Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulin huvittavan huhun suomenkielisen suusta

Vierailija
18.02.2011 |

siis jonka puolelta ei ole ruotsikielisyyttä missään muodossa.Että on syrjintää jos emme opeta ruotsia ja englantia puhuvia lapsiamme puhumaan tarpeeksi suomea jotta naapuritkin jotka kielitaidoton eläkeläispari ymmärtäisivät mitä puhumme.

Siis sehän on niin että Suomi on kaksikielinen maa, virallisesti ja minä saa puhua ruotsia koko ajan ja olla epäkohtelias naapurille jos haluan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sehän on niin että Suomi on kaksikielinen maa, virallisesti ja minä saa puhua ruotsia koko ajan ja olla epäkohtelias naapurille jos haluan.

Tuon asenteen huomioon ottaen, toivotaan ettei ole kauaa.

Vierailija
2/8 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule,mun anoppi oli ruotsinkielen lehtori ja oma farmor oli ruotsikielinen että toki aion pitää saamastani ruotsista kiinni.

Ketään naapureita auttaakseen pysymään elossa ei tarvitse puhua suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettamalla kieltä, mitä valtaosa maassamme asuvista puhuu... Oma on valintanne, mutta aika lyhytnäköistä touhua.

Vierailija
4/8 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi sama että englanti joka on varsin suosittua nuorison keskuudessa kiellettäisiin.

Ruotsilla on hyvin vahva asema ja se siitä.

Om du kan inte skriva eller prata svenska du är inte dum, men du kan görä någonting.

Vierailija
5/8 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun elämä on niin paljon muutakin kuin vain se elämä sillä pienen pienellä pläntillä missä enimäkseen puhutaan ruotsia.

Mun mielestä monien kielien osaaminen ei ole koskaan pahitteeksi, vaikka vaan suomen kielen osaaminen hyvin, on jo hyvä homma.

Vierailija
6/8 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kana kusee olisin taas puhunut pelkkää toista kotimaista tai enkkua.

Vierailija
7/8 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin eukko ei ymmärrä mitä puhun hänelle.

Siis jos en puhu tarpeeksi selkeää suomea niin hän ymmärtää minut väärin.

Sama se mitä sanon eli käännökseni saattavat ja sanavalinnat tulla miten sattuu ja se on niin että asioista voi tulla sotku!

Toinen juttu on se että esim sana sotku tarkoittaa myös ruokaa,tiesittekö siitä?

Vierailija
8/8 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hei onneksi mun lapsella on ala-asteella ruotsia!!LOL LOL LOL

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi