Mulla on 4v hoitolapsi joka on oikeasti ilkeä!
Päivät menee hyvin ryhmässä mutta välittömästi kun äiti tulee hakemaan niin lapsen katse, ilmeet ja kehonkieli muuttuu.
Puhuu kuin pieni piru kavereilleen, tönii, lyö, potkii ja heittelee kepeillä/lumikokkareille.
Tulee ihan mieleen se Omen (vai mikä olikaan), siitä kauhuelokuvasta.
Lasta halataan ja katse on täynnä pahuutta.
Olen tosi peloissani.
Ammatillisesti olen äidin kanssa puhunut asiasta ja hän vaan lepertelee lapselle, nyt sinä taisit vähän suuttua.
Oksettaa tuollainen!
Kommentit (41)
lapsille tällaiset tilanteet ovat tosi hankalia, jossa paikalla kaksi eri hoitajaa (vaikka äiti ja pph). Esikoiseni on ollut mummollaan hoidossa ja hakutilanteet olivat älytöntä riekkumista - ei puhettakaan, että olisin äitini kanssa voinut mitään puhua. Kuopuksella tällaista ei ole ollut. Sovi lapsen äidin kanssa, että vie lapsen pian pois tilanteesta, ja sano ihan selvästi miksi (kun toisia ei heitetä tavaroilla jne.). Voihan olla, että äiti on vähän pihalla ja luulee, että kaikki lapset käyttäytyvät hakutilanteessa samoin. Ehkä hän odottaa, että sinä ammattilaisena sanot, mitä tehdään.
Olen pph ja minullakin on ollut pari näitä hankalia kotiinlähtijöitä joihin vanhemmat eivät saa otetta vaan antavat lapsen mekastaa ja heitellä leluja vartin ennen lähtöä, olen tehnyt yksinkertaisesti niin että olen ottanut itse lapsen syliin heti riehumisen alettua, siinä lasta sylissäni pitäen kertonut päivän kuulumiset, ojentanut lapsen vanhemmalle ja sanonut heihei.
ja jos ei ole niin sun kyökkipsykologia on vaarallisen huonoa ollaksesi pph.
niin hän voi vaihtaa ammattitaitoisempaan (ja selväjärkisempään) hoitajaan.
ne uhrit. Itkua ja kipua 10min-15min kunnes tuo lapsi saadaan autoon. Minä voin ainoastaan kieltää tuota "pirua" ja vartalollani suojella muita lapsia. Äitinsä ei ota häntä kainaloon ja kanna pois. ap
Tuskin tuolla lapsella on kaikki kunnossa.
ne uhrit. Itkua ja kipua 10min-15min kunnes tuo lapsi saadaan autoon. Minä voin ainoastaan kieltää tuota "pirua" ja vartalollani suojella muita lapsia. Äitinsä ei ota häntä kainaloon ja kanna pois. ap
Lapsi käyttäytyy hyvin kun äiti ei ole paikalla. Lapsi käy myös terapiassa (2v patistin vanhempia).
Vanhemmat eivät myönnä ongelmaa. ap
Laita lapsi kuriin. Vai onko sun kurituskeinot sellaisia, ettei niitä voi äidin nähden käyttää.
koko päivän kun on hoidossa? Mutta kun äiti tulee hakemaan niin alkaa lyömään, tönimään jne?
Millä mielellä lapsi jää hoitoon aamuisin?
Omin päin kun ollaan niin lapsi joka ei usko puhetta menee istumaan tuolille.
Todellakaan en ala äidin aikana viemään lasta istumaan kun tarkoitus olisi että lähtevät kotiin.
Kehotuksesta huolimatta äiti ei nappaa lasta kainaloon ja vie autoon.
Äidillä on hanskat hukassa! ap
Provo. Tai sitten suomenmaasta löytyy ihminen, joka pelkää 4-vuotiasta hoitolastaan koska tämän on niinkuin Omen-kauhuelokuvasta. Eiiii, pakko olla provo.
Ongelma on ainoastaan hakutilanteessa. ap
Äidillä on hanskat hukassa! ap
että lapsi on demoni. Onnea vaan tällekin kombinaatiolle.
Mitä mahdat tuolla tarkoittaa? Että lapsi on syntynyt ilkeäksi? Että hänessä virtaa jokin ilkeysveri? Että lapsi on luonnostaan jotenkin paha?
Tuo otsikkosi on todella ilkeä, etenkin kun kuitenkin kuvailet vain miten lapsi on hoitopäivän ajan aivan normaali ja käytös muuttuu vain äidn myötä. Miten tämä tekee lapsesta oikeasti ilkeän? Enemmän tuo vaikuttaa siltä, että olosuhteet ovat opettaneet hänet käyttäytymään noin.
mitä teet?
Odotatko että henkilökunta puuttuu asiaan?
Todellakaan en ala äidin aikana viemään lasta istumaan kun tarkoitus olisi että lähtevät kotiin.
vaikka se voisi ratketa iäksi vain sillä, että kerran laittaisit lapsen istumaan, niin kuin hoidossa aina muulloin johdonmukaisesti tehdään. Tässä yhdessä tilanteessa vaan ei toimita johdonmukaisesti, ja siitähän sitten on kiva syytellä äitiä ja ilkeää lasta.
äiti tulee hakemaan niin lapsen katse, ilmeet ja kehonkieli muuttuu.
ja vie häntä äidilleen? Ihmettelen kuvaamaasi tilannetta, että 15 minuutin ajan suojelet muita lapsia vartalollasi ja ko. lapsen äiti seisoo vieressä tumput suorina.