Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako tuntia ennen lähtöä menette lentokentälle ja hoidatta mm lähtöselvityksen pois alta?

Vierailija
18.02.2011 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidetaan lähtöselvitys netissä, ja lentokentälle mennään sen mukaan mitä lentoyhtiö ohjeistaa. Paitsi pahimpiin ruuhka-aikoihin varaudutaan ekstrapuoltuntisella.

viimeksi kun lähdettiin, niin mentiin tarkoituksella melkein puoltoistatuntia etukäteen - käytiin syömässä ja kerrankin sain pyöriä taxfreessä kunnolla, kun ei ollut lapset mukana=)

Vierailija
2/16 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse reitti- vai lomalennosta, yksin matkassa vai perheen kanssa, jne.

Yleensä teen lähtöselvityksen netissä, aina kun se on vaan mahdollista.

Mutta jos se ei käy, niin varsinkin lasten kanssa yritämme olla ainakin Helsinki-Vantaalla noin pari tuntia ennen lähtöä. Ylimääräisen ajan saa hyvin kulumaan koneeita katselemalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtö on vissiin aina ollut aikaisin aamulla, joten edellisenä iltana tehdään lähtöselvitys.

Vierailija
4/16 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille lähtiessä n. 2 tuntia ennen.

Vierailija
5/16 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole aiemmin lentäneet joten siellä on elämystä ja aika kuluu varmasti hyvin+että käymme syömässä jotakin koska koneessa tarjottava ruoka on vasta ilta-aikaan.

Mulle myös vinkattiin että todnäköisemmin saa vierekkäiset paikat koneesta kun hoitaa lähtöselvityksen yms ajoissa..

ap

Vierailija
6/16 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimesta, lähtöselvityksen ajankohta ei asiaan vaikuta.

Vierailija
7/16 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos näin on, että on ensimmäinen kerta, niin onhan siellä kaikenlaista jännää :-) aika kuluu varmasti ihan kivasti. Mukavaa lomaa teille!

Vierailija
8/16 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukeeko se lähtöselvitys kuinka aikasin? Ennen sitä ei pääse sinne toiselle puolelle ja on aika tylsää laukkujen kanssa odotella siinä aulassa, mistä ei näe edes lentsikoita. Ja 4 tuntia on muutenkin pitkä aika.

Vierailija
9/16 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä paikan päällä ei voi hoitaa jonkin lennon lähtöselvitystä ihan kuinka aikaisin vain vaan se aukeaa johonkin aikaan (2 tuntia?) ennen lentoa.

Jos hoitaa selvityksen kotona netissä etukäteen, sitten voi varmaan mennä kentälle kuinka aikaisin vain. Ehkäpä se onnistuu myös kentän lähtöselvityskoneilla? Joku viisaampi voisi neuvoa.

Vierailija
10/16 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikathan on jo jaettu, joten sen takia ei kannata mennä noin aikaisin.

Me mentiin lasten kanssa n. 1,5 h ennen ja siinäkin oli jaksamista (oltiin leikkihuoneessa suurin osa). Huomioithan senkin, että kone saattaa olla myöhässä joten voi helposti venyä odottelu kuuteen tuntiin ja siihen vielä lento päälle. Toivottavasti ei alle kouluikäisiä ole!

Vierailija
11/16 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa joudutte odottamaan melko tylsässä aulassa, mistä ei edes näe lentokoneita, eikä ole kunnon ravintoloita. Neljä tuntia on sikapitkä aika, vaikka terminaalissa on leikkihuonekin. Matkatavarat viedään baggage drop tiskille.

Vierailija
12/16 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reittilennoille kyllä lähtöselvitys on auki tunteja ennen matkaa. Viime kesänä oli torstaina kauhea ruuhka turvatarkastuksessa ja ihmisiä myöhästyi lennolta. Seuraavaksi lauantaiksi povattiin pahempia ruuhkia, kun oli kuulemma kesän kiireisin päivä tulossa. No me lähdettiin kentälle 3 ja puoli tuntia aiemmin. Lähtöselvityksessä ei ollut meidän (ja virkailijan ) lisäksi muita ja turvatarkastuksenkin läpi mentiin jonottamatta. Oli sit hyvin aikaa:-).

Viimeksi taas koneen vaihtojen välillä piti olla 2 ja puoli tuntia aikaa Lontoossa, mutta pienen myöhästymisen ja turvatarkastusten vuoksi kaikki aika meni eri jonoissa niin, että juoksimme suoraan portille ja koneeseen. Hyvä kuin ehdimme.

Vierailija
13/16 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etukäteen? Itse olen aina saanut valita paikat kun olen lähtöselvityksen netissä tehnyt.

Vierailija
14/16 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan mitä vastaavat, onko mitään ideaa tai hyötyä mennä sinne vaikkapa tuo 4h ennen=saako lähtöselvityksen yms hoidettua jo silloin.

ap

Vierailija
15/16 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mihin aikaan ja onko kuinka paljon matkatavaraa mukana. Lähtöselvityksen hoidan kotona netissä ja jos on matkatavaraa mukan droppaan ne n. tuntia ennen kentällä. Mutta jos ei ole kuin lentolaukku mukan niin varmaan semmoiset 40 minuuttia ennen olen kentällä. Inhoan kenttiä!

Vierailija
16/16 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jonottanut turvatarkastuksiin yli tunnin ainakin Helsingissä, Dublinissa ja Lontoon Heeatrow'ssa sekä Gatwickissä ja JFK:lla New Yorkissa.