Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kiusattu olla sosiaalinen?

Vierailija
16.02.2011 |

Olen tullut kiusatuksi useasti elämäni varrella. Syynä on ollut usein kateus.

Oikeasti pidän kaikista ihmisistä, näen hyvää jokaisessa, uskon että jokaisessa ihmisessä myös niissä kiusaajissa on hyvä puolensa, vaikka he eivät sitä minulle näytäkään. Osaan keskustella ihmisten kanssa, olen empaattinen ja tasapainoinen, ymmärrän ihmisten vähäpätöisiäkin ongelmia, enkä loukkaa ketään. Omasta mielestäni olen sosiaalinen, mutta mitä mieltä muut ovat?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti mielestäsi kiusaajat ovat olleet sinulle vain kateellisia?

Vierailija
2/4 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ollut tosi sosiaalinen. Kun pääsin ala-asteelta yläasteelle, sain paljon kavereita ja siitä asti olen ollut tosi "suosittu" (jos pitää käyttää tuollaista typerää termiä).

Ala-asteella luokallani oli tyttö, jota en miellyttänyt ja joka teki kaikkensa, että minusta tulisi luokan hylkiö. Siinä hän onnistui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja usein aika monimutkainen sellainen. Jos ihan jatkuvasti joutuu kiusatuksi eri tilanteissa ja aina uusissa yhteyksissä, kannattaa miettiä omia käyttäytymismallejaan, jotka voivat provosoida tietyn tyyppiset ihmiset kiusaamaan. Näitä käyttäytymismalleja ei aina itse tajua.

Itse olen ollut kiusattu peruskoulussa, enkä sen jälkeen. Mut omat käytösmallini altistivat minut kiusaamiselle, vaikka onnekseni olen siltä välttynyt. Oli kuitenkin valaisevaa tajuta, miten itse käyttäytyy ryhmässä ja toisten ihmisten kanssa.

Vierailija
4/4 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti eli sisäänpäinkääntynyt ihminen on usein erittäin sosiaalinen eli ottaa toiset huomioon toiminnassaan. Sen sijaan ekstrovertti, joka on seurallinen ja kaipaa muita ihmisiä ympärilleen, ei välttämättä ota muita huomioon, muut ovat vain tausta hänen rohkealle esiintulolleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi