Mitä sanotte minun eillisestä ruokavaliostani?
- aamulla kahvi ja keksi. (ei mene alas muu kuin makea)
- lounas iso vihreä salaatti + vuohdenjuusto pala + n. 200g. broiskua.
- välipala kahvikaakao makeutusaineella.
- iltapäivällä töistä palattua yksi siivu leipää ja sen kanssa 4 kpl kalkkunankkia.
- illalla pala juustokakkua teen kera ja kourallinen pähkinöitä.
Onko tämä ihan perseestä?
Kommentit (40)
että vettä tietysti meni päivän mittaan. Ja ruokien lisäksi söin Multivitan ja teelusikallisen pellavansiemeniä ja auringonkukansiemeniä.
(En yleensä syö leipää, mutta eilen olin kylässä ja illalla halusin kotona maistaa palan uutta leipää)
Aamulla: Kuppi teetä ja kerrosjogurttia 150g:n purkki.
Päivällä: Kuppi kahvia ja iso pala ohrarieskaa Oivariinilla.
Iltapäivällä: 1,5Lautasellista erittäin porkkanaista jauhelihakeittoa ja kuppi kahvia.
Illalla: Pringlessejä(~8kpl), purkki tonnikalaa, purkki raejuustoa ja pala paahtoruisleipää Creme Bonjourilla.
Kalorit jäi vähän vajaaksi mutta se johtuunee tuosta jauhelihasopasta kun ruualla yleensä tulee enemmän.
ne sinunkin vihannekset ja hedelmät on? Tuskin keitossa puolta kiloa porkkanaa oli.
enkö muuta makeaa päivän mittaan, mutta nyt päätin lisätä yhden hedelmän tuohon iltapäivän leipäannokseeni, ja syön edelleenkin iltaisin kotiin palattuani sen jogurtin ja marjoja.
ap.
Aamulla kaurapuuro voisilmällä
Lounaaksi paistettua paistijauhelihaa ja paistettuja vihanneksia (kesäkurp., paprika, sipuli, porkkana)
Välipala 125 g rahkaa + pakastevedelmiä, vähän makeutusainetta (joo, huono)
Ruoka 1,5 kasvispihivä + 1 seitifilee paistettuna
Iltapala 2 palaa jälkiuunileipää, molempien päällä vähän beceliä ja magre 10 -juustoa sekä omena ja appelsiini
Missä ne sinunkin vihannekset ja hedelmät on? Tuskin keitossa puolta kiloa porkkanaa oli.
Eilen en saanut vihanneksia läjään kuin puolet päivän saantisuosituksesta. Mutta niinkuin sanoin, en yleensä syö leipää vaan leivänkin tilalla omenaa, porkkanatikkuja, retiisejä tms, eilen piti illalla dippailla rehuja mutta en sitten jaksanut kun meni niin myöhään.
En tiedä mitä muut on vastanneet mutta ei hyvä ruokavalio jos syöt jatkuvasti noin.
Mä teen parin päivän ruuat kerralla niin aina on odottamassa kunnon kotiruokaa kun menen töistä, ei tarvitse millään tekosyyllä ahmia epäterveellisisä herkkuja. Tosin ei multa sellaisia löydykään :D
Tulee syötyä kunnolla ja sitten kun tekee taas seuraavien päivien ruokia, ei tule napsittua jotain nälkäisenä ruokaa laittaessa kun on ensin syönyt jotain kunnollista.
Eikä ruuan tarvitse olla aina keitettyä, esim tonnikala-raejuusto-hemapa -sekoitus on hyvä ja terveellinen ateria. Ja nopea.
Syön normaalisti todella terveellisesti ja tarkkailen mitä suuhuni laitan. Eilen oli normaali aamiainen rahkaa, puolukoita, maca-tyrnirouhe-ruisleseet ja banaani. Sitten paperikarkkeja, päivällä kaksi proteiinipatukkaa, illalla porkkanoita ja pari kourallista rusinoita.
Noin mäkin voisin syödä. Terveellinen lounas ja kohtuullinen päivällinen + riittävästi mielenterveyttä hellivää makeaa =)
Kiitos juustokakkuvinkistä ;)
saisitko aamulla syötyä hedelmiä, vaihtaisit keksin appelsiiniin, omenaan, banaaniin (tai noihin kaikkiin). Jos on aamullakin kiire voit ennen nukkumaanmenoa pilkkoa kannelliseen kulhoon hedelmiä salaatiksi ja laittaa jääkaappiin odottamaan.
Nopeita iltapaloja ei ole vaikea tehdä, omeletissa menee 5 min. Jos joskus ehdit laittaa itsellesi ruokaa, tee vähän isompi määrä ja pakasta osa. Otat ruuan sulamaan kun lähdet ja lämmittäminen on tosi nopeaa kun taas tulet kotiin. Ajattele niin, että vaikka oletkin kiireinen, olet ansainnut hyvää, kunnollista ruokaa.
enkö muuta makeaa päivän mittaan, mutta nyt päätin lisätä yhden hedelmän tuohon iltapäivän leipäannokseeni, ja syön edelleenkin iltaisin kotiin palattuani sen jogurtin ja marjoja.
ap.
kyttäätte syömisiänne ja koitatte syödä paljon kasviksia, niin oletteko oikeasti myös hoikkia?
Te jotka kyttäätte syömisiänne ja koitatte syödä paljon kasviksia, niin oletteko oikeasti myös hoikkia?
mutta kyllähän edellisen päivän syömiset muistaa jos ei koko aika kaapilla käy napsimassa.
Sitä mukaa mitä enemmän joskus aloin kasviksia syömään niin sitä enemmän laihduin.
Pyrin syömään sen 500g kasviksia päivässä, mutta yleensä jos syön leipää päivän aikana niin kasvikset jää vähille, onneksi niin käy harvoin.
Olen ihan normaalipainoinen nykyään, 163cm/53kg
T:24
Mutta toisaalta, toi on vaan 1 päivä. Jos oikeasti haluaa mielipiteitä ruokavaliostaan, kannattaa laittaa esim. viikon syömiset.
kauheeta ripittämistä ja syyllistämistä yhdestä kakkupalasta ja yhdestä(!) keksistä.
mahtaa teidän elämä olla ankeeta.
kauheeta ripittämistä ja syyllistämistä yhdestä kakkupalasta ja yhdestä(!) keksistä.
mahtaa teidän elämä olla ankeeta.
Ehkäpä ei ole tosiaan kovin paljoa sisältöä elämässä.
Mä kyllä katson mitä suuhuni pistän, ja olen ollut n. lukioikäisestä (olen nyt 32) saman kokoinen eli vaatekoko 36/S. En vahdi mitenkään neuroottisesti syömisisäni, pyrin pitämään annoskoot kohtuullisina ja syömään vain pieniä määriä sokeri/rasvaherkkuja. Kasviksia syön joka aterialla ja useimpina päivinä syön kasvisruokaa. Mulla on periaate että kaikkea saa syödä, kunhan pysyy kohtuudessa. Ja jos joku päivä tulee syötyä paljon tukevaa ruokaa (esim. lounaalla pastaa ja illalla pizzaa parin siiderin kera, ehkä joku jälkkärikin) niin seuraavana päivänä tekee ihan mielikin jotain kevyempää (esim. salaattia tai kasvissosekeittoa). Siinä ne syömiset tasaantuu.
kyttäätte syömisiänne ja koitatte syödä paljon kasviksia, niin oletteko oikeasti myös hoikkia?
Minä ainakin oksentaisin, jos joku tarjoaisi minulle BROISKUA...
Eli haluatko laihtua, puhdistaa kroppaa, syödä terveellisesti, vai vaan ihan normaalitilanteessa olet?
Mä jättäisin väliin lisäainepitoiset ja muut prosessoidut ruoat: keksi, makeutusaine, nakit ainakin kuulostaa melko lisäainepommeilta. Toki joitakin laadukkaita nakkeja löytyy (Vatajan) ja keksit voi leipoa itse. Makeutusaineen vois korvata esim. hunajalla. Tosin suurin osa kahvikaakaoista lienee automaatista, jolloin nekin lienee lähinnä aromiaineita ja esansseja.
Mutta jos et tästä aspektista välitä, niin sitten mulla ei kauheasti ole sanottavaa. :)
Kysyttiin mielipidettä kyseisen päivän ruokavaliosta. Mistä me voidaan tietää onko se tyypillinen päivä jos sitä ei mainita.
Mä olen normaalipainoinen enkä korvaa kunnon ruokaa herkuilla. Viikonloppuisin herkuttelen mutta en kiireessä vetele jotain suklaita ja kakkuja ensihätään koska ne ei kuitenkaan pidä nälkää loitolla.
Puolikiloa saa kun syö 5 kertaa päivässä ja syö jotain heviä nyrkillisen!
(En yleensä syö leipää, mutta eilen olin kylässä ja illalla halusin kotona maistaa palan uutta leipää)
Aamulla: Kuppi teetä ja kerrosjogurttia 150g:n purkki.
Päivällä: Kuppi kahvia ja iso pala ohrarieskaa Oivariinilla.
Iltapäivällä: 1,5Lautasellista erittäin porkkanaista jauhelihakeittoa ja kuppi kahvia.
Illalla: Pringlessejä(~8kpl), purkki tonnikalaa, purkki raejuustoa ja pala paahtoruisleipää Creme Bonjourilla.
Kalorit jäi vähän vajaaksi mutta se johtuunee tuosta jauhelihasopasta kun ruualla yleensä tulee enemmän.