Luulin oikeesti ennen, että KAIKKI ovat samaan mieltä siitä, että
sairaanhoitajat, opet, lasten- ja vanhustenhoitajat tekevät arvokasta työtä pienellä palkalla.
Oli todella iso yllätys huomata, että olen ollut ihan väärässä! Miten joku voi halveksia noita ammattiryhmiä??
Itsestäni esim. ei IKINÄ olisi hoitajaksi! Joten yhä edelleenkin ihailen teitä, ketkä sitä työtä teette. Siinä on oikeasti homma, jolla on tarkoitus.
Varsinkin, kun itse olen isossa firmassa asiantuntijatehtävissä. Tämä tuntuu välillä niin tyhmältä! Mitä merkitystä tällä työllä on oikeasti kenellekään?? Osakkeenomistajille varmaan...
Iso palkka juoksee ja päivät on täynnä muka-tärkeitä-hommia, mutta todellisuudessa tää tuntuu niin turhalta!
Kommentit (17)
joka kuvittelee muiden olevan jostain asiasta automaattisesti samaa mieltä kuin hän itse on.
Minä olisin tosi hämmästynyt jos kaikki olisivat jostain asiasta samaa mieltä kuin minä itse.
muuten kuin OAJ:n mielestä? Suomalaisten opettajien palkat ovat kansainvälisesti katsottuna varsin hyvät.
Epäilen, että havaitsemaasi halveksuntaan liittyy ensinnäkin palstalle tuttua karkeaa liioittelua ja toiseksi omia henkilökohtaisia traumoja. Moni on varmaan elämänsä aikana törmännyt epäpätevään tai epämotivoituneeseen hoitajaan tai opettajaan, ja nämä omat kokemukset tulee sitten helposti yleistettyä koko ammattikuntaan.
Mielestäni on törkeää, miten vähän hoitajille maksetaan palkkaa, kun otetaan huomioon työn henkinen ja fyysinen rankkuus sekä vastuun määrä. Lisäksi varsinkin sairaaloissa hoitajilla on jatkuvasti huono omatunto, kun yhdenkään potilaan kanssa ei kunnolla ehdi viettää aikaa, ja hoitotapahtuma muuttuu mekaaniseksi tarpeista huolehtimiseksi.
Ehkä meidän täytyy potilaina, asiakkaina ja yhteistyötahoina muistaa osoittaa arvostuksemme, koska yhteiskunta ei sitä tee.
muuten kuin OAJ:n mielestä? Suomalaisten opettajien palkat ovat kansainvälisesti katsottuna varsin hyvät.
Mistäs lähtien opettajilla on ollut Suomessa pienet palkat muuten kuin OAJ:n mielestä? Suomalaisten opettajien palkat ovat kansainvälisesti katsottuna varsin hyvät.
koulutusvuosiin nähden??
Mielestäni on törkeää, miten vähän hoitajille maksetaan palkkaa, kun otetaan huomioon työn henkinen ja fyysinen rankkuus sekä vastuun määrä. Lisäksi varsinkin sairaaloissa hoitajilla on jatkuvasti huono omatunto, kun yhdenkään potilaan kanssa ei kunnolla ehdi viettää aikaa, ja hoitotapahtuma muuttuu mekaaniseksi tarpeista huolehtimiseksi.
miksi niillä on niin pieni palkka josa kaikki kuitenkin ovat sitä mieltä että työ on tärkeää
Ja valitettavasti olen törmännyt törkeisiin sairaanhoitajiin liian monta kertaa. Fiksut ovat poikkeuksia öykkäreiden meressä.
mä en ainakaan olisi tyytyväinen, jos mun elämäni tarkoitus olisi se, että hoidan toisia ihmisiä. Eihän siinä "maailma mene yhtään eteenpäin" eikä asiat kehity mihinkään. Sama homma voi tietysti olla ap:llakin työssään. Kannattaisiko miettiä alan/työpaikan vaihtoa...
Ja valitettavasti olen törmännyt törkeisiin sairaanhoitajiin liian monta kertaa. Fiksut ovat poikkeuksia öykkäreiden meressä.
kyllä mullakin hermot menis sitä hommaa tehdessä: töykeitä potilaita ja kiire ja pieni palkka!
alansa osaava.
Palkka on korkea koulutukseen ja työn vaativuuteen suhteutettuna.
miksi niillä on niin pieni palkka josa kaikki kuitenkin ovat sitä mieltä että työ on tärkeää
paperikoneen napinpainelija-hoitajat tekee ilmeisesti tärkeämpää työtä?? Tai vaikka formulakuskit... nehän ne vasta arvokasta työtä tekeekin!!
mm. siitä, miten oma ammattiyhdistysliike osaa neuvotella ja siitä, kuinka paljon ammattiin pystyviä on.
Hoitajilla on huono ammattijärjestö - kun eivät ole huolehtineet - ja työ on sellaista, johon kykenee kuka vaan.
Siitä se palkka määräytyy.
mm. siitä, miten oma ammattiyhdistysliike osaa neuvotella ja siitä, kuinka paljon ammattiin pystyviä on.
Hoitajilla on huono ammattijärjestö - kun eivät ole huolehtineet - ja työ on sellaista, johon kykenee kuka vaan.
Siitä se palkka määräytyy.
Se vaatii kyllä kovaa sisua, että jaksaa vuodesta toiseen työskennellä vaikka pitkäaikaissairaiden vuodeosastolla.
Onhan paperin tekeminen erittäin paljon tuottavampaa hommaa kuin joku vanhusten hoitaminen. Ihan hassua, että työstä pitäisi maksaa sen raskauden perusteella. Kyllä se on raha, mitä täytyy tulla, että sitä voidaan sitten palkkana maksaa.
elävä av-mamma on sitä mieltä, että hän on maailman napa ja hoitsut yms. olemassa vain häntä varten!