Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten auttaa masentunutta äitiä ja vauvaa?

Vierailija
19.02.2011 |

Mulla on suuri huoli kaveristani, joka on masentunut synnytyksen jälkeen, eikä jaksa tarpeeksi huolehtia vauvan hyvinvoinnista. Nyt mielestäni vauvakin alkaa olla "masentunut" tai ainakin on hiljainen ja vetäytyvä... mitähän ihmettä sitä voisi tehdä? Lastensuojelu on jo heidän apunaan (kodinhoitaja jne), mutta olisiko jotain, miten mä voisin auttaa nimenomaan vauvaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia apu helpottaa vauvan oloa. Vie ruokaa, pyydä äiti mukaasi lenkille, kuuntele äidin huolia, hoida vauvaa.. Vauva tarvitsee paljon hellyyttä, sylissäpitoa, vuorovaikutusta, hyväksyntää, naurua ja jakamatonta huomiota kehittyäkseen normaalisti.

Kysy äidiltä miten voisit parhaiten auttaa.

Vierailija
2/4 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko siitä mitään iloa, että vuorovaikutan vauvan kanssa ihan täysillä ja sitten aina lähden pois... ei kai siitä tule hylkäämiskokemusta, kun jää taasen masentuneen äitinsä kanssa, joka ei jaksa muuta kuin perushoitohommat

äiti ei oikein jaa tunteitaan eikä lähde lenkille eikä millään muutenkaan olisi yhteydessä, on kyllä sanonut, että voi tuoda vauvan meille hoitoon, hoidan toki mielelläni, mut onko sekään hyvä?

ja anteeksi, jos kyselen tyhmiä, mulla ei oo mitään kokemusta tän tapasista asioista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun autat.

Luulen että tuo sinun antamasi hoito on vauvalle tosi tärkeää. Vauva saa edes tuolloin tuntea itsensä hoivan arvoiseksi. Äitikin saa tuolloin kerätä voimia, ja jaksaa huomata lastaan enemmän.

Tässä mielestäni hyvä kirjoitus vauvan tarpeista http://www-1.cms.ts.fi/teemat/terveys/165567.html Vaikka tuossa puhutaan toimintarajoitteisesta lapsesta, asiat pätevät kaikkien vauvojen kohdalla - ehkä erityisesti juuri masentuneen äidin ja lapsen kohdalla. Toivottavasti äiti saa apua tuohon masennukseensa ja tilanne paranee.

Vierailija
4/4 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko lapsen isä lähtenyt lätkimään ja jättänyt äidin yksin lapsensa kanssa?

Koska jos noin on, ei ole mikään ihme, että äiti on masentunut.

Mutta neuvona sanoisin, että ole äidin tukena, kuuntele, koita saada äiti avautumaan kaikesta, mikä mieltä painaa ja auta parhaasi mukaan.

Ihanaa, että on tuollaisia ihmisiä kuin sinä, joka välität. Niitä on niin harvassa nykyään.

Onko äiti käynyt juttelemassa masennuksestaan, saako terapiaa, onko lääkitystä?