Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihana ohjelma tuo sydänääniä! Tippa tuli taas silmään

Vierailija
18.02.2011 |

...kun se vauva syntyi. Tosi kivasti tehty ja vaikka alkuun olin epäluuloinen tätä "julkkis-Wellua" kohtaan, niin voi kun vaikuttivat onnellisilta pojastaan. Voiko tuota kukaan kuivin silmin katsoa...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan elämänmyönteinen, ei tee hyvää vauvakuumeelle :)

kivannäköisessä talossa näytti ne wellu ja janette (olikohan nimi noin) asuvan.

Vierailija
2/19 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pari sai tunteet minullakin pintaan. Ihanan rehellistä ja aitoa olemista.

Mä itken aina kun katson synnytsohjelmia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäny syntyä tyttö? mulla jäi toinen osa katsomatta

Vierailija
4/19 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se kotisynnytyksen ihannoiva kuvaaminen kylmäsi. Huh. Äiti lillui ammeessa lapsen pää ulkona emättimestä piiiiitkään ennen kuin itse (!) sai sinisen lapsen ulos. Kätilökin näytti siinä vähän hermostuneelta. Synnyttäjä tuntui kovasti luottavan siihen, että luonto ei voi tehdä hänen lapselleen pahaa... onneksi vauva virkosi aika nopeasti, mutta äiti piti häntä märkänä alasti huoneilmassa! Kätilö sitten koitti peitellä lämpimäksi.

Miten sitä eläisi itsensä kanssa, jos lapsi vammautuisi siksi, että väen vängällä haluaa synnyttää kynttilänvalossa kotona?

Vierailija
5/19 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se kotisynnytyksen ihannoiva kuvaaminen kylmäsi. Huh. Äiti lillui ammeessa lapsen pää ulkona emättimestä piiiiitkään ennen kuin itse (!) sai sinisen lapsen ulos. Kätilökin näytti siinä vähän hermostuneelta. Synnyttäjä tuntui kovasti luottavan siihen, että luonto ei voi tehdä hänen lapselleen pahaa... onneksi vauva virkosi aika nopeasti, mutta äiti piti häntä märkänä alasti huoneilmassa! Kätilö sitten koitti peitellä lämpimäksi.

Miten sitä eläisi itsensä kanssa, jos lapsi vammautuisi siksi, että väen vängällä haluaa synnyttää kynttilänvalossa kotona?

Siis oliko jossain aikaisemmassa jaksossa joku kotisynnytys?

Vierailija
6/19 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kotisynnytys, joka myös tällä palstalla haukuttiin ;)

mut kertookas nyt, tuliko sille vellulle siis poika? Kun oli mekot edellisessä jaksossa ostettu tytölle valmiiksi

Vierailija
7/19 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä oli kotisynnytys. Ks. Yle Areenasta!

Vierailija
8/19 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät, että lapsen pää oli kauan ulkopuolella? Ei sitä näytetty...

Vierailija
9/19 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ei kerrottu oliko vain heidän oma arvaus/toive vai ihan ultran mukainen veikkaus. Mutta onnellisia näyttivät pojastaan olevan :)

Vierailija
10/19 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät, että lapsen pää oli kauan ulkopuolella? Ei sitä näytetty...

Vierailija
11/19 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoivat, että tyttöä on luvattu ja että mekkoja on ostettu valmiiksi ja yhtä punaista mekkoa näyttivätkin siinä

Vierailija
12/19 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauva putkahti maailmaan. Todella herkkää katsottavaa oli kotisohvaltakin.

Vierailija
13/19 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se kotisynnytyksen ihannoiva kuvaaminen kylmäsi. Huh. Äiti lillui ammeessa lapsen pää ulkona emättimestä piiiiitkään ennen kuin itse (!) sai sinisen lapsen ulos. Kätilökin näytti siinä vähän hermostuneelta. Synnyttäjä tuntui kovasti luottavan siihen, että luonto ei voi tehdä hänen lapselleen pahaa... onneksi vauva virkosi aika nopeasti, mutta äiti piti häntä märkänä alasti huoneilmassa! Kätilö sitten koitti peitellä lämpimäksi. Miten sitä eläisi itsensä kanssa, jos lapsi vammautuisi siksi, että väen vängällä haluaa synnyttää kynttilänvalossa kotona?

mitä sitten vaikka pää olikin ulkona? Niinhän normaali sairaalasynnytyskin etenee, että ensin tulee pää ja sitten seuraavalla ponnistuksella loput.

Vierailija
14/19 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sitten vaikka pää olikin ulkona? Niinhän normaali sairaalasynnytyskin etenee, että ensin tulee pää ja sitten seuraavalla ponnistuksella loput.

Vierailija
15/19 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se kotisynnytyksen ihannoiva kuvaaminen kylmäsi. Huh. Äiti lillui ammeessa lapsen pää ulkona emättimestä piiiiitkään ennen kuin itse (!) sai sinisen lapsen ulos. Kätilökin näytti siinä vähän hermostuneelta. Synnyttäjä tuntui kovasti luottavan siihen, että luonto ei voi tehdä hänen lapselleen pahaa... onneksi vauva virkosi aika nopeasti, mutta äiti piti häntä märkänä alasti huoneilmassa! Kätilö sitten koitti peitellä lämpimäksi. Miten sitä eläisi itsensä kanssa, jos lapsi vammautuisi siksi, että väen vängällä haluaa synnyttää kynttilänvalossa kotona?

Hmm, katoin ihan saman jakson ja mä kyllä katsoin ihaillen, oli sellainen synnytys, minkä mäkin olisin halunnu kokea: tosi hallittu ja rauhallinen. Valo oli tosiaan hämärä eikä se lapsi musta ollu yhtään sininen. Ja ei itelläkään ollu ekana mielessä oman peiton laitto ku lapsi syntyi, mun mielestä kätilö + se toinen henkilö reagoi ihan riittävän nopeasti.

Missäs se haukkumisketju on, voisko joku nostaa?

Vierailija
16/19 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elimet tuossa se äiti nosti sen syliinsä ja melko pitkään piti siinä.

Vierailija
17/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tämä Janette on uuden miehensä kanssa erilaisissa perheissä...

Vierailija
18/19 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitysteiden imeminen on tarpeen vain jos vauvan lapsivesi oln ollut vihreää. En tiedä tehdäänkö sitä jossain sairaalassa kaillle rutiinina, mutta niin ei ainakaan WHO:n suositusten mukaan pitäisi tehdä ellei ole perusteltu tarve.

Eikä se vauva siinä nyt kylmettymään pääse kun on äidin iholla alastomana ja osaksi lämpimässä vedessäkin (synnytysaltaan vesi on 37-asteista). Äidin iholla vastasyntyneen lämpö pysyy kaikkein parhaiten, pukemisella ei ole kiire.

Vierailija
19/19 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua edes lukea sitä ketjua, missä kotisynnytystä on haukuttu. Kyllä tuo tässäkin ketjussa mainittu kuvaus on paljon yliampuva. KÄtilö ei mielestäni ollut mitenkään huolestunut, seurasi toki tarkkaavaisena tilannetta ja olis auttanut jos jotain olisi ilmennyt. Ensinhän lapselta syntyy pää ja seuraava supistus yleensä puskee itsestään kokovauvan ulos. Ei vauvalla ole mitään hätää olla veden alla vaikka pää on syntynyt, ei hän ala hegittää ennenkuin jokin ruumiinosa koskettaa ilmaa.

Tosi kaunis synnytys oli kotisynnytys. Eihän sitä kaikille suositellakaan. Uskon ettei 95% täällä palstalla oleville äideille jo mielenlaadun perusteella:(