Hiivatulehduksesta kärsiviä?
Kohtalotovereita täällä vaan kaipailen, pääsettekö helpolla ja mitä hyviä hoitokeinoja olette keksineet?
Joskus ennen hiivatulehdus aiheutti vaan lievää kutinaa, mutta nykyään iho hajoaa ihan koko alapään alueelta ja kutina on sen mukainen. Diflucanilla kyllä helpottaa, kunhan vaikutus vaan alkaa, käsikauppalääkkeistä ei ole mitään apua, Canesten rikkoo ihoa vielä enemmän. Ceridalin öljyä olen käyttänyt ja se auttaa yllättävän hyvin. Varsinaista vaivaa ei tietenkään poista, mutta iho paranee vähän nopeammin.
Kommentit (32)
näppäränä tyttönä nappasin hotellin aamupalalta maustamattoman jugurtin ja hotellihuoneessa sekoitin siihen maitohappobakteerikapselin sisällön. Parina iltana tätä levittelin alapäähän ja sain hiivan jotenkin hellittämään.
Elimistössä tarvitaan jonkin verran hiivaa, että liian steriili ei sekään ole hyväksi.
Reseptilääke 1 kapseli viikon välein 3-4 kertaa auttoi minulla vasta lopullisesti hiivaan. En vaan nyt muista sen nimeä...
hiivaa ollut raskausaikana ihan hirveästi. Helpotti, kun rupesin käyttämään säännöllisesti maitohappobakteereja, esim. gefilusjuomat
Mulla on hiiva tosi harvoin, mutta nyt kun pitkästä aikaa sain sen riesakseni, niin canesten combi ei tuntunut vievän oireita pois. Sen kapselin jälkeen oli kyllä hetken vähän helpompaa, mutta nyt taas kutisee. Onko joku muu tehokkaampi käsikauppalääke? En haluaisi mennä näyttämään toosaani terkkalääkärille, tai työterveyslääkärille, koska olen heidän kanssaan tekemisissä työni kautta, joten älkää ehdottako vielä diflucania.
Hiiva iskee, jos syön vaaleata leipää, pullaa tai makeisia liikaa. Myös makeiden jogurttien vaihtaminen luonnonjogurtteihin on saattanut auttaa. Eli ruokavalion pieni muutos on vienyt hiivan. Myös maitohappobakteereja käytän, mutta vain satunnaisesti.
Ei ole ollut sen jälkeen, kun otin kestositeet käyttöön. Ennen oli usein tulehdus. Sen jälkeen ei koskaan. Vuosia mennyt.
Kun se pääsee päälle niin mikään ei tunnu auttavan, ei diflucan, ei apteekin puhfas öljy, ei maustamattomat jugurtit jne. Päällä seisomista en ole kokeillut, jospa.
Sokerin välttäminen! Suosittelen lämpimästi kokeilemaan, jos kärsii toistuvista tulehduksista. En sano että sokeri on kaikilla se syypää, mutta itse olen jutellut useamman kanssa joilla tämä on ollut ratkaiseva keino kierteestä pääsemisessä. Sokeri kun on hiivasienen ravintoa!
Diflucan - https://euhealth24.com/fi/drug/diflucan Täällä myös hiivasieni vaivaa ajoittain ja kyseistä lääkettä kokeilleena tulehdus meni ohitse vaivattomasti tablettimuodossa! Ei tarvitse puikkojen ja voiteiden kanssa värkätä.
Minulla loppui alapään tulehdukset kun viimein uskoin gynekologia ja lopetin sen alapään rapsutuksen ja raapimisen. Gyne sanoi, että jos iho tarpeeksi monta kertaa menee rikki samasta kohtaa, voi siihen kehittyä syöpä ja minulla oli kuulemma jo silmin nähden ihomuutoksia. Hän sanoi myös, että alapään iho ei mene rikki kuin hankaamalla ja raapimalla ja on itsensä pettämistä väittää muuta.
Lopettakaa se alapään hankaaminen ja raapiminen niin loppuu tulehdukset ja iho pysyy ehjänä.
Bepanthen on niin paksua, että se voi estää ihoa hengittämästä ja ylläpitää bakteereita. Mietin tässä juuri, että pitänee käydä lääkärissä, jos se vaikka kirjoittaisi mulle tuon pidemmän Diflucan-kuurin, noita yksittäisiä tabletteja kun olen usein joutunut kaksikin ottamaan, ennenkuin hiiva oli kukistettu.
Mun maitohappokapseleiden pitää olla maidottomia, laktoosittomia ja maitoproteiinittomia, joten tuollaisia en uskalla edes kokeilla.
ap