Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko kukaan käyttänyt niitä asentohuimaushoitoja lukihäiriöön ja tasapaino-ongelmiin?

Vierailija
17.02.2011 |

Minä olen jonkun aikaa lueskellut näitä juttuja, ja vaikka en ole ollenkaanvarma homman toimivuudesta, kävin tällä asentohuimauslääkärillä. Hän sitten totesikin minulla asentohuimauksen (lapsi, joka näki minut testissä, sanoi että olin melkein kaatunut sivulle, vaikka itse en silmät kiinni tuntenut kuin pientä huimausta). Lapsikin heilui samassa testissä selvästi. No meille sitten annettiin päänkääntelyohjeet, joilla tasapainoelimeen kuuluvia hiukkasia ravistellaan takaisin paikoilleen jostain korvakäytävistä ja me on nyt tehty niitä vähän satunnaisesti puolitoista viikkoa. Saatiin ohjeet vain toiselle puolelle.

Alkuvaiheessa huomasin, että olo oli selvästi erilainen kuin ennen, mutta ei välttämättä mitenkään yksiselitteisesti parempi. Esimerkiksi liikennevalot tuntuivat niin julmetun kirkkailta silmiin, että aamuliikenteestä sai päänsäryn koko päiväksi. Iltaisin nukuttaa entistä enemmän. Nyt olo kuitenkin tuntuu tasaantuvan eikä nuo valot enää näytä erilaisilta. Koko ajan on tuntunut, että edelleen huimaa, joskaan ei yhtä paljon kuin ennen. Lapsen lukemisessa en osaa sanoa mitään muutoksia. Kyllä hän lukee mieluummin, mutta en sanoisi, että välttämättä entistä paremmin...

Onko kukaan muu kokeillut näitä ja onko niistä ollut mitään iloa? Ja miksi olo tuntui alkuun erilaisemmalta ja nyt tasaantuu?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavallisella (aloittelevalla) fysioterapeutilla, kun valitti matkapahoinvointia. Ikää taisi olla silloin 8v. Ei oikein jaksanut keskittyä testiin, mutta löytyi se yleisin huimauskohta ja siihen annettiin jumppaohjeet. Tehtiin liikkeitä, eikä sinä kesänä enää valittanut pahoinvointia ja meni jopa karuselliin, mihin ei ennen halunnut.

Lieviä lukivaikeuksiakin pojalla oli, niihin en huomannut vaikutusta, mutta ajan kanssa ovat menneet ohi. Mutta tosiaan meidän pojalle ei sitä Rahkon manööveriä tehtykään, kun siinä kohtaa ei todettu vikaa, vaan se toinen joka kai liittyy enemmän juuri pahoinvointiin.

Vierailija
2/2 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapaino-ongelmiin ja huimaukseen asentohoidosta saattaa tutkitustikin olla tietyissä tapauksissa apua. Hoitoa pitää vain muistaa tehdä säännölliseti, jotta se tehoaa jatkossakin. Lukivaikeuden kuntouttamisessa asentohoidosta ei ole mitään hyötyä. Systemaattinen fonologisen tietoisuuden varhaiskuntoutus puheterapiassa ja erityisopetuksessa antavat sen sijaan avun lukivaikeuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla