Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa ei ole todellakaan köyhiä

Vierailija
17.02.2011 |

Vähävaraisia voi olla mutta köyhiä ei. Köyhä ihminen on jolla ei ole mitään. Hyvä että on vaatettakaan päällä.

suomessa ei taida moista olla?

Joten älkää puhuku köyhyydestä.

Miten joku kehtaa valittaa "köyhyyttä" maassa jossa saat opiskella ilmaiseksi ja saat vielä opintotukea. KOulutus ei maksa, vaan sinulle maksetaan että opiskelet.

Aika luksusta!

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus unohtui

Vierailija
22/61 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sairastanut 20 vuotiaana esim MS-tautiin. Vanhempasi kuolevat (ei perintöä) vähän myöhemmin. Et ehtinyt valmistua ammattiin. Elät peruseläkkeellä 500 e/kk. Lääkekulukatto on lähes 600 e/vuosi! Sairaalamaksujen katto 650 e/vuosi. Ovat muuten Suomessa paljon suurempia kuin monissa muissa maissa. Laske siitä. Missä vaiheessa tämä ihminen teki väärin a aiheutti omalla toiminnallaan köyhyytensä?

Eikö olekin näin? Uskokaa nyt että ihan kaikkea ei mikään yhteiskunta pysty kustantamaan kaikille, vaikka nämä olisivat kuinka sympaattisia mummeleita tai ms-tautisia ilman omaa syytään. Ei etenkään kun normikansalaiset ei halua maksaa veroja lainkaan tai ei ainakaan yhtään lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä väitellä huolehtiiko yhteiskunta köyhistä vaan siitä onko Suomessa köyhiä!!

Vierailija
24/61 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstalaiselta on menny luottotiedot, se on tapahtunut ilman hänen omaa syytään.

:=DD

Vierailija
25/61 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä väitellä huolehtiiko yhteiskunta köyhistä vaan siitä onko Suomessa köyhiä!!

asunnon puuttumisen suhteen eivät täyty.

Lääkitys kuuluu asiaan, mutta ilman sitäkään ei Suomessa kukaan jää. Eikä Suomessa ole ketään heitetty sairaalasta pihalle, vaikka olisi kuinka köyhä.

Vierailija
26/61 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi ihmeessä noin agressiivisia kommentteja??? Tämä on ihan tosiasia! Suomessa ei yksinkertaisesti voi kukaan olla nälissään tai kodittomana, jollei itse asioitaan siihen jamaan järjestä!

ai ei vai?

Vierailija
27/61 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin itse joskus nuorempana, että köyhyys on oma vika. Mieli on muuttunut, kun asiaan on vähän perehtynyt. Suomessa ON köyhiä jotka ovat sitä ilman omaa syytään ja on vaikea päästä köyhyydestä pois vaikka mitä tekisi. Monilla on ihmeellinen käsitys siitä, että kyllä sossu maksaa kaiken. Toivottavasti AV-raati ei edusta yleistä mielipidettä.

Vierailija
28/61 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka saa ruokaa ja katon päälle mutta ei mitään muuta, ei ole määritelmäsi mukaan köyhä?

asunnon puuttumisen suhteen eivät täyty.

Lääkitys kuuluu asiaan, mutta ilman sitäkään ei Suomessa kukaan jää. Eikä Suomessa ole ketään heitetty sairaalasta pihalle, vaikka olisi kuinka köyhä.

Vierailija
29/61 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä vertaa keskivertovarallisuuteen, n. 79 000 euron verran jokaisella suomalaisella, aika moni meistäkin on köyhä. Mitä oikeasti en ainakaan mä ole.

Vierailija
30/61 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän irtaimistoa ainoastaan.

Vierailija
31/61 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakemaan toimeentulotukea on köyhä. Kyllä ihmisen pitäisi palkallaan elää, mutta Suomessa minimipalkalla on vaikea pärjätä varsinkin jos lapsia elätettävänä.

ja lisäksi Suomessa eläminen on jumetun kallista!

Vierailija
32/61 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on että käytössä on yksi dollari per henki per päivä. Suomen minimituet ylittävät tämän moninkertaisesti. Monikymmenkertaisesti, itse asiassa. Tietysti ihminen saa vapaassa maailmassa käyttää rahansa mihin haluaa, mutta absoluuttista köyhyyttä ei Suomessa ole.

Toki sitten on syrjäytymistä, ja se onkin sitten ongelma, joka ei rahalla pelkästään ratkeä. Syrjäytymiseen liittyy päihteiden käyttöä, kouluttamattomuutta, elämän taitojen puutetta, esim ylivelkaantumista jne. Mutta ylivelkaantuminenkaan ei ole tuloista kiinni, on paljon minimituilla eläviä ihmisiä, jotka eivät velkaannu, ja on paljon palkkatuloilla eläviä ihmisiä, joilla on luottokorttivelkaa, eikä ymmärrystä, mihin ne rahat katoavat.

Nämä taidot siirtyvät vanhemmilta lapsille, ja siinä mielessä ihminen ei monestikaan ole syrjäytymistään itse valinnut, jo vanhemmat ovat syrjäytyneitä. Siksi perustoimeentulo on taattava kaikille. Mutta henkistä köyhyyttä sillä ei voi poistaa.

Vierailija
33/61 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakemaan toimeentulotukea on köyhä. Kyllä ihmisen pitäisi palkallaan elää, mutta Suomessa minimipalkalla on vaikea pärjätä varsinkin jos lapsia elätettävänä.

ja lisäksi Suomessa eläminen on jumetun kallista!

mihin sattuu. Valintakysymyksiä nämä ovat.

Vierailija
34/61 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan töissä lentoemäntänä ja tuli todella tutuksi esim. Karibian alue. Siellä niillä ihmisillä ei ole yhtikäs mitään jos vertaa Suomeen mutta ne ihmiset siellä on aina ystävällisiä, hymyileväisiä ja iloisia. Kannattaisi joskus ottaa mallia heistä ja iloita elämän pienistä asiosta. Suomi on hieno maa ja rikas HYVINVOINTIVALTIO. Mun on vaikea käsittää miksi kaikki siellä aina valittaa kaikesta. Jos suomalaisilla olisi karibialainen mentaliteetti samoilla yhteiskunnan avustuksilla, se olisi paratiisi. No, ilmasto tietty on ihan peestä mutta muuten.

Asun maassa jossa Suomea ja Pohjoismaita ihannoidaan yli kaiken eikä vähiten erilaisten tukien ja avustusten takia. Täkäläiset olis ihan töpinöissään jos saisivat edes yhden näistä avustuksista vaikka lapsilisän tai ilmaisen koulutuksen, kouluruoan, koulukirjat, äitiyspakkauksen, asumistuen, pitkän äitiysloman, kotihoidontuen, opintotuen, kansaneläkkeen... EDES YHDEN.

Anteeksi jos pahoitin jonkun oikeasti köyhän mielen mutta eiköhän siellä kuitenkin joten kuten toimeen tule, jos ei ole kämminyt elämäänsä viinan tai huumeiden takia.

Vierailija
35/61 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä asunto ja lämpö on ehdotonta. Eli ihan turha lentoemon mussuttaa jostain aurinkoisista mustanaamoista.

Vierailija
36/61 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit kun karibiallakin hymyillään.

Ei kun jokaiselle toimeentulotuloa saavalle ilmapallo kouraan kyllähän hymyilyttää.

Vierailija
37/61 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjen köyhyyttä oikeuttaa väite ettei suomessa ole köyhiä vertaamalla kehitysmaihin.Mä en edes jaksa tän kummemmin selittää mut eiköhän ap;een kaltaiset ihmiset ole aina niitä joilla on ollut vähän liian helppo elämä.

Vierailija
38/61 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla vähävarainen ja suhteellisesti köyhä.

Kyllähän meistä jokainen pärjää niukalla ravinnolla ja lähes kalusteettomalla kodilla... mutta pystyykö ihminen olemaan onnellinen ja tunteeko hän itsensä osaksi muuta maailmaa?? Tuskin. Kohtelu on sen verran julmaa ja vertailukohteet sen verran lähellä...

Rikkaatkin voisivat verrata itseään afrikkalaisiin köyhiin. Aina köyhiä muistutetaan kuinka voisi mennä huonomminkin mutta rikkaat voi olla miettimättä ja polkea sademetsät matalaksi ahneudellaan ja lentelyllään yms. Kyllä rikkaatkin pärjäisivät ilman kohtuutonta törsäystä.

Vierailija
39/61 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se köyhyys sitten pitää määrittää Suomessa? Itse olin KÖYHÄ sillä tipahdin ns. loukkuun.

Olin täysi-ikäinen, ammattiin valmistunut nuori joka ei kuitenkaan ahkerasta hakemisesta huolimatta saanut koulutusta vastaavaa työtä. Sain siivoushommia, minimipalkalla. Asuin halvimmassa yksiössä vuokralla mitä halvasta lähhiöstä löytyi ja KAIKKI palkkatuloni menivät asumiseen ja bussilippuun, sillä työ oli kaupungin toisella laidalla. Rahaa ei jäänyt penniäkään elämiseen. Hain toimeentulotukea, jota en saanut, sillä täysi-ikäisyydestäni huolimatta he katsoivat että vanhempieni tulisi elättää minua. Sossussa siis katsottiin että vanhempieni tulisi elättää minua vielä pari vuotta.

Tämä oli mahdottomuus sillä en ollut väleissä vanhempieni kanssa johtuen heidän alkoholi -ja mielenterveysongelmista. Sen vuoksi muutin kotoa pois 16 vuotiaana ja elätin itseni lapsilisällä ja kesätöillä, asuin ilmaiseksi koulun asuntolassa ja kerran päivässä sain lämpimän ruuuan ilmaiseksi koulusta.

Muta loppui lämmin ruoka kun valmistuin. Onneksi siivosin mm kahvilaa jonka roskiksista kaivoin ruokani seuraavan vuoden ajan. Onneksi jaksoin sinnitellä, jatkoin kouluttautumista, otin rohkeasti opintolainaa jne. sillä nykyään minulla on korkeakoulututkinto, velallinen omistusasunto, virka valtiolla, ja ainaisesta nälästä vain muisto.

niin, silloin nuorena hain vaatteet, huonekalut ja kaikki muut kierrätyskeskuksen ilmaisjakelusta. Koulukirjat lainasin kirjastosta, sama hammasharja kesti vissiin vuoden-kaksi.

Huolimatta hyvinvointivaltiomme tukiverkostosta niin siinäkin on porsaanreikiä joiden läpi voi tipahtaa.

Ja nyt siis olen 30 v, eli kuvaamani aika ei ole lamavuosia vaan Suomen suurta noususuhdannetta.

Vierailija
40/61 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla köyhä. Eikö "itseaiheutettu" köyhyys ole köyhyyttä? Jos köyhyys on "itseaiheutettua", eikö silloin hädässä olevaa ihmistä pidä auttaa?

Pitääkö esim konkurssiin mennelle parhaansa yrittäneelle pienyrittäjälle sanoa, että mitäs sössit raha-asiasi. Emme voi auttaa. Entä pitääkö alkoholistin lapset jättää hoitamatta vain siksi että alkoholisti on sössinyt raha-asiansa? Mitä väliä on sillä, käytetäänkö termiä köyhä, vähävarainen, pienituloinen tms. Tunnen joitakin perheitä, joissa ei ole varaa ostaa lapsille hedelmiä eikä kaikkia tarpeellisia vaatteitakaan. Onneksi saavat läheisiltä apua. Eivät he käy etelässä, eivät käytä alkoholia tai tupakkaa. On surullista, jos Suomessa aletaan mennä kohti amerikkalaista ilmapiiriä, jossa ajatellaan, että jokainen on oman onnensa seppä. Jos et menesty, saat elää kadulla. Ei se ole oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi