Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa! Mitä lapselle mukaan etelän matkalle? Kyselee äiti joka ei ole Tallinnaa kauempana käynyt.

Vierailija
16.02.2011 |

Eli eskari-ikäinen tyttö on lähdössä isänsä kanssa Kanarialle viikon lomalle. Mitä pitää pakata mukaan? Tietysti kesävaatteita, uikkarit ym. mutta onko jotain muuta. Entäpä Suomesta lähtö. Jos täällä on -20 pakkasta ja perillä +20 lämmintä, niin minkälaiset vaatteet laitan lapselle päälle kun lähtee kotoa?



Itse en ole koskaan käynyt Tallinnaa etelämpänä joten omaan kokemukseen ei voi turvautua. Kiitos teille jos viitsitte auttaa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

illaksi (huppari tms. ja pitkät housut). Millä menee kentälle? Jos taksilla, niin me ollaan menty ihan pitkillä housuilla ja kesätakilla. Jos menee autolla ja tarvii kävellä ulkona, niin sitten kerrospukeutumista: sukkahousut ja pitkät housut. Yläosaan pitkähihanen aluspaita ja huppari ja takki ja pipo+sormikkaat.

Vierailija
2/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 astetta lämmmintä?

tee vaikka sellasen mielikuvaharjoitus, että olet kesäisessä suomessa ja koita saada päähäs, mitä itse kullakin on päällä.

ihan samat kesävaatteet siellä etelässä käy kuin pohjoisessakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaalle/päivälliselle kannattaa varata joku siistimpi asu ja nätit kengät. Me ei tätä tajuttu ja hävetti, kun ekaluokkalainen joutui hotellin päivälliselle pinttyneissä crokseissa. Ei siis edes mikään huippuhotelli, mutta kaikki olivat pukeutuneet siistimmin ja esim. shortseilla ei saanut edes mennä sisään.

Vierailija
4/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hotellin pyyhkeitä ei yleensä saa viedä altaalle tai etenkään rannalle. Tosiaan jotain lämmintä (eli huppari, farkut tms. housut ym.) mukaan; auringossa on lämmin mutta varjossa heti viileää ja tuulista ja illat ja aamut kylmiä.

Vierailija
5/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmintä kannattaa olla! illat tuntuu kuuman päivän jälkeen todella viileiltä ja tietty viileitä päiviäkin saattaa sattua. Aurinkorasvaa ja ohkasia pitkähihaisia/lahkeisia vaatteita auringolta suojautumiseen... suomen pimeän jälkeen palaa helposti. Juu noi omat pyyhkeet on jees ja jos haluaa rannalla maata niin ohut lakana on ollut kätevä kun menee pieneen tilaan mutta ei tartte sitten pyyhettä liata. Kannattaa varmaan laittaa myös perus särkylääkettä, ripuliin jotain, allergiaan (hyttyset on ihan eri ku täällä), auringon polttamiin.. sellanen pikkuapteekki. hyvät kengät kävellä ja vaikka pieni reppu johon saa aina otettua juomapullon yms mukaan. Hattua tai huivia... tälläsiä meillä on reissussa arvostettu:)

Vierailija
6/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurikovoidetta, hattu/huivi nämä siis edellisten lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

altailla riittä yksikin, mutta jos rannalla on, niin jaloissa kulkee hiekkaa pyyhkeeseen, vaikka olis aurinkotuolikin. laita vaikka altaille joku kiva pyyhe ja sitten joku aikuisten pyyhe rantaa varten, jonka voi viikon jälkeen jättää roskiin. mahtuu sitten tulaiset laukkuun sen likaisen pyyhkeen tilalle :). näin me tehdään lasten kanssa.



ja illaksi meillä oli pojalle fleecetakki ja tytölle neuletakki. oli välillä tuulisia iltoja.

Vierailija
8/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita vaikka altaille joku kiva pyyhe ja sitten joku aikuisten pyyhe rantaa varten, jonka voi viikon jälkeen jättää roskiin. mahtuu sitten tulaiset laukkuun sen likaisen pyyhkeen tilalle :). näin me tehdään lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä tietää, mitä aikovat tehdä, joten eiks sen isän pitäis pakatakin? Turhaan äiti tällaisia huolehti, lomahan on isän ja tytön loma. Samalla isä tietää, mitä voi laittaa rannale ja mitkä vaatteet se on varannut niille hieoille päivällisille.

Vierailija
10/20 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin jo aikaisemmissa viesteissä olikin, niin kannattaa ottaa jotain siistiä vaatetta päivälliselle mukaan. Meidän 4v ja 6v tytöt nauttivat kovasti, kun illalla sai laittaa kauniita mekkoja päälle. Neuletakkia tarvittiin iltaisin myös.



Muuten tarvitaan ihan tavallista T-paitaa, shortsia jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kiva lista (Ainakin näil Daran kaa pääsee)

-Kurahaalari/talvitakki päälle

-Kantokassi tai kantoboksi

-Harja ja kynsisakset

-Muutama lempilelu(esim.pehmo,kongit,pallo)

-Pyyhe

-Vaippoja lentokoneeseen

-Pesuaine pisuvahinkoihin

-Viilentävä uimapeti (ei pakollinen)

-Hihna

-Panta tai valjaat

-Tuttua kuivaruokaa

-Harsoja

Siinä kai niitä.

Vierailija
12/20 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhe

Aurinkorasvaa

Maitohappobakteereita

Särkylääkkeet

Kk siteet?

Saniteettipyyhkeet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kk siteet?

Tulee nää sille eskari ikäiselle, vai isälle?

Vierailija
14/20 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuletakin lisäksi joku tuulitakki. Kanarialla tuulee. Kiva reppu päiväretkille (ja lentokoneeseen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kysymys on esitetty 12 VUOTTA sitten. Kuka ja miksi näitä nostetaan?

Vierailija
16/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ää, kun lähtee niin me laitettiin 6v toppahaalari, rukkaset,talvikengät, kypärämyssy,pipo,villahaalari ja villasukat.

Vierailija
17/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeimman suojakertoimen aurinkovoidetta sekä auringolta suojaavia vaatteita ja sopivat aurinkolasit. Ton ikänen palaa helposti.

Vierailija
18/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirahullu matkustaa kirjoitti:

Tässä kiva lista (Ainakin näil Daran kaa pääsee)

-Kurahaalari/talvitakki päälle

-Kantokassi tai kantoboksi

-Harja ja kynsisakset

-Muutama lempilelu(esim.pehmo,kongit,pallo)

-Pyyhe

-Vaippoja lentokoneeseen

-Pesuaine pisuvahinkoihin

-Viilentävä uimapeti (ei pakollinen)

-Hihna

-Panta tai valjaat

-Tuttua kuivaruokaa

-Harsoja

Siinä kai niitä.

Aloitus on tehty 12 vuotta sitten,ääliö.

Vierailija
19/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kysymys on esitetty 12 VUOTTA sitten. Kuka ja miksi näitä nostetaan?

Joku kaheli taas vauhdissa.

Vierailija
20/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeimman suojakertoimen aurinkovoidetta sekä auringolta suojaavia vaatteita ja sopivat aurinkolasit. Ton ikänen palaa helposti.

Vastaat sit 12 vuotta vanhaan aloitukseen,just.