Olen harkinnut korvakoruja 6-vuotiaalle tytölleni.
Kommentit (9)
... puhut vaan omista suunnitelmistasi lävistyttää lapsesi? Mitäs lapsi tähän sanoo, vai onko häneltä edes kysytty? :D
Tykkää riehumisesta ja kiipeilemisestä. Korvikset olisivat jopa vaaraksi.
Mulle on laitettu korviin reijät kun olin 6 tai 7 ja eipä se sen kummempaa ollut. Kannattaa vain sitten joka ilta lapsen kanssa ensin pestä kädet ja sitten liikutella sitä korua siinä reijässä. Itselläni nimittäin kävi hieman hassusti, korviksen päälle kasvoi ihoa ja se sitten sattui hemmetisti kun se koru siitä korvasta irti otettiin. Muistan edelleen sen kivun, vaikka ko. asiasta on jo 20 vuotta :)
Ei kukaan kivitä. Omani sanoi viisivuotiaana tahtovansa korvikset, sovimme että saa ennen koulun alkua. Tämä piti ja tyttö hoiti oma-aloitteisesti kaikki, ongelmia ei tullut.
Älä vie kultasepänliikkeeseen, vaan lävistysliikkeeseen jossa lävistämisen ammattilainen laittaa korviin renkaat. Sattuu paljon vähemmän ja paranee paljon nopeammin kuin kultasepänliikkeen myyjän ampumat nappikoru-reiät.
Maksaa toki enemmän, mutta on sen arvoista.
Molemmat tytöt ovat jo koulussa, eivätkä korvareiät ole tulehtuneet koskaan, tai muutenkaan aiheuttaneet ongelmia.
Omani sai 7v. Olis saanut aiemminkin mutta ainakin vuoden mietti uskaltaako kun pelkäs että laittaminen sattuu.
6v osaa jo huolehtia kun aikuinen muistuttaa ja vähän auttaa.