Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein väärin, lapsi kipeänä, soitin töihin että olen itse sairas

Vierailija
17.02.2011 |

Nyt on huono omatunto. Lapsi ekaluokkalainen. Aamulla väsähtäneen oloinen, flunssainen, ei kuitenkaan kuumetta. Arvoi pitkään laitanko kouluun vai en. Lopulta lapsi alkoi itkeä kun niin kurja olo. No, päätös oli selvä, lapsi jää kotiin. En tiedä oisko saatu sairaslomalappua. Mut ei mun mielestä voi jäädä yksin. Eli helpoin ratkaisu oli soittaa töihin, että olen itse kipeä. Kurjaa, mutta meillä suhtaudutaan niin nuivasti lapsen takia poissaoloon, joten tämä oli helpoin tapa kaikille. Lopputulos työnantajalle sama, mutta eihän den näin pitäisi mennä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyytyväinen työpaikkani systeemiin siitä, että jokaisesta poissaolosta pitää olla todistus. Ap:n tapauksessa olisin siis hakenut terveyskeskuksesta sairaanhoitajan todistuksen lapsen sairaudesta. Edelleenkään kuume ei ole mittari siitä onko kipeä vai ei.

Vierailija
2/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainopillisesti ehkä väärin, mutta oikeilla syillä mitattuna vain sen, mitä pitikin. :)

Same difference!

Parantumista pienelle ja ole itsellesi armelias, levätkää molemmat ja nauttikaa aurinkoisesta kelistä vällyjen alla! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on kovin kipeä, esim. oskentelee tai kovassa kuumeessa, en ole raahannut sitä bussiin pakkasella ja vienyt terkkariin. Lapsen rääkkiä sellainen. Jos lopputlos on sama firman kannalta, ihan sama kenen sanoo sairastuneen.

Vierailija
4/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama asia kun joka tapauksessa sun täytyy olla kotona.

Vierailija
5/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta työnantajan ei ole pakko maksaa palkaa. Itse kun on kipeä, saa palkan.

Minun työnantaja antaa puhelimessa 3pv saikkua ja sitten lääkäriin jos tarvetta. Lapsen sairastuminen on palkatonta.

Vierailija
6/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pentuhan selvästi esittää. Kun tajusi että olet kahden vaiheilla, veti mukaan itkukohtauksen jolla lopputulos on varma.

Huh kun näitä nykyajan vanhempia viedään.

Vierailija
7/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkäisin, että vahingossa kuitenkin möläyttäisin totuuden.

Ja meillä on sillä merkitystä. Jos on itse kipeä, saa palkan. Jos hoitaa kipeää lasta niin on palkatonta.

Vierailija
8/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni lasta kohtaan oikein jos olisin laittanut kipeän lapsen tuonne pakkaseen kulkemaan ja kouluun. Lapsi lepäilee ja kattelee videoita, uskon että näin parempi. Uskon mieluummin sydämeni kun järjen ääntä. ap

Vierailija
9/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkan vaikka lapsi olisikin kipeä, mutta se suhtautuminen on niin nuivaa. Jos itse on kipeä niin ok, mutta jos lapsi, niin asenne se, että eikö se nyt pärjäisi itsekseen, tai eikö joku mummi, kummi tms. voisi tulla hoitamaan. ap

Vierailija
10/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee poissaoloja, on työnantajalla velvollisuus/oikeus tehdä työkykykartoitus, jossa selvitetään työntekijän valmiudet työntekoon. Eli kannattaa hieman miettiä, kuinka paljon omiin nimiin laittaa lapsen sairastumisia. Meillä myös lopetettiin työnantajan luvalla annetut poissaolot, koska niitä käytettiin väärin. Useampikin työntekijä jäi kiinni valehtelusta. Itse olen iloinen, että nykyään kaikilta vaaditaan todistus poissaolosta. Eipä tarvitse tehdä kaksinkertaisesti töitä, koska joku haluaa pitää vapaapäivän valehtelemalla.

Vierailija
11/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea tätä palstaa. Laittaa miettimään...

Vierailija
12/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on huono omatunto. Lapsi ekaluokkalainen. Aamulla väsähtäneen oloinen, flunssainen, ei kuitenkaan kuumetta. Arvoi pitkään laitanko kouluun vai en. Lopulta lapsi alkoi itkeä kun niin kurja olo. No, päätös oli selvä, lapsi jää kotiin. En tiedä oisko saatu sairaslomalappua. Mut ei mun mielestä voi jäädä yksin. Eli helpoin ratkaisu oli soittaa töihin, että olen itse kipeä. Kurjaa, mutta meillä suhtaudutaan niin nuivasti lapsen takia poissaoloon, joten tämä oli helpoin tapa kaikille. Lopputulos työnantajalle sama, mutta eihän den näin pitäisi mennä.

Työnantajat riistää joka tapauksessa työntekijöitä parhaansa mukaan.

Vierailija
13/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta töissä ja poissaoloja varmaan yhteensä 10 pv. ap

Vierailija
14/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun työntekijän lapsi on sairas. Se on jo muttenkin niin kurjaa ja stressaavaa, että ei työnantajan huono suhtautuminen ainakaan tilannetta helpota.

Vierailija
15/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i Teit aivan oikein. Työnantajat riistää joka tapauksessa työntekijöitä parhaansa mukaan.

Onpa loistava asenne! Ihmekkös olet tähän aikaan päivästä kotosalla...

Vierailija
16/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten työnantajalle valehtelu on väärin. Sitähän sä kysyit, että teitkö väärin. Kyllä teit. Kysäisepä siltä työnantajaltasi, että onko ok toimia kuten toimit.

Kenen leipää syöt sen lauluja laulat.

Vierailija
17/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli töistä on poissa ilman asianmukaista syytä (saati valehtelemalla syyn ja siitä kiinni jäämällä), on työnantajalla oikeus irtisanoa työsopimus.

sitä kannattaakin miettiä, miten suhtautua kun työntekijän lapsi on sairas. Se on jo muttenkin niin kurjaa ja stressaavaa, että ei työnantajan huono suhtautuminen ainakaan tilannetta helpota.

Vierailija
18/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsen sairastamisen jälkeen sairastut itse?

Vierailija
19/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin tehty. Lapsen sairaus ei oikeuta tuota. Jos lapsi on niin sairas, että hänen on jäätävä kotiin, saa siitä myös todistuksen. Jos haluaa olla ilman todistuksia kotona lapsen kanssa, suosittelen irtisanoutumista, jolloin tilalle voidaan palkata työntekijä, joka töitä haluaa tehdä.

joten työnantajalle valehtelu on väärin. Sitähän sä kysyit, että teitkö väärin. Kyllä teit. Kysäisepä siltä työnantajaltasi, että onko ok toimia kuten toimit. Kenen leipää syöt sen lauluja laulat.

Vierailija
20/26 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos alainen joutuu olemaan pois lapsen sairauden takia. Siinä vaiheessa rupeaa kuitenkin ymmärrys olemaan vähissä, kun näitä poissaoloja on yhdellä ja samalla äidilla joka viikko ja kun tiedän, että äiti on aina se, joka jää lapsen kanssa kotiin, vaikka lapsella on myös isä ja asuvat samassa taloudessa. Siis riippumatta siitä, mikä tilanne äidillä töissä on, on äiti aina se, joka jää kotiin.

Samoin äiti on aina se, joka vie lapset tarhaan ja hakee ne sieltä, hoitaa neuvolakäynnit, lasten hammaslääkärit yms., eli tekee jatkuvasti vajaata työpäivää. Tällaisen ihmisen soittaessa, että on kotona, koska lapsi sairastaa taas, ei välttämättä jaksa aina olla kannustava ja ymmärtävä. Varsinkin, kun hän voisi tehdä töitä kotoa käsinkin, mutta ei tee, koska hänellä on OIKEUS olla hoitamassa sairasta lastaan. Niinpä niin, työntekijällä on OIKEUKSIA, mutta ei VELVOLLISUUKSIA, vaikka työt kasaantuvat ja asiat seisovat.

kun työntekijän lapsi on sairas. Se on jo muttenkin niin kurjaa ja stressaavaa, että ei työnantajan huono suhtautuminen ainakaan tilannetta helpota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän