1v. takiainen, onko muita?
TAkiainen joka roikkuu lahkeessa kiljuen eikä mitään saa tehtyä. Ruuan laitto on ihan tuskaa, mikään pilkkominen ym ei onnistu kun lapsi huutaa lahkeessa ja työntää pois hellan ääreltä. Ei siivoaminen eikä mikään muukaan kotityö. KAikki tehdään sylikkäin tai huudattaen. :( Onko muilla tällaisia takiaisia? Leikki ei onnistu ellei joku istu vieressä.. Mutta pahojaan kyllä kerkiää tekemään. Kaikki kaapit pengotaan ym. ikään kuuluvaa.
Kommentit (5)
Välillä saattaa puolisen tuntiakin leikkiä isoveljen kanssa, mutta eihän tuo 4-vuotias enää jaksa viihdyttää, kun toinen kesken leikin rynnii aina minun lahkeeseeni kiinni. Kun teen ruokaa, avaan alimman laatikon, jossa on tuttipulloja, nokkamukeja, muovi- ja paperilautasia, vauvan lusikoita jne. ja lapsi välillä intoutuu niitä heittelemään ympäri kämppää. Pieni hinta siitä, että saan tehtyä ruoan ilman korviaraastavaa huutoa.
Isoveli oli muuten ihan päinvastainen. Leikki itsekseen tai vieressä eikä kaivannut syliä KOKO AJAN. Voi, miten toivon, että tämä olisi vain vaihe...
Huuto alkaa heti, kun imuri menee päälle, eli meillä on aika sotkuista koko ajan, kun en huudata enempää kuin 10 min. kerralla, eli siinä ajassa ehdin imuroida juuri ja juuri olohuoneen ja keittiön. Tai sitten yhden makuuhuoneen ja hallin/portaat.
T. 4
Eikö takiainen vuodessa jo kuivu ja rapistu?
sain hyvät naurut :)
Kaiken lisäksi olen viimeisilläni raskaana ja voimat alkaa loppua... En saa yksinkertaisesti mitään tehtyä, taaperon mielestä olisi paras jos kulkisimme koko päivän sylikkän.
Anna penkoa kaappeja silloin kun itse laitat ruokaa? Mä avaan mun yksvuotiaalle kaapinovet silloin kun itsekin häärään keittiössä. Hääräilee siinä lattialla omiaan. Usein myös annan porkkananpätkän jyrsittäväksi jos tulee jalkaan roikkumaan kun kuorin vihanneksia.
Imurointi menee niin että yksvee kävelee imurin perässä ja ihmettelee siitä tulevaa ilmavirtaa.