Montako tuttia?
Te joiden lapsi syö tuttia, montako tuttia teillä on käytössä? Itse tuossa keräilin tutteja keitettäväksi ja löysin 12. Tiedän että ainakin kolme on vielä hukassa :P
Kommentit (22)
5 tutta Poika, 8 kk ei kyllä käytä niitä, varoiks ostettiin, mutta ei kelpaa.
14 tuttia, jotka tällä hetkellä olisivat käyttökelpoisia, mutta... 3 tuttia on pudonnut joskus johonkin matkan varrelle, yhden heitin pois, kun se putosi vessanpyttyyn (ei huuhdeltuun...) 4 erilaista tuttia olen nähnyt viimeisen viikon aikana ja yhden tutin tarkan sijainnin tiedän tällä hetkellä (nukkuvan tenavan suussa)
Ihan yks hiton hailee paljonko niitä on. Hukassa ne on kuitenkin, kun tarttis.
niille, joiden lapset käyttävät tuttia...
5 tutta Poika, 8 kk ei kyllä käytä niitä, varoiks ostettiin, mutta ei kelpaa.
1 tutti jota käyttää nukkuessaan/nukahtaessaan
tutteja on ollut enimmillään varmaan jotain 30 kpl yhteensä!! Tällä hetkellä on molemmilla ehkä 6 nuppituttia ja rengastutteja on yhteensä jotain 10??? Aina niitä löytyy jostain. Nuppitutit on kuvien ja värien vuoksi helppo erottaa, kumpi on kumman, mutta rengastutit menee helposti sekaisin, on tullut ostettua niin paljon eri värisiä. Tuo taisi kyllä mennä ohi kysymyksen. Niin, ja jos joku ihmettelee, miksi tutteja on ollut noin hirveästi, on syy se, että lapset oli pieninä pitkään sairaalahoidossa ja siellä ei lattialla käynyttä tuttia pesty, vaan olisi mennyt roskiin, sai aina uuden tutin tilalle. Tietysti toin niitä lattialla käyneitä kotiin ja keitin pöpöt pois ja otin sitten kotona käyttöön.
jotka heitetään pois, kun vaidetaan tutit uusiin. Toinen tutti on sängyssä ja toinen on tuttiketjuun kiinnitettynä ulkopuvussa. Meillä syödään tuttia vain nukahtaessa. Ulkona nukuhtaessa tutin käyttö on alkanut jäämään.
1 kpl pinnasängyssä
1 kpl äidin sängyssä
1 kpl olohuoneen sohvan selkänojan päällä
1 kpl ulkohaalarissa
Eli kaikissa paikoissa, joissa tutille voi tulla tarvetta, löytyy omansa ;)
Mulla lapsi 1v. ja on nelisenkymmentä tuttia. Taidan olla hamstraaja :D
Ja tiedän aina missä ovat, koska jos ei suussa (nukkuessa), niin kaapissa.
2,5 -v. asti käytti tuttia nukkuessaan ja joskus muutenkin huvinvuoksi.
tutteja oli parhaimmillaan 8. Olin ostanut pikkuveljelle muutaman tutin, muttei koskaan huolinut, joten isompi sai ne.
Yleensä oli vain 4 tuttia ja yleensä myös tiesin, mistä minkäkin tutin löytää (takin taskussa tai laukussa oli yksi varatutti, ja sängyssä loput. Toki silloin tällöin oli tutti tai pari hukassa.
Vaihdoin muutaman kk:n välein ja aina heitin vanhat pois kun otettiin uudet käyttöön.
Miten usein keitätte tutteja? Minä keitin ehkä 1-2 viikon välein. Ja etenkin jos lapsi oli ollut kipeänä, niin keittelin vähän useammin, jotta ne pöpöt ei kiertäisi uudestaan taas lapsen suuhun.
Tosin toinen on jossain hukassa. Kait se täältä jostakin löytyy.
Miten usein keitätte tutteja? Minä keitin ehkä 1-2 viikon välein. Ja etenkin jos lapsi oli ollut kipeänä, niin keittelin vähän useammin, jotta ne pöpöt ei kiertäisi uudestaan taas lapsen suuhun.
Ja samat kaksi tuttia olleet nyt jo puolisen vuotta...
Koko ajan ollut käytössä 2 kpl tutteja ja jompikumpi on aina hukassa.
Olen vaihtanut tutit uusiin 2kk välein ja keittelen niitä aina välillä kun siltä tuntuu.
vaihdetaan vähintään kerran päivässä ja keitetään seuraavaa kertaa varten.
Tutteja toki on useampia, kun keitellään isompi erä tutteja ja pulloja yms. aina kerrallaan.
vauva 3kk ja syö vain nukahtaessa tuttia.
En ole muuten tutteja keitellyt, paitsi kerran kun koira oli saanut tutin suuhunsa.
Asutaan kaakkoisaasiassa ja kyllä on moni kotosuomessa ihmetellyt kun en tutteja keittele.
Tullut puheeksi kun ovat päivitelleet, että eiköse ole täällä hankalaa vauvan kanssa kun pitää kaikkia pulloja ja tutteja keitellä koko ajan.
No ei oo kun ei oo hysteerinen.
Pullot ja pullotutit oon keittänyt 3 kertaa.
vaihdetaan vähintään kerran päivässä ja keitetään seuraavaa kertaa varten.
Tutteja toki on useampia, kun keitellään isompi erä tutteja ja pulloja yms. aina kerrallaan.
ja kyllä noita tutteja on toista kymmentä. Niitä pyörii pitkin kämppää joka paikassa ja silti aina ne on hukassa... lattioilta niitä iltaisin keräilen ja pesen kun poika on mennyt nukkumaan. Sängyssä on pari-kolme, laittaa itse yöllä suuhun jos herää ja löytää. Samoin laittaa aina lattialta vastaan tulevan suuhuh...se on sitä vastustuskyvyn keräämistä ;-) Aluksi ei syönyt tuttia kuin nukkuessa, mutta nykyisin kyllä tosi paljon... Nytkin just löysi jostain ja laittoi näköjään suuhun kun lattialla tossa leikkiii...
itse syödä samalla lusikalla kuukauden ennen pesua??
Tietysti keitän.. ei tartte likaista tuttia ja pöpöjä suuhun tunkea. Pysyypähän hampaatkin kunnossa, kun ei tungeta ylimääräistä bakteerilastia suuhun.
Ylihygieeninen en toki ole, jos tutti tipahtaa, niin kyllä sen voi huuhdella ja laittaa takaisin suuhun, mutta seuraavalle päivälle uusi puhdas tutti.
Hän syö tuttia tosi vähän, oikeastaan vain tosi väsyneenä ja yöllä nukahtaessaan.
Mutta todellisuudessa tutteja on 6, jotta käytössä oleva tutti sopisi vaatteiden väreihin :p
poika 10kk