Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensin hankitaan koulutus ja ammatti, sitten lapset!

Vierailija
16.02.2011 |

Jos auvoisa elämä kotiäitinä loppuu, niin ei ole sitten ihan kusessa!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppäätkö viivoittimella sormille?

Vierailija
2/22 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei vielä sulje mitään pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan palkkaa naista jonka koulutus on vanhentunut ja joka ei ole vuosikausiin ollut työelämässä.

Vierailija
4/22 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/22 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin saa kärsiä pitkäaikaistyöttömyyden kurjimuksesta

jos on tehnyt lapsia opiskeluaikana, valmistunut ja saanut töitä, harmittaako sua se?

Vierailija
6/22 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy hän jolla on se ammatti ja nyt lapsi tulossa? Kyllä niitä töitä ehtii tekemään hautaan asti, elämä on onneksi paljon muutakin.

Vierailija
7/22 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtiin juuri 50-luvulla. Naisille hankittiin koulutus yleissivistyksen vuoksi ja jotta voisivat keskustella miehensä kanssa ja sitten koulun jälkeen piti etsiä varakas mies ja jäädä kotiin! Nykyään rikkaan miehen korvaa valtio ja muut veronmaksajat.

Vierailija
8/22 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan palkkaa naista jonka koulutus on vanhentunut ja joka ei ole vuosikausiin ollut työelämässä.

Vierailija
9/22 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaan uusi ammatti!

Vierailija
10/22 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sanoi minulle katkera exä kun törmäsi minuun Helsingissä ja huomasi että olen raskaana. Kuittasin vain että on minulla jo vene ja fillari.

Rauha hänen muistolleen. Ja oli tosissaan.

Vierailija
11/22 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koulutus ja ammatti ja olen kotiäiti, eikä kuitenkaan äitiysloman jälkeen tiedossa töitä. En silti koe olevani kusessa. Ei ne liity olennaisesti toisiinsa.

Vierailija
12/22 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oikeasti on kotiäitejä, jotka ovat käyneet vain peruskoulun! Ei mitään koulusta saatika ammattia. Mihin ne pääsevät sitten töihin, jos on pakko töihin mennä ja rahaa tienata?

Vierailija
13/22 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on uskomatonta, että oikeasti on kotiäitejä, jotka ovat käyneet vain peruskoulun! Ei mitään koulusta saatika ammattia. Mihin ne pääsevät sitten töihin, jos on pakko töihin mennä ja rahaa tienata?

tällainen naapuri meni seitsemän lapsen jälkeen ryhmäperhepäivähoitoon töihin. Kunta kouluttaa siinä sivussa.

Vierailija
14/22 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oikeasti on kotiäitejä, jotka ovat käyneet vain peruskoulun! Ei mitään koulusta saatika ammattia. Mihin ne pääsevät sitten töihin, jos on pakko töihin mennä ja rahaa tienata?

kun taas mä akateemisen loppututkinnon suorittanut tienaan omassa työssäni häthätää 2500 euroa kk

Vierailija
15/22 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaako ja kiukuttaako?

Kavereistani osa teki lapsen nuorena joko opiskeluaikaan tai jopa ennen. Olen nyt lähemmäs 50v ja tiedän heidän kaikkien olevan työelämässä.

Osa on eronnut ja mennyt uudelleen naimisiin, kuten meistäkin, jotka hommasimme ammatin ensin.

Aiheuttaako sinussa ahdistusta ja kiukkua se, että heille ei käynytkään huonosti?

Voihan se toki harmittaa jos koko ajan haluaa toisille pahaa.

Vierailija
16/22 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäis mennä suoraan töihin? En tajua, miten joku voi ajatella nuin mustavalkoisesti... Miksi sillä kotiäidillä ei olisi tulevaisuuden suunnitelmia ja haaveita, joita toteuttaa sitten myöhemmin.

Vierailija
17/22 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin 19 vuotiaana ammattiin oppisopimuksella ja tein sitä työtä kunnes synnytin 20 vuotiaana esikoiseni. Eli olin neljä vuotta työelämässä ennen perheen perustamista.

Keskimmäinen syntyi kun olin 22 ja opiskelin iltakoulussa alaani liittyen kaksi tutkintoa lisää.

Lapset menivät hoitoon kun nuorin oli 3 ja painoin työelämässä 12 vuotta kunnes tämä kuopus syntyi.

Nyt "makaan" kotona kolme vuotta ja sitten palaan takaisin työelämään pitämään yhteiskuntaa pystyssä eläkeikääni asti.

Ihan riittävästi työvuosia kertyy, ei pelkoa että putoaa kelkasta.

Vierailija
18/22 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoisi kotona lapset kouluikään asti. Sen jälkeen oli perhepäivähoitajana ja tämän jälkeen sai vakituisen työpaikan lastenkotiin.

Hyvin hänellä näkyy menevän.

Vierailija
19/22 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. asteen koulutuksesta? Niin tarkkaan kyllä nuoriakin vahditaan eri viranomaisten toimesta että tuntuu mahdottomalta.

Vierailija
20/22 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy samalla tehdä töitä. Vai miten ajattelit sitten kyseisesn kotiäidin selviytyvän laskuista ja muista menoista? Jos on lapsiakin ja mies vaikka kupsahtanut tai ottanut ja lähtenyt.