Laihtuuko jos syö pelkästään puuroa jonkun aikaa?
sain viime keväänä pudotettua -10kg...en tehnyt mitään,se ainoastaan että en syönyt pitsoja ollenkaan.
ja mullakin toi pitsojen syönti on aivan hirveetä,joka viikonloppu menee ainaki yks,jos ei 2 .ja kai se rakastuminenkin ehkä laihdutti.
nyt sit on tullu 7 kiloa takasin,ja niin vituttaa toi.
laihduttaako toi puuro? entäs hernekeitto?
muistaakseni joskus ex missi Heli Pirhonen laihdutti -5kg ainoastaan syömällä hernekeittoa ennen kisoja..
Kommentit (15)
Itse laihduin 6viikossa 7kg sappiruokavaliolla.. Söin siis vain kuivaa riisiä, leipää ilman rasvaa, kalaa ja kanaa uunissa tehtynä ja puuroa. Ankea ruokavalio mutta pakollinen paha ettei tullut kohtauksia ja laihduttihan se..
Ihan varmasti laihtuu. Et nimittäin pysty syömään pelkästään puuroa niin paljon, että aikakaan lihoisit. Eri asia on, kestääkö kantti ja onko mitään järkeä..
Laihdut kuule millä vaan, kunhan vain syö alle kulutuksesi.
niin onhan puurossa ihan hirvittävän paljon vähemmän kaloreita! eLi ilman muuta puuroa. VOi tietysti alkaa tökkiä, jos ei mitään muuta syö...
Pitsoissa on kaloreita ihan kamalasti, aktopa vaikka Kotipitsan sivuilta. Niitä ei kannata laihduttajan syödä lainkaan.
mutta kerran tein kaksi viikkoa asunnon maalausremonttia, eikä ollut aikaa syödä muuta kuin hedelmiä ja mikrossa tehtyä pikapuuroa. Laihduin 5 kiloa kahdessa viikossa. Varmaan oli osuutensa silläkin, että jääkaapilla juoksentelun sijasta kulutin energiaa järkevämpiin toimiin.
Mitä hyötyä on puurokuurista, jos palaat entisiin tapoihisi? Seuraa kalorinkulutustasi ja lisää liikuntaa.
Pitsoissa on kaloreita ihan kamalasti, aktopa vaikka Kotipitsan sivuilta. Niitä ei kannata laihduttajan syödä lainkaan.
Miksi ei?
Jos vetäisee jonkun tuhannen kcal:n pizzan, niin kyllähän siihen mahtuu vielä lisäksi aamupala ja (mahdollinen) iltapala. Jos siis jaksaa, minä en ainakaan pizzapäivänä sitten aamiaisen ja lätyn lisäksi enää muuta tarvitse.
Kesäloman nelisen viikkoa elin vain pikapuurolla, lenkkeilin ja menetin tosi paljon painoa. Päivässä söin joskus jopa vain kolme 35g pikapuuroannosta. Järkeä tuossa ei ollut, itse söin myöhemmin kaikki kilot nälässä takaisin. Tuo tekniikka toimii hetken, jos pokka pitää niin laihdut ja saat ruokavalion takaisin normaaliksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä tulin kanssa siihen tulokseen, että pizzan lihottaa. Kävin jossain vaiheessa 4 kertaa viikossa baarissa, ja usein baarin jälkeen tilasin kaksi pizzaa mukaan ja söin molemmat. Sitten saatoina aamukrapulaani vielä hakea yhden pizzan lisää tai tehdä pakastepizzan. Vuoden aikana lihoin ainakin 4 kiloa! Nyt oon yrittänyt vähän rajoittaa pizzan syöntiä.
Olet muuten lihonut tosi vähän. Itse aloitin samanlaisen elämäntavan ja lihoin jo puolessa vuodessa yli 10kg. Nyt oon jo 55kg lihavampi, mutta onhan tätä elämää jatkunutkin. :D
Jos kokeilet puurokuuria niin kokeile pitkään haudutettuja puuroja. Ne ovat täyteläisempiä. Vaihtelua puuroihin saat sekoittamalla kaura-, ohra-, vehnä- ja ruishiutaleita eri suhteissa joka kerralla. Neljää viljaa toki myös leseitä unohtamatta. Hauduta kerros- tai haudutuskattilassa vähintään puoli tuntia.
Puurokuuria täydentää hyvin näkkileipä, jonka päällä ei ole levitettä eikä leikkeleitä vaan pelkkiä kurkkuviipaleita. Kurkun voit maustaa halutessasi suolalla tai mieluummin yrteillä. Kurkkuleipä-puuro -aamiaisen kaveriksi sopii musta sokeriton kahvi.
Jos jaksat niin kaaliruokien tekeminen itse on edullista ja ne ovat keveitä. Kaalikeitto on laihdutusklassikko, kaalipata ja kaalilaatikko vähän työläämpiä. Hapankaali on kevyttä ja superterveellistä. Linssikeitot ovat keveitä, täyttäviä, edullisia ja kovin terveellisiä sekä melko täyttäviä proteiinipitoisuutensa ansiosta.
Mitä nämä vain yhtä ruokaa dieetit ovat? Ihan pakkoko on saada elimistö sekaisin? Syö aamulla puuro ja kananmuna, päivällä hernekeitto ja illalla hedelmä, niin olet paljon paremmilla jäljillä ja laihdut varmasti.
Riippuu aikaisemmasta ruokavaliosta. Jos on aikaisemmin säännöllisesti vetänyt raskasta kamaa kuten pizzaa ja kebabia, puurolla laihtuu aika helposti. Puurossa on kaloreita n. 350/100gr eli aika lailla sama määrä mitä ruisleivässäkin. Jos jompaa kumpaa tai molempia nautit päivän aikana esim. 300gr yhteensä, saat n. 1050kcal päivässä, mikä on ihan suositeltu minimi laihduttajalle. Vähintään tuo kalorimäärä löytyy yhdestä tavallisesta pizzerian pizzasta. Jos aiot tuolle puurolinjalle lähteä, kannattaa varmistaa vitamiinien päivittäinen saanti esim. jostakin monivitamiinipilleristä.
Itse laihdutin 30 kiloa 3:ssa kuukaudessa syömällä pää sääntöisesti bananeja ja näkkileipää ilman römppeitä. Lisäksi alussa kävely lenkkejä ja kunnon kohotessa lisäsin pikku hiljaa juoksua kävelyn väliin, lopulta jaksoin juosta 20km putkeen...
Noi banaanit sopi itselleni...
Puurolla onnistuu varmasti, mutta itsellä alkais tökkii aika nopeesti ja vs banaani vähemmän monen moista ravinto arvoja.
Joo, söin puuroa 12vuotta ja nyt mä lennän 😆
Mä tulin kanssa siihen tulokseen, että pizzan lihottaa. Kävin jossain vaiheessa 4 kertaa viikossa baarissa, ja usein baarin jälkeen tilasin kaksi pizzaa mukaan ja söin molemmat. Sitten saatoina aamukrapulaani vielä hakea yhden pizzan lisää tai tehdä pakastepizzan. Vuoden aikana lihoin ainakin 4 kiloa! Nyt oon yrittänyt vähän rajoittaa pizzan syöntiä.