Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko neuleohjeet jotain sukukalleuksia? Anoppi ei antanut villasukkaohjettaan!

Vierailija
18.02.2011 |

Anoppi antaa lahjaksi lapsilleen ja lapsenlapsilleen itse kutomiaan villasukkia. Ne on hauskan mallisia enkä ole nähnyt sellaisia missään muualla. Värivalinnat eivät vain aina ole ihan nappivalintoja. Kysyin anopilta ohjetta että voisin kutoa hänen pojalleen tietynväriset villasukat. Kuulemma se on salainen ohje! En ole naimisissa hänen poikansa kanssa. Voiko olla kyse siitä että en ole vielä sukua? Vai onko villasukat anopin etuoikeus?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jakele kirjoneule-ohjettani kenellekään.

Vierailija
2/15 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkaohjeita ja neulemalleja on maailma täynnä, siitä vaan itse suunnittelemaan. Sitten kun anoppisi niitä ihastelee, voit sanoa, että se on SALAINEN ohje! ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli anoppi tarkoittanee, että jos et osaa valmiista sukasta katsoa mallia omiin sukkiisi, et ole ohjetta ansainnut.

Vierailija
4/15 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lankaliikkeeseen tai sellaiselle ihmiselle joka neuloo paljon. Tai sitten itse neulot, helppohan valmiista sukasta on katsoa miten se on neulottu (ainakin jos harrastaa) ei siihen ohjetta tarvita. Joku harrastaja voisi ottaa haasteenakin kirjoittaa siitä sukastasi ohje.

Vierailija
5/15 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostus laskee, jos muutkin tekevät samanlaisia. Eivät kokitkaan jakele parhaita reseptejään.

Vierailija
6/15 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuva sukista ja laita kysymystä jollekin neuleblogin pitäjälle. Varmasti löytyy ohje! Sitten teet sukat miehelle, joka sitten esittelee ne äidilleen ylpeänä, että kato miten hienot sukat muija teki. Sinä vain hymyilet vieressä ja katsot anopin ilmeitä...

Minä sain yksiin neulostöppösiin ohjeen tuolla tavalla, siihen ei liittynyt anoppisyndroomaa.

Vierailija
7/15 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuva sukista ja laita kysymystä jollekin neuleblogin pitäjälle. Varmasti löytyy ohje! Sitten teet sukat miehelle, joka sitten esittelee ne äidilleen ylpeänä, että kato miten hienot sukat muija teki. Sinä vain hymyilet vieressä ja katsot anopin ilmeitä...

Minä sain yksiin neulostöppösiin ohjeen tuolla tavalla, siihen ei liittynyt anoppisyndroomaa.

Kyllä siitä sukasta voi "lukea" miten se on tehty. On muuten tosi hölmö anoppi sulla.

Vierailija
8/15 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat näpäyttää anoppia, paremmin se onnistuu niin, että suunnittelet ihan oman mallin ja teet sillä miehellesi sukat, joita hän pitää mieluummin kuin anopin tekemiä.

Kopioimalla osoitat vaan sen, että olet anoppia alempana nokkimisjärjestyksessä.

Vierailija
9/15 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli anoppi tarkoittanee, että jos et osaa valmiista sukasta katsoa mallia omiin sukkiisi, et ole ohjetta ansainnut.

ainakaan osaisi, en osaa edes kutoa! Enkä kyllä ole sitä taitoa vielä elämässäni tarvinnut vaikka neljäs vuosikymmen jo pitkällä.

Vierailija
10/15 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso siitä valmiista sukasta, pari kokeilua ja luultavasti onnistuu, jos perusasiat neulomisesta vaan osaat.

Tai etsi netin ilmaisten ohjeiden sivuilta, että sattuuko se salainen ohje olemaankin jossain valmiina saatavilla;)

Vierailija
11/15 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sukka ohjetta kaipaa, jos sinulla on mallikappale kädessä! Ohje on salainen siksi, että sitä ei oikeastaan edes ole.

Vierailija
12/15 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurettavaa pelleilyä anopin taholta. Neulon itse paljon, ja kehittelen omia ohjeitakin. Jokainen joka kysyy niin saa minulta ohjeen tekeleisiini, en näe mitään järkeä pimittää niitä. Sen sijaan minusta on mukava auttaa ihmisiä ja saada muitakin innostumaan käsitöistä :)

Vierailija
13/15 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkkaa niistä rumin/huonoin ja ala purkaa sitä. Siitä sitten kirjaat ylös sitä mukaa kun purat, että miten se on tehty ja neulot sen mukaan oman mieleisesi.

Vierailija
14/15 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurettavaa pelleilyä anopin taholta. Neulon itse paljon, ja kehittelen omia ohjeitakin. Jokainen joka kysyy niin saa minulta ohjeen tekeleisiini, en näe mitään järkeä pimittää niitä. Sen sijaan minusta on mukava auttaa ihmisiä ja saada muitakin innostumaan käsitöistä :)

mutta yhdestäkään en osaa ohjetta antaa! Ei käy mielessä kirjata, montako silmukkaa kulloinkin on puikolla jne. Niitä vaan tekee ydinjatkeella, ajattelematta sen enempää.

Vierailija
15/15 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään usein kirjoitan ohjeen ylös, juuri sen takia että moni kysyy sitä myöhemmin.

Aina en kirjoita, mutta silloin voin antaa ympäripyöreät ohjeet kuitenkin. Enkä ainakaan sano että se on salaisuus, vaan sanon etten ole kirjoittanut ohjetta muistiin joten en tarkkaa ohjetta voi antaa.

mutta yhdestäkään en osaa ohjetta antaa! Ei käy mielessä kirjata, montako silmukkaa kulloinkin on puikolla jne. Niitä vaan tekee ydinjatkeella, ajattelematta sen enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä