Hiivatulehduksesta kärsiviä?
Kohtalotovereita täällä vaan kaipailen, pääsettekö helpolla ja mitä hyviä hoitokeinoja olette keksineet?
Joskus ennen hiivatulehdus aiheutti vaan lievää kutinaa, mutta nykyään iho hajoaa ihan koko alapään alueelta ja kutina on sen mukainen. Diflucanilla kyllä helpottaa, kunhan vaikutus vaan alkaa, käsikauppalääkkeistä ei ole mitään apua, Canesten rikkoo ihoa vielä enemmän. Ceridalin öljyä olen käyttänyt ja se auttaa yllättävän hyvin. Varsinaista vaivaa ei tietenkään poista, mutta iho paranee vähän nopeammin.
Kommentit (32)
hiivasta olen kärsinyt, mutta Nuvaring ehkäisyrengas (ennen pillerit) auttoi sekä erityisesti se, että tajusin hiivan toisen aiheuttajan. Eli jatkuva peseminen ym. kuivat limakalvot. Kuten sanoit ceridal nopeuttaa paranemista. Vinkki käytäpä sitä ceridalia jonkin aikaa muutenkin (ite oon käyttänyt sitä ja nyt silloin tällöin ihan bepanthenen voidetta kierron puoli välissä). Mulla ainakin on auttanut, limakalvot hyvässä kunnossa, ja koska eivät kuivu "rikki" ei hiivakaan pukkaa niin helposti. Silti aina resepti olemassa lääkkeisiin kaiken varalta...
Ootteko sen Ceridal-öljyn laittanut ulkosynnyttimiin vai ihan sisään asti?
itse sain ilmeisesti lopultakin antibiootti ja kortisonitablettikuurin laukaiseman hiivan nujerrettua sporanox nimisellä reseptilääkkeellä. diflucan ei minullakaan enää jostain syystä pure. ennen auttoi hyvin. sitten tarvittiin sekä diflucan että emättimen sisäinen lääkitys jonka perään vielä maitohappobakteerikuuri emätinpuikkoina. lisäksi hiivan aikana kaikki sokeri pois ja maitohappobakteereja käyttöön. inhottava vaiva, raskausaikana vallankin, jolloin tehokkaita lääkkeitä ei voi käyttää.
Ajattelin kirjoittaa nyt tännekin, jos vaikka olisi jollain muullakin tämä ongelma. Eli siis olin 9kk Italiassa ja Suomeen palattuani melkein heti alkoi hiivatulehdus. Jouduin kolme vuotta kestäneeseen hiivatulehdus kierteeseen, joka oli välillä niin pahana, että jouduin sen takia syömään antibiootti- ja Sporanox kuurin. Ehkä hiivatulehduksien vaikutuksesta aiheutui myös kohduntulehdus, johon sain taas kaksi antibioottikuuria päällekäin. Hiivatabletteja jouduin napsimaan ennen menkkoja ja jälkeen, mutta helpottivat vain oireita muutamaksi päiväksi. Välillä hiivatabletin syömisen jälkeen tuntui siltä, että hiivatulehdus oikein riehaantui pahemmaksi tabletin syömisen jälkeen. Lisäksi kärsin laktoosi-intoleranssista, joten kaikki laktoosipitoiset lääkkeetkin saavat mahani sekaisin. Laktoosi-intoleranssini pahennuttua joduin jättämään myös kaikki laktoosittomat maitoa sisältävät tuotteet pois, jonka jälkeen yllätyksekseni huomasin, että hiivatulehdus ei olekaan uusiutunut enää.
Mulla hiiva tekee olut (eli viikonloppuna jokunen olut, vaikkapa 4 olutta), tällä hetkellä Oricyklin-lääke ja raskausaikoina oli myös useamman kerran.
Kuinka kauan hiivatulehdus kestää, jos sitä ei hoida? En ole löytänyt tietoa tästä, enkä koskaan aikaisemmin ole kärsinyt hiivasta. Minulla oli lähes kuukauden ajan kutinaa, ei oikeastaan muita selkeitä oireita. Olikohan hiivatulehdus vai pitäisikö käydä lääkärissä?
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 22:07"]
Kuinka kauan hiivatulehdus kestää, jos sitä ei hoida? En ole löytänyt tietoa tästä, enkä koskaan aikaisemmin ole kärsinyt hiivasta. Minulla oli lähes kuukauden ajan kutinaa, ei oikeastaan muita selkeitä oireita. Olikohan hiivatulehdus vai pitäisikö käydä lääkärissä?
[/quote]
25 kommentoi että en mä kestä kuin päivän ja on saatava apteekista lääke :O
Kehon happo-emäs tasapaino on pielessä; osta apteekista Valmarin nimistä sitraattiliuosta..se tasapainottaa kehon happamuutta..miulla vasta tämä jelppas hiivaan, vaikka vettä joikin ihan tarpeeksi. Toinen halvempi vaihtoehto on ruokasooda+vesi ja kaikki happamat, kuten puolukat, sitruuna jne. Apteekista saa myös lakmuspaperia, jolla voi seurata pissan ph:ta..siitä saat ainakin viitteitä tästä tasapainosta..ja ainaki nettiapteekeissa on myöskin emättimen ph:ta mittaavia tikkuja. Ite testasin pissatulehdusta ilmentävillä tikuilla, kun niitä on työpaikalla..
Voit ostaa nuvaring ilman ennalta reseptiä et heidän online-kuuleminen tämä apteekki on lisensoitu Britannian hallitus http://www.europepills.com
Suosittelen yrität Diflucan. tässä on, jos ostan sen ilman reseptiä http://verkkoapteekkifi.com/index-fi.html
Käyttäkää maustamatonta jogurttia, siskot. Turkkilaista jogurttia käytin ite ja hiiva lähti kertalaakista
Itsellä loppui tuskalliset hiivatulehdukset kun lopetin pillereiden syönnin.. Pillerit kuivatti limakalvot ihan korpuiksi, jolloin hiivatulehduksen kanssa eläminen oli aivan tuskaa. Ja tosiaan mitkään canestet ei auttanut yhtään ja tulehduksia tuli joka kuukaudelle. Ainoa mikä auttoi hieman tulehdusten aikaan oli joku reseptilääke, jonka nimeä en nyt muista. Mutta nyt pillereiden lopettamisen jälkeen ei ole ollut hiivatulehduksista tietoakaan :)Samaten jatkuva migreeni loppui melkein kokonaa.
Itsellä loppui tuskalliset hiivatulehdukset kun lopetin pillereiden syönnin.. Pillerit kuivatti limakalvot ihan korpuiksi, jolloin hiivatulehduksen kanssa eläminen oli aivan tuskaa. Ja tosiaan mitkään canestet ei auttanut yhtään ja tulehduksia tuli joka kuukaudelle. Ainoa mikä auttoi hieman tulehdusten aikaan oli joku reseptilääke, jonka nimeä en nyt muista. Mutta nyt pillereiden lopettamisen jälkeen ei ole ollut hiivatulehduksista tietoakaan :)Samaten jatkuva migreeni