Tein väärin, lapsi kipeänä, soitin töihin että olen itse sairas
Nyt on huono omatunto. Lapsi ekaluokkalainen. Aamulla väsähtäneen oloinen, flunssainen, ei kuitenkaan kuumetta. Arvoi pitkään laitanko kouluun vai en. Lopulta lapsi alkoi itkeä kun niin kurja olo. No, päätös oli selvä, lapsi jää kotiin. En tiedä oisko saatu sairaslomalappua. Mut ei mun mielestä voi jäädä yksin. Eli helpoin ratkaisu oli soittaa töihin, että olen itse kipeä. Kurjaa, mutta meillä suhtaudutaan niin nuivasti lapsen takia poissaoloon, joten tämä oli helpoin tapa kaikille. Lopputulos työnantajalle sama, mutta eihän den näin pitäisi mennä.
Kommentit (26)
sanoin, että tein väärin. Musta on vaan idioottimaista lähteä pakkaseen roudaamaan kipeää lasta terveyskeskukseen jonottamaan, kun varsinaisesti ei lääkäriä tarvita. Sieltä varmasti saa vielä lisää tartuntoja, jonkun paperilapun takia. Ja tosiaan olen ollut töstä pois keskimäärin 2pv/vuosi. Meillä on yleisimmin ollut isä tai mummi hoitamassa kun lapset olleet kipeänä. ap
No toivottavasti sun lapsi silti paranee.
5v vanha ketju. Eiköhän se muksu ole jo parantunut:)
9-vuotiaan lapsen äiti kirjoitti:
No toivottavasti sun lapsi silti paranee.
Meillä voi olla kolme päivää omalla ilmoituksella poissa, niin oman kuin lapsen sairauden takia. Tämä on oikein hyvä ja toimiva systeemi, ja poissaoloja on paljon vähemmän kuin monilla vastaavilla aloilla. Kun työnantaja luottaa niin itsekin yrittää parhaansa. Mun mies on ope, ja monesti olen tehnyt niin, et menen työhön osaksi päivää ( kun mies pääsee kotiin) tai teen töitä kotoa ( työn luonteen vuoksi etätyö ei oikein sovi, mutta jotkut tehtävät onnistuu).
Onpa vanha ketju, kukahan näitä nostelee? Mutta olen tämän ketjun ap ja luettuani tän muistan tarkaan tuon aamun yli 5 v sitten. Lapsi on jo teini ja itse olennvaihtanut työpaikkaa. Olipas hassua lukea tätä.