Alapäätä PAKOTTAA menkkojen aikana
Onko muilla samaa vaivaa ja mistä moinen johtuu? Pakotus tuntuu häpyluussa tai jossakin siellä.
Kommentit (9)
Seistessä tuntuu. 2 kertaa olen synnyttänyt, mutta 3,5v jo viimeisestäkin. En muista oliko tätä ennen synnytyksiä.
Se kipu on aivan järkyttävä. Tuntuu kuin häpyluu olisi murtunut. Täällä myös pari ekaa päivää, kun vuoto on kovimmillaan. Tämänkin jos olisin tiennyt, niin olisin valinnut sektion.
Esikoinen tuli kiireellisellä sektiolla, joten en näistä jälkivaivoista tiennyt etukäteen.
Se kipu on aivan järkyttävä. Tuntuu kuin häpyluu olisi murtunut. Täällä myös pari ekaa päivää, kun vuoto on kovimmillaan. Tämänkin jos olisin tiennyt, niin olisin valinnut sektion.
Esikoinen tuli kiireellisellä sektiolla, joten en näistä jälkivaivoista tiennyt etukäteen.
Eli esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla, joten en myöskään tiennyt tälläisten vaivojen mahdollisuudesta.
Kuitenkin täytyy sanoa, että sektiostakin toipuminen vei minulla kauan, olin tosi kipeä muutaman viikon ja kohtu jäi supistusherkäksi arpikudoksen takia, joten seurava raskaus oli todella raskas supistusten ja ennenaikaisen synnytyksen riskin kanssa. Lisäksi imetys ei onnistunut ollenkaan, syyksi jälkikäteen epäillyt ensi-imetyksen puuttumista, vauva ei löytänyt oikeaa imemisotetta ollenkaan ja lisäksi olin niin kipeä, että imetys onnistui vain makuultaan, joka sitten ei toiminut tuon huonon otteen kanssa.
Ja nyt alatiesynnytyksen kokeneena, en vaihtaisi sitä pitkää ensikontaktia vauvan kanssa mihinkään. Oli jotenkin kauheaa kun sektion jälkeen vauvan sai iholleen vasta tuntien päästä.
Eli kumpikaan tapa ei kyllä ainakaan minulle ollut mitenkään helppo ja jälkiseuraukseton ja vauvan kanssa vietetyt ensitunnit kyllä vievät alatiesynnytyksen minun kokemuksista ensimmäiseksi ja paremmaksi.
Minulla oli kipua jo ennen synnytystä mutta sen jälkeen vaivat on vaan pahentuneet.
esim Vuokkoset cotton
tykkään noista muuten, kun ovat limakalvoille ja iholle parempia, mutta en ole kyllä huomannut, että vaikuttaisi mitenkään tuohon paineeseen onko minkämerkkinen side tai vaikka tampooni
alkoi alatiesynnytyksestä.
Muuten toivuin hyvin, mutta just sellanen pakottava tunne jäi ja kesti melkein puolivuotta.
Varsinkin paikoillaan seisominen oli ihan mahdotonta aluksi.
Vähitellen kipu helpotti, mutta edelleen 1.5v synnytyksen jälkeen tuntuu tuo pakottava tunne häpyluussa tai liitoksessa aina kuukautisten aikana.
Pahimpana niinä päivinä kun vuotokin runsaanpaa.
Olen miettinyt olisiko synnytyksessä häpyliitos jotenkin vaurioitunut tms. tai liittyisikö siihen että kohtu laskeutuu selvästi kuukautisten aikana.
Kysyin tuosta kohdunlaskeumasta gyneltä, että onko minulla sitä niin vastaus oli "ei nyt mitenkään pahasti" eli ilmeisesti jonkin verran.
Ja itsekin tunnen selvästi kohdun suun alempana kuukautisten aikana.