Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiivatulehduksesta kärsiviä?

Vierailija
16.02.2011 |

Kohtalotovereita täällä vaan kaipailen, pääsettekö helpolla ja mitä hyviä hoitokeinoja olette keksineet?

Joskus ennen hiivatulehdus aiheutti vaan lievää kutinaa, mutta nykyään iho hajoaa ihan koko alapään alueelta ja kutina on sen mukainen. Diflucanilla kyllä helpottaa, kunhan vaikutus vaan alkaa, käsikauppalääkkeistä ei ole mitään apua, Canesten rikkoo ihoa vielä enemmän. Ceridalin öljyä olen käyttänyt ja se auttaa yllättävän hyvin. Varsinaista vaivaa ei tietenkään poista, mutta iho paranee vähän nopeammin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitohappoja kuin Femiflor, siinä juuri alapään hiivaa estäviä maitohappokapseleita. Itsellä ainakin auttaneet ab-kuurin yhteydessä. Syön niitä muutenkin silloin tällöin.

Lisäksi gyne vinkkasi myös tuon, että limakalvoille rasvausta muutekin kuin hiivan aikana.

Bebanthenia ei suositellut, en nyt muista miksi. Oliskohan ollut, että liian tuhtia tavaraa. Suositteli ceridalia tai Aqualan Plus rasvoja.

Ja tosiaan nyt ei ole hiiva kiusannut kuin kerran puolen vuoden aikana. Ja aiemmin oli tosiaan minullakin jatkuvasti.

Minulla oli pillereiden kanssa sama, en voinut käyttää alateitse mitään hiivalääkkeitä, kutina vaan paheni ja tuntui että limakalvot "räjähtää" lopullisesti.

Söin aina diflucania, mutta pidempi kuin se yhden pillerin kuuri. Se ei aina auttanut, joten alois saada lääkäriltä pidemmän kuurin. Viikon välein yksi pilleri ja 3 tablettia taisi olla.

Nyt en ole tarvinnut enää suunkautta kuuria kun lopetin pillerit useampi vuosi sitten.

Bepanthen on niin paksua, että se voi estää ihoa hengittämästä ja ylläpitää bakteereita. Mietin tässä juuri, että pitänee käydä lääkärissä, jos se vaikka kirjoittaisi mulle tuon pidemmän Diflucan-kuurin, noita yksittäisiä tabletteja kun olen usein joutunut kaksikin ottamaan, ennenkuin hiiva oli kukistettu.

Mun maitohappokapseleiden pitää olla maidottomia, laktoosittomia ja maitoproteiinittomia, joten tuollaisia en uskalla edes kokeilla.

ap

Vierailija
22/32 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näppäränä tyttönä nappasin hotellin aamupalalta maustamattoman jugurtin ja hotellihuoneessa sekoitin siihen maitohappobakteerikapselin sisällön. Parina iltana tätä levittelin alapäähän ja sain hiivan jotenkin hellittämään.

Elimistössä tarvitaan jonkin verran hiivaa, että liian steriili ei sekään ole hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptilääke 1 kapseli viikon välein 3-4 kertaa auttoi minulla vasta lopullisesti hiivaan. En vaan nyt muista sen nimeä...

Vierailija
24/32 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiivaa ollut raskausaikana ihan hirveästi. Helpotti, kun rupesin käyttämään säännöllisesti maitohappobakteereja, esim. gefilusjuomat

Vierailija
25/32 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hiiva tosi harvoin, mutta nyt kun pitkästä aikaa sain sen riesakseni, niin canesten combi ei tuntunut vievän oireita pois. Sen kapselin jälkeen oli kyllä hetken vähän helpompaa, mutta nyt taas kutisee. Onko joku muu tehokkaampi käsikauppalääke? En haluaisi mennä näyttämään toosaani terkkalääkärille, tai työterveyslääkärille, koska olen heidän kanssaan tekemisissä työni kautta, joten älkää ehdottako vielä diflucania.

Vierailija
26/32 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiva iskee, jos syön vaaleata leipää, pullaa tai makeisia liikaa. Myös makeiden jogurttien vaihtaminen luonnonjogurtteihin on saattanut auttaa. Eli ruokavalion pieni muutos on vienyt hiivan. Myös maitohappobakteereja käytän, mutta vain satunnaisesti.

Vierailija
27/32 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut sen jälkeen, kun otin kestositeet käyttöön. Ennen oli usein tulehdus. Sen jälkeen ei koskaan. Vuosia mennyt.

Vierailija
28/32 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se pääsee päälle niin mikään ei tunnu auttavan, ei diflucan, ei apteekin puhfas öljy, ei maustamattomat jugurtit jne. Päällä seisomista en ole kokeillut, jospa.

Vierailija
29/32 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerin välttäminen! Suosittelen lämpimästi kokeilemaan, jos kärsii toistuvista tulehduksista. En sano että sokeri on kaikilla se syypää, mutta itse olen jutellut useamman kanssa joilla tämä on ollut ratkaiseva keino kierteestä pääsemisessä. Sokeri kun on hiivasienen ravintoa!

Vierailija
30/32 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diflucan - https://euhealth24.com/fi/drug/diflucan Täällä myös hiivasieni vaivaa ajoittain ja kyseistä lääkettä kokeilleena tulehdus meni ohitse vaivattomasti tablettimuodossa! Ei tarvitse puikkojen ja voiteiden kanssa värkätä.

Vierailija
31/32 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla loppui alapään tulehdukset kun viimein uskoin gynekologia ja lopetin sen alapään rapsutuksen ja raapimisen. Gyne sanoi, että jos iho tarpeeksi monta kertaa menee rikki samasta kohtaa, voi siihen kehittyä syöpä ja minulla oli kuulemma jo silmin nähden ihomuutoksia. Hän sanoi myös, että alapään iho ei mene rikki kuin hankaamalla ja raapimalla ja on itsensä pettämistä väittää muuta.

Vierailija
32/32 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa se alapään hankaaminen ja raapiminen niin loppuu tulehdukset ja iho pysyy ehjänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä