruumiinkuritusta, keino polttaa kaloreita? Mieti sitäkin. Elämä ei ole ikuista laihdutuskuuria.
melko reiluja annoksia. jumppa on kuitenkin nautinto, se virkistää.:)
Pitää alkaa käyttään sitä lautasmallia, niin ehkä tämä tästä helpottaa.
Kiitos kaikille vastauksista.
ap
Normaali-ihminen voi syödä joka päivä jotain herkkua, vaikka pullaa tai jäätelöä. Juuri tuo syömisen kurinalaisuus ja se että noudatat tiettyjä sääntöjä, kertoo syömishäiriöstä. Ei sulla ehkä anoreksiaa ole, mutta et selvästi uskalla syödä tavallisessa arjessa vapautuneesti ja nälän mukaan. Jos syömistä ajattelee jatkuvasti, se on merkki siitä, ettei kaikki ole kunnossa. Itsekin olen elänyt vastaavanlaista elämää ja kyllä siinä ajattelu oli sairasta.