Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tiedä mitä tehdä miehen kanssa?

Vierailija
17.02.2011 |

Mulle on ihan kauheeta, että joudun edes kyselemään tällaista, mutta en ole saanut kunnolla edes nukuttua. Pakko kysyä toisten mielipiteitä.

Olemme siis neljän hengen perhe ja nyt mies miettii alkavansa kasvattaa kannabista meillä kotona! Olen itse todella huumevastainen ja olen nyt heittämässä miestä suunnilleen ulos meidän asunnosta. Ei minua haittaisi varmaan niin paljon jos asuisimme kahdestaan, mutta meillä on kaksi lasta. En ymmärrä enää yhtään mitä miehen päässä liikkuu. Olen tiennyt suhteen alkuajoista saakka, että joskus käyttää ainetta, mutta en uskonut, että jonain päivänä haluaa vaarantaa koko perheen.

Mitä te tekisitte? Antaisitteko miehenne kasvattaa komerossa pari kasvia vaiko olisitteko sitä vastaan? Tämä kotikasvatus on ilmeisesti aika yleistä nykyään, mutta mä olen aina ollut todella huumeita vastaan.

Jos mies jäisi kiinni, mitä minulle tapahtuisi? Olen vastaan kasvatusta enkä ikinä ole edes kokeillut mitään huumeita.

Kokemuksia tai ajatuksia!!!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että se jos sitä ainetta olisikin jatkossa helpommin saatavilla niin eiköhän se käyttö siitä lisääntyisi. Joko enemmän treenejä tai sitten siirtyisi käyttämään muissakin tilanteissa.

Oletko ap jutellut miehesi kanssa siitä, miten mies ajattelee kotikasvatuksen vaikuttavan käytön määrään?

Tavallaan uskoisin että miehen käyttö treeneissä on lapsilla joko nyt tai tulevaisuudessa kuitenkin tiedossa, ja jos käyttö ei siitä lisäänny eikä lapset pääse kaappiin käsiksi niin tavallaan se kotikasvatus ei muuttaisi tilannetta. Ei lasten suhtautumisen osalta eikä perheen turvallisuudenkaan...

Sillä tavallahan se kuitenkin on, että jos hyväksyt asian ja sitten jäätte siitä myöhemmin kiinni, olet käytännössä kanssarikollinen. Sakkojahan tuosta on ollut tapana saada, ei sen enempää, mutta siitä en tiedä mitä merkintöjä jää.

Yksi muistettava asia on se, että se kannabisviljelmä kyllä haisee. Sillä tavalla, että samassa huoneessa oleva kyllä tunnistaa viljelmän, jos haju on yhtään tuttu. Saattaa tunnistaa viereiseenkin huoneeseen. Mitä sitten kun lapsesi kaverit alkavat olla siinä iässä että huomaavat asian?

Helpostihan pystyt asian estämään soittamalla jo ennakkoon poliisille asiasta (jolloin miehesi ei kyllä voita mitään muuttamalla muuallekaan, koska kyllä poliisi hänet sieltäkin sitten ratsaisi). Toinen asia on se, haluatko tehdä tästä suhteen tuhoavan taistelun.

Mä luulen et itse en lähtis taistelemaan, mutta mulle tuo huumekysymys ei ole mikään sydämen asia. Lasten kasvatusarvoistahan siinä on enimmäkseen kyse.

*muoks* tossa joku mainitsi lastensuojelun. Kieltämättä sossut tarttuu joskus asioihin aika mielivaltaisesti, ja on ihan sossutantasta kiinni kuinka vakavana ne tällaista pitäisi (tuskin vähemmän vakavana kuin tämän palstan äänekkäät). Joten sekin on hyvä pitää mielessä, että sinun negatiivinen suhtautuminen tuskin pelastaisi sinuakaan saamasta sitä sossun "huono vanhempi" leimaa jos sille tielle joutuisitte. Eli eipä siitä ikinä tiedä vaikka tuosta joku huostaanottokiista muotoutuisi.

Vierailija
22/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos alkaa kasvattaa omaan käyttöön, niin oma käyttö tulee satavarmasti lisääntymään. Ja voihan se alkaa sitten pienimuotoisesti myydäkin ...

