Aloitan palkkatuetun työn maaliskuussa.
Ei siis mitään järkee. Hirvittävä paperisota joka suuntaan. Tulot +-0.
Menen nyt kuitenkin siksi, että saisin ehkä paremmin haettua koulutustani vastaavaa työtä.
Kommentit (4)
Meidän kunnassamme palkataan usein palkkatukilaisia ja todella moni, omistani molemmat viimevuotiset, saivat jakson päätteeksi vakiviran :) Eli jos palkkatukilainen osoittautuu hyväksi työntekijäksi, teemme tosiaan kaikkemme palkataksemme hänet!
Muutenkin palkkatukityöstä saa arvokasta työkokemusta ja näin on aina helpompi päästä takaisin työelämään kiinni ja paremmille palkoille - kannattaa siis hoitaa homma hyvin!
Niin, työnantaja täyttää sen yhden lomakkeen. Mun pitää hoitaa erilaisia Kela-asioita, elatusmaksuasioita, työkkäriasioita, verotusasioita, lääkäriasioita jne...
Niin, työnantaja täyttää sen yhden lomakkeen. Mun pitää hoitaa erilaisia Kela-asioita, elatusmaksuasioita, työkkäriasioita, verotusasioita, lääkäriasioita jne...
Mutta ei mun kyllä tarvinnut mitään noista hoitaa. Työkkäristä sain jonkun lapun jonka vein sinne työpaikkaan ja kirjoitin työsopimuksen, that's it.
Työkkärin kanssa ei tarvinnut olla tekemisissä niin kauan kun olin töissä.
Kelan kanssa mikään ei muuttunut, vaikka sinne soitin, sain edelleen saman asumistuen kuin työttömänäkin (en muista miksi). Elareihin tuo koko homma ei vaikuttanut mitenkään.
Verokortin vein työpaikalle kun sinne menin ja sain pois kun lähdin.
Lääkäriasioitakaan ei tarvinnut hoitaa, paitsi pari kertaa kävin työterveydessä yhden leikkauksen jälkeen, mutta ne oli normaaleja lääkärissä käyntejä eikä mitään asioiden hoitamista.
Kaiken kaikkiaan sain tietenkin enemmän tuloja kuin työttömänä sekä palkkatuetun jakson jälkeen tein vielä sijaisuuksia kunnes sain toisaalta pitkäkestoisemman työn. Joten kyllä kannatti!
En tiedä miksi olet niin negatiivisesti latautunut, ap?
Eihän se palkkatuki sulle kuulukkaan vaan työnantajalle.
Vois olla myös palkkaamatta, jos ei sais tukea siihen.