Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sikanoloa mennä "rotinoille" ilman pullaa tms?

Vierailija
16.02.2011 |

Ollaan siis menossa kollegalle katsomaan vauvaa vain tavaralahjan kanssa. Siellä on varmasti pöytä koreana, ja meidän pullat olisi huonompia tai kaupasta. Onkohan tämä kuitenkin kamalan moukkaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullako on? Tässä tarkoitan sitä, etytä voiko nykyseiset rotinat olla sitä, että viedään tavaraa ja kahvit tarjoiluineen tulee talosta. Vai pitääkö vanhasta tavasta pitää kiinni ja viedä pullaa vaikka tietää emännän varautuneen?

Vierailija
2/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olettaa, että tuore äiti laittaa pöydän koreaksi teitä varten ja vasurilla hoitelee vauvan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaikka suklaarasia tai jotain, voi senkin panna tarjolle.

Vierailija
4/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entäs jos tietää (jo muutaman vanhemman sisaruksen jälkeen), että pöytä notkuu? Tuntuu siis hassulta viedä kaupan pullaa "täydelliseen kotiin".

ap

Vierailija
5/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän vauvoja katsomaan tulleilla ole yleensä ollut pullaa tms. mukana (paitsi ehkä esikoisen kohdalla mun äiti toi jotain). En ole sellaista edes osannut olettaa, kavereilta varsinkaan. Itsekin olen mennyt vauvoja katsomaan aina tavaralahjan kanssa.

Mun mielestä voit hyvin mennä ilman syömistä, tavaralahja on varmasti ihan tarpeeksi.

Vierailija
6/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos aiotte viipyä pidempään kuin puoli tuntia. Itse kaipasin että olis tuotu rotinoita kun ei ite jaksanu laittaa, saatiin niitä kaupan juttuja mitä ois voinu itekin käskee miehen hakea kaupasta.

Mutta kiva niinkin ja kiva että tulivat. Itse en kehtaa ikinä mennä uutta vauvaa katsomaan ilman kunnon tuliaisia.

Vierailija
7/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap voi hyvin ostaa vauvalle jotakin...

Vierailija
8/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rotinat

Jos kyseessä oikeasti rotinat, niin on. Ja jos aiotte viipyä pidempään kuin puoli tuntia. Itse kaipasin että olis tuotu rotinoita kun ei ite jaksanu laittaa, saatiin niitä kaupan juttuja mitä ois voinu itekin käskee miehen hakea kaupasta. Mutta kiva niinkin ja kiva että tulivat. Itse en kehtaa ikinä mennä uutta vauvaa katsomaan ilman kunnon tuliaisia.

Vierailija
9/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän minun kuitenkin vähän muotoilla kysymystäni... Kumpi on nolompaa: 1. mennä vain tavaralahjan kanssa vai 2. viedä kaupan pullaa ja keksipaketti taloon, jossa todella leivotaan ja kestitään vieraita?

Selvennykseksi: lapsi ei ole enää ihan vastasyntynyt vaan parisen kuukautta, ja kollegion yhteinen tavaralahja on jo hankittu.

ap

Vierailija
10/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän minun kuitenkin vähän muotoilla kysymystäni... Kumpi on nolompaa: 1. mennä vain tavaralahjan kanssa vai 2. viedä kaupan pullaa ja keksipaketti taloon, jossa todella leivotaan ja kestitään vieraita?

Selvennykseksi: lapsi ei ole enää ihan vastasyntynyt vaan parisen kuukautta, ja kollegion yhteinen tavaralahja on jo hankittu.

ap

Vierailija
11/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

emäntä ehdi sotkea munan, sokerit ja jauhot toisella kädellä ja työntää piirakan uuniin jossakin välissä. Taikka etteikö voi kaupasta jotain itse ostaa kun kerran olette etukäteen kyläilystä sopineet. Uusavuttomuutta tollainen että normivauva-aikana ei kuukausikaupalla tehdä mitään, kun vauva niiiiiin työllistää. Yleensä vaavit nukkuu paljon eka viikot. Eri asia jos äiti on huonossa kunnossa mutta silloin tuskin kylään menisittekään.

eli tavralahja riittää hyvin

Vierailija
12/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kaikilta käy leipominen niin sutjakasti. Mutta kaupasta saa toki kaikenlaista viemistä.

Vierailija
13/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä suklaa kelpaa aina! Osta sitä niinkuin joku mainitsi..=)