Kotikonsteja hirveään menkkakipuun?
Tiedättekö hyviä kotikonsteja menkkakipuihin? Särkylääkkeetkän ei nyt auta...
Kommentit (31)
Mene saunaan, lämmitä jyväpussi tms. ja laita mahan päälle. Yritä saada kohtu rentoutumaan - lihas se siinä missä muutkin.
Mene 90 asteen kulmaan keittiön pöytää tms. vasten, vähän kuin tarjoilisit itseäsi miehellesi takaapäin ( : Hetkuta alavartaloasti. Just sillai ( ;
Rentouttaa myös kohtua.
Mene makuulla ja rentouta itsesi. Älä pinnistä vastaan, vaan kun kipu vyöryy, rentoudu.
Nämä ovat omia kokemuksiani. Otan osaa. I know your pain ) :
Särkylääke auttaa oikeasti. Lisänä helpottaa lämmin juttu, perinteisesti kattilankansi tai modernimmin mikrossa lämmitetty kaurapussi. Tai laita uunikintaat uuniin, lämmitä kunnes ovat lämpöisiä ja laita alavatsalle. Improvisoi ja kokeile, tee vaikka kuumavesipullo villasukista ja niiden sisään työnnetystä lämmönlähteestä. Mutta älä unohda särkylääkettä, ne on oikeasti testattu perusteellisesti justiinsa tähän(kin) tilanteeseen.
veden suihkuttelu alavatsalle... aina eivät nämäkään. Toivottavasti helpottaa pian!
Biologina tiedän, että kipuaistimus syntyy todellisuudessa aivoissa; irtonainen ruumiinosa ei siis periaatteessa tunne mitään, ellei ole yhteydessä aivoihin.
Kun on kova kipu jossain, niin yritän keskittää kaikki ajatukset päähäni, pois kipukohdasta, ja ajatella, että kipua ei todellisuudessa ole olemassa muualla kuin aivoissani. Ihmeellistä kyllä, se auttaa! Mutta vaatii keskittymistä.
Ihan outoa, en ole yhtään taipuvainen mihinkään foliohattumeininkeihin, ja olen hyvin rationaalinen, mutta tää jotenkin auttaa.
jos kivut noin kovat ja ei kipulääkkeet hyödytä?
Jos ei ole, niin lisää lääkkeitä, itse otan 800mg Buranan kipuihin. Käy peiton alle jalat koukussa kylkiasentoon eli rentouta lihakset. Hapenpuute lihaksissa ei hyvästä ja sitähän tulee jännityksessä.
Vaikka kuumaa vettä pulloon ja sen kietoo tyynyliinaan tms. Mulla auttaa kyllä särkylääke(diclomex) + lihasrelaksantti(sirdalud) yhdessä. Yöllä mulla aina pahin kipu. Ja vaikka yritän vähän istuvammassa asennossa nukkua silloin, tuntuu siltä kuin se kaikki veri pakkautuisi jonnekin tuonne sisälle. Sitten kun nousee istumaan tai lähtee vessaan, tulee hölinällä tavaraa. Tosi ällöä. :/
on minulla tehonnut kipuiluihin (esim. pää- ja hammassärkyyn). Ihan se inkiväärimaustejauhe siis, noin lusikallinen.
Ilmeisesti osalla vastaajista ei ole oikeasti ollut kovia kipuja. Nimittäin se särkylääke ei kaikkia auta, ei edes vaikka ottaisi maksimiannoksen tai söisi 800mg Buranaa. Eikä auta lämpö, se itse asiassa pahentaa kipua. Ei auta hetkuttelut, asennon vaihdot tai muutkaan vippaskonstit. Vuosien varrella olen ehtinyt kokeilla kaiken, ei auta.
Ilmeisesti osalla vastaajista ei ole oikeasti ollut kovia kipuja. Nimittäin se särkylääke ei kaikkia auta, ei edes vaikka ottaisi maksimiannoksen tai söisi 800mg Buranaa. Eikä auta lämpö, se itse asiassa pahentaa kipua. Ei auta hetkuttelut, asennon vaihdot tai muutkaan vippaskonstit. Vuosien varrella olen ehtinyt kokeilla kaiken, ei auta.
Normaaliin menkkakipuun auttaa, noin koviin kipuihin pitäisi heti hakea ammattilaisen apua. Oikeasti, jos perusterveellä ihmisellä on kipu, johon vahva särkylääke ei auta, pitää etsiä kivun syy eikä hoitaa oiretta.
annoksella (itse otan 800mg, tosin toimivammat lääkkeet ovat sitten reseptillä), lämpö esim. kaurapussi tms. alavatsalle tai selän puolelle, lantion liikuttelu ja pyörittely verenkierron lisäämiseksi auttaa myös hieman.
Tsemppiä!
Elimistössä on kaikki kunnossa. Ja käsittääkseni kysyjä halusi tietää konsteja koviin kipuihin, ei normaaleihin.
Normaaliin menkkakipuun auttaa, noin koviin kipuihin pitäisi heti hakea ammattilaisen apua. Oikeasti, jos perusterveellä ihmisellä on kipu, johon vahva särkylääke ei auta, pitää etsiä kivun syy eikä hoitaa oiretta.
eli 400 buranaa ainakin kaksi kerralla, sitten pötköttämään mahalleen tyyny alle..
tiedän kamalat menkkakivut, olen muutaman kerran pyörtynyt kipujen olessa kovimmat, särkylääkettä pitäisi alkaa ottaa jo hyvissä ajoin etukäteen
En ole ennen näin voimakkaasta kivusta kärsinyt, vaikka koko ikäni menkkakivuista kärsinytkin..Ennen Burana tms. helpotti oloa, mutta mahahaavan vuoksi en oo voinut buranaa vähään aikaan syödä...nyt kipulääkkeenä panacod niin ei voi nyt alkoa ottaa...ap
Lapsen syntymän jälkeen ei niin järkyttäviä kipuja ole ollut sitä ennen jonkin verran auttoi e-pillerit joita sain nimenomaan kuukautiskipuihin.
Aku Ankan lukeminen mahallaan(tai vessanpöntöllä) lisätään apukeinoihini, ajatukset kun sai kivuista pois helpotti vähän
Kiitoksia kaikille vinkeistä, koitetaan, jos joku niistä auttaisi...En usko, että kyseessä on mitään vakavampaa, oudoksuttaa vain tuo poikkeuksellisen kova kipu, tosin pakko ottaa yhteyttä lääkäriin, jollei ala helpottamaan..=(
ja mitä mieheen tulee, niin "rekkamies ajaa rapakelilläkin."
Muutama venyttely nii nettä olet selin makuulla ja nostat peppua voimakkaasti niin ylös kun saat.
Kädet pää ja jalkapohajat jää lattiaan.
Kuulemma e-pillerit auttavat koviin menkkakipuihin. itsellä autto kun otin 1g buranan ja menin sängylle sikiö asentoon ja nukahdin siihen sitten. mutta kuuma vesipullo vatsan päälle myös auttaa. kokemusta on vaikka oon 17.
Orgasmi helpottaa oloa hetkeksi :) Seksiin en kyllä kykene kun on kovat kivut, mutta itsetyydytys...