Onko sikanoloa mennä "rotinoille" ilman pullaa tms?
Ollaan siis menossa kollegalle katsomaan vauvaa vain tavaralahjan kanssa. Siellä on varmasti pöytä koreana, ja meidän pullat olisi huonompia tai kaupasta. Onkohan tämä kuitenkin kamalan moukkaa?
Kommentit (13)
olettaa, että tuore äiti laittaa pöydän koreaksi teitä varten ja vasurilla hoitelee vauvan!
Osta vaikka suklaarasia tai jotain, voi senkin panna tarjolle.
Mutta entäs jos tietää (jo muutaman vanhemman sisaruksen jälkeen), että pöytä notkuu? Tuntuu siis hassulta viedä kaupan pullaa "täydelliseen kotiin".
ap
Ei meidän vauvoja katsomaan tulleilla ole yleensä ollut pullaa tms. mukana (paitsi ehkä esikoisen kohdalla mun äiti toi jotain). En ole sellaista edes osannut olettaa, kavereilta varsinkaan. Itsekin olen mennyt vauvoja katsomaan aina tavaralahjan kanssa.
Mun mielestä voit hyvin mennä ilman syömistä, tavaralahja on varmasti ihan tarpeeksi.
Ja jos aiotte viipyä pidempään kuin puoli tuntia. Itse kaipasin että olis tuotu rotinoita kun ei ite jaksanu laittaa, saatiin niitä kaupan juttuja mitä ois voinu itekin käskee miehen hakea kaupasta.
Mutta kiva niinkin ja kiva että tulivat. Itse en kehtaa ikinä mennä uutta vauvaa katsomaan ilman kunnon tuliaisia.
Mutta ap voi hyvin ostaa vauvalle jotakin...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rotinat
Jos kyseessä oikeasti rotinat, niin on. Ja jos aiotte viipyä pidempään kuin puoli tuntia. Itse kaipasin että olis tuotu rotinoita kun ei ite jaksanu laittaa, saatiin niitä kaupan juttuja mitä ois voinu itekin käskee miehen hakea kaupasta. Mutta kiva niinkin ja kiva että tulivat. Itse en kehtaa ikinä mennä uutta vauvaa katsomaan ilman kunnon tuliaisia.
Pitäisiköhän minun kuitenkin vähän muotoilla kysymystäni... Kumpi on nolompaa: 1. mennä vain tavaralahjan kanssa vai 2. viedä kaupan pullaa ja keksipaketti taloon, jossa todella leivotaan ja kestitään vieraita?
Selvennykseksi: lapsi ei ole enää ihan vastasyntynyt vaan parisen kuukautta, ja kollegion yhteinen tavaralahja on jo hankittu.
ap
Pitäisiköhän minun kuitenkin vähän muotoilla kysymystäni... Kumpi on nolompaa: 1. mennä vain tavaralahjan kanssa vai 2. viedä kaupan pullaa ja keksipaketti taloon, jossa todella leivotaan ja kestitään vieraita?
Selvennykseksi: lapsi ei ole enää ihan vastasyntynyt vaan parisen kuukautta, ja kollegion yhteinen tavaralahja on jo hankittu.
ap
emäntä ehdi sotkea munan, sokerit ja jauhot toisella kädellä ja työntää piirakan uuniin jossakin välissä. Taikka etteikö voi kaupasta jotain itse ostaa kun kerran olette etukäteen kyläilystä sopineet. Uusavuttomuutta tollainen että normivauva-aikana ei kuukausikaupalla tehdä mitään, kun vauva niiiiiin työllistää. Yleensä vaavit nukkuu paljon eka viikot. Eri asia jos äiti on huonossa kunnossa mutta silloin tuskin kylään menisittekään.
eli tavralahja riittää hyvin
Eikä kaikilta käy leipominen niin sutjakasti. Mutta kaupasta saa toki kaikenlaista viemistä.
yleensä suklaa kelpaa aina! Osta sitä niinkuin joku mainitsi..=)
Sinullako on? Tässä tarkoitan sitä, etytä voiko nykyseiset rotinat olla sitä, että viedään tavaraa ja kahvit tarjoiluineen tulee talosta. Vai pitääkö vanhasta tavasta pitää kiinni ja viedä pullaa vaikka tietää emännän varautuneen?