Ja vielä pari käytännön juttua. Ne kaappiviljelmät ovat palovaarallisia. Ja jos teillä on rahat tiukassa, niin miten käy sitten kun sähkölaskut kasvaa viljelmän lämpölamppujen vuoksi?

Ap, et ole mitenkään tilivelvollinen sille miehesi viljelijäkaverille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos alkaa kasvattaa omaan käyttöön, niin oma käyttö tulee satavarmasti lisääntymään. Ja voihan se alkaa sitten pienimuotoisesti myydäkin ...

Ja vielä pari käytännön juttua. Ne kaappiviljelmät ovat palovaarallisia. Ja jos teillä on rahat tiukassa, niin miten käy sitten kun sähkölaskut kasvaa viljelmän lämpölamppujen vuoksi?

Ap, et ole mitenkään tilivelvollinen sille miehesi viljelijäkaverille.

Tämä viljelijäkaveri on taas puhunut miehen pään pyörryksiin tästä kotikasvatuksesta ja yritän takoa hänelle järkeä, että lopettaa!

Vierailija
24/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi kavereita yrittää vakuuttaa asiasta, jonka pitäisi olla ensisijaisesti miehesi vastuulla... Eli että käyttääkö ja kasvattaako. Jos mies itse ei halua, niin ei se silloin kasvata sanoi kaveri mitä vaan.

Sitä paitsi ap on ihan epälooginen. Toisaalla väittää, että mies on vahvatahtoinen ja kun saa jotain päähänsä, niin sitä on vaikea muuttaa. Ja toisaalta sitten taas on sitä mieltä, että kaveri se puhuu ympäri tähän kannabiksen kasvatusasiaan. Että missä se miehen oma vahva tahto olikaan? Niinpä, siinä, että haluaa kasvattaa sitä kannabista.

Vierailija
25/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoruokintaan siirtyisi äijä välittömästi. Jo ihan siksikin, että se on laitonta. Sen enempää sitä ei tarvitse selitellä, piste.

Vierailija
26/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten pitäisi päästä huostaan heti.

Vierailija
27/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuollaiseen olis ryhtymässä.

En hyväksy enkä kattelis vierestä, jos perheenisä kasvattelis laittomia aineita kotona.

Vierailija
28/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

chilejä komerossa. Ei voi ymmärtää. Kohta varmaan tulee poliisi kun se kauppa mistä ostavat myy sun miehelleski niitä kasvatuskamoja.

Vierailija
29/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuollaiseen olis ryhtymässä.

En hyväksy enkä kattelis vierestä, jos perheenisä kasvattelis laittomia aineita kotona.

On turhauttavaa, että mies haluaa kymmenen yhdessäolovuoden jälkeen muuttaa pois vaan sen vuoksi, että haluaa kasvattaa kannabista. En ymmärrä! Ei ymmärrä, mitä haittaa lapsille voi asiasta olla. Mies ei näe mitään väärää asiassa ja on perustellut asian, esim. sillä, että laittaa lukon komeron oveen ja muuta sellaista että lapset ei pääse.

Asiaa vaikeuttaa se, että en haluaisi erota lasten vuoksi. Muuten hän on tosi hyvä isä. Mies on uhkaillut myös, ettei enää anna laskuihin ym.rahaa jos joutuu muuttaa. En pysty maksamaan yksin laskuja ja olen todellisessa pulassa.

Vierailija
30/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva mies sulla. Asemassasi hankkisin työn ja heittäisin miehen ulos kasveineen. Ehdoton ei tuollaisille hommille!

Vierailija
31/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei saa kasvattaa kannabista, on silloin kyse laajemmastakin ongelmasta - hänen päänuppinsa sisällä.

Vierailija
32/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei liene kiellettyä omaan käyttöön mutta myynti on. Tyhmäähän se on tollainen touhu mutta koittakaa päästä sopuun eroamatta. Sano sille miehelle että perustaa viljelmänsä jonnekin muualle kun teidän kotiin.

Vierailija
33/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotenkin oudon myönteinen kuva sillä on just tuosta kannabiksesta. Minä siis vastustan kaikkia huumeita hyvin kiihkeästi emmekä kumpikaan edes tupakoi, joten en ymmärrä mieheni ajatuksia lainkaan. Vuosikausia olen kuvitellut, että mies on jo kasvanut ja kypsynyt, mutta taas tässä yhtenä päivänä avasi suunsa aiheesta kannabis, joka kuulemma pitäisi laillistaa. Ei tajunnut yhtään, kun ihmettelin, haluaisiko hän lastensa käyttävän sitä ja kun perustelin, että suurin osa huumeiden käyttäjistä siirtyy miedoista huumeista vahvempiin jossain vaiheessa. Ei tajunnut, vaikka sanoin, että ennemmin saisi vaikka tupakoida (ja inhoan tupakan savua), koska tupakka on laillista tällä hetkellä.

No, en ole miestä laittamassa pihalle, mutta kun lapset tulevat murrosikään, niin iskän on paras pitää mielipiteensä ominaan tai lähtee tasan tarkkaan kävelemään.

Vierailija
34/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei liene kiellettyä omaan käyttöön mutta myynti on. Tyhmäähän se on tollainen touhu mutta koittakaa päästä sopuun eroamatta. Sano sille miehelle että perustaa viljelmänsä jonnekin muualle kun teidän kotiin.

Yritin kysyä voisiko perustaa viljelmänsä vaikka kaverillensa (joka viljelee itsekin), mutta ei kuulemma käy. Mies ei ymmärrä ollenkaan minun mielipiteitä. Mies on kuin kannabiksen tietosanakirja. Keksii aina selitykset miksi juuri minä olen väärässä. Vaikka tulisikin vain sakkoa kun ja jos poliisi saisi selville, niin mies ei ymmärrä tekojensa seurauksia lapsille.

Vierailija
35/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä mies haluaisi kasvattaa teillä kannabista, jos ei itse käytä? Ihan vaan anarkisesta ilosta?

Sillon mun mielestä kyllä vähemmän paha, kuin että jos käyttäisi. Luulen kyllä, että on kiellettyä myös silloin.

Vierailija
36/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos miehesi on valmis eroamaan kannabiksen viljelyn takia, niin sitten eroatte. En tiedä, hävettääkö yhtään, kun kerrot koko suvulle ja miehen työkavereillekin, että erositte, kun mies halusi viljellä kannabista etkä sinä suostunut. Normaali ihminen kun ei varmaan suostuisi lapsiperheessä tuohon.

Vierailija
37/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis kasvattaisi nimenomaan omaan käyttöönsä

Vierailija
38/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiat menee siihen pisteeseen niin varmasti kerrron kaikille. Tideän, että minun äitini eikä yksikään kaverini ainakaan hyväksyisi tuollaista. Eri asia jos kasvattaminen olisi laillista, sitten varmaan voisin katsella läpi sormien.

Vierailija
39/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi huumevastainen ap voi olla naimisissa ja vielä hankkinut lapsiakin miehen kanssa, jonka tietää välillä vetävän huumeita? Sori vaan, mutta minusta se ei kuulosta erityisen huumevastaiselta. Aidosti huumevastainen ihminen ei perusta perhettä huumeiden käyttäjän kanssa.

Ja taitaapa miehellä olla käyttö vähän tiheämpää, kun pitäis saada oma viljelmä. Ja vaikka kaappi olisi kuinka lukossa, lapset voi silti ihan hyvin hiffata, että jotain kummallista on meneillään. Lapset tietää yleensä yllättävän paljon vanhempien ns. salaisistakin asioista.

Oikeasti huumevastainen pistäisi tuollaisen miehen pihalle huis vain.

Vierailija
40/40 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koominen keskustelu, varmaan suurin osa näistä huumevastaisista vetää alkoholia ja tietty jonkinlainen lääkitys päällä. Hampun va lukituun tilaan kasvaman et ei lapset pääse käsiksi ni ei ole ongelmaa muuten kuin ehkä lain kanssa, mikä hyvin epätodennäköistä. Pahempi on jos mies ostaa kadulta mitä sattuu ja vastaan tuleekin jotain synteettistä kannabista ni sit ei o lapsilla isää ja äiti jää leskeksi.