Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet sellaisesta, että 6-vuotias lapsi

Vierailija
17.02.2011 |

a) saa syödä ruuan niin, että häntä syötetään

b) saa heitellä kotiin tullessa ulkovaatteet lattialle

c) saa kaataa jugurttipurkin lattialle ilman, että sitä tarvitsee itse siivota

d) saa heittää pipolla toista naamaan ilman, että tarvitsee pyytää anteeksi

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) outoa

b) meilläkin tekee tätä, valitettavasti

c) öö..meilläkin olen kyllä itse heti rätin kanssa heilumassa, varsinkin jos nestettä parketille kaatuu.

d) outoa

Vierailija
2/10 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene suoraan asiaan, please ja avaudu mieluummin siitä, kuka sua nyt ärsyttää niin kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoikka joka käy lähikaupassakin meikit ja korkkarit päällä : D

Vierailija
4/10 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) joskus todella harvoin saatan lelliä 6v esikoista ja syöttää jugurttia tai jotain muuta lusikalla

b) yleensä tekee noin, koska monien ulkovaatteiden paikat on sellaisia, ettei itse oikein ylety ja talviaikaan on myös paljon, mitä pitää laittaa kuivumaan eikä itse osaa asiaa arvioida

c) ei nyt ole niin kauheaa, välillä meillä siivoaa tuollaisia aikuinen, välillä lapsi itse, tilanteesta riippuen

d) meillä veljesten kesken tuollaista tapahtuu tämän tästä ja on monesti ihan osa leikkiä, jossa molemmat mukana, ei siis mitenkään automaattisesti tarvitse tuollaista pyytää anteeksi, mutta joissain tilanteissa kyllä

Että tulkaa ja tuomitkaa.

Vierailija
5/10 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) vähän outoa. Onkohan pahastikin alipainoinen, kun tuollaiseen keinoon turvaudutaan, että söisi ruokansa.

b) sinne eteisen lattiallehan nuo vaatteet meidänkin pojilta yleensä jää, vaikka on naulakotkin laitettu sopivalle korkeudelle. Aina saa käskeä laittamaan ne naulakkoon. Eivät varmasti sitä omatoimisesti tee. Oliskohan tällä 6v naulakko liian korkealla, niin ettei ylety niitä laittaamaan.

c) jos vahinkossa kaatuu, niin siivoan poikien jäljet. Enemmän siinä sotkua tulee, kun alkavat sitä jugurttia leivittämään lattialle rätillä. Ei nuo kyllä ikinä tahallaan mitään ruokaa lattialle heitä.

d) Toinen pojistamme on sellainen ettei sitä saa pyytämään anteeksi. En todellakaan tiedä miten voi pakottaa sanomaan anteeksi, jos ei vaan sano. Tosin hän kärsii lievästä mutismista. Ei varmaan itsekään mahda sille mitään, että sanat jää kurkkuun. Ei tuokaan 6v varmaan saisi heittää pipoa kenekään naamaan ja olla vielä pyytämättä anteeksi. Hän vaan tekee niin.

Vierailija
6/10 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ei tule ensi syksynä minun luokkani oppilaaksi...siellä kun tällaisten tapausten kanssa riittää hankaluuksia hankaluuksien perään...

Vierailija
7/10 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo syöttäminen. Ei 6 vuotiasta kyllä enää syötetä! huh huh. Paitsi erikoistapauksissa tietrysti (aliravitsemus, kehitysvamma yms)

Meilläkin vaatteet jää aina lattialla. Välillä pistän pojan nostamaan ne ylös, välillä korjaan itse. Asiasta on kyllä keskusteltu. Naulakkoon ei vielä ylety.

JOs vahingossa jotain kaatuu lattialla niin minä siivoan. Jos tahallaán heittää niin saa siivota itse. Tai mennä arestiin.

Tuo anteeksi pyytäminen riippuu ihan tilanteesta. JOs tuo on pipolla naamaan lyöminen on sellaista hyväntahtoista kiusoittelua, eikä kaveri siitä pahastu eikä satu niin miksi anteeksi pyytelemään.

Vierailija
8/10 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

absoluuttisesti pahaa ole.

b) on ok heitellä vaatteet lattialle, jos ei yletä naulakkoon. Meillä esim saa tehdä niin.

c) jogurttipurkin tahallinen kaataminen lattialle on kiellettyä.

d) pipoa ei saa heittää toisen naamalle.

Vierailija
9/10 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6-vuotias poika, jota ei kyllä todella syötätetä. Eipä tuo antaisikaan edes leikillä äidin syöttää. Ulkovaatteet saa talvella heittää ihan mielellään eteisen lattialle kuivumaan. Siitä mulle riesa tulisi, jos ne alkaisi niitä märkiä survomaan laatikkoon, missä lasten haalareita säilytetään. Jugurtin minäkin siivoaisin itse. Maidon saavat lapset itse kuivata, mutta jugurtin kanssa syntyy lapselta vain entistä pahempaa jälkeä. Ja noin pienestä kuin pipon heittäminen naamaan en kyllä älyäisi välttämättä vaatia anteeksipyyntöä. Toki sanoisin, ettei se ole kivasti tehty. Mutta jos toinen lapsi olisi asiasta selvästi pahoillaan, niin sitten varmaan minäkin tajuaisin, että anteeksipyyntö voisi tuoda paremman mielen, joten älyäisin sitä vaatia.

Vierailija
10/10 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lattialämmitys, siellähämn ne parhaiten kuivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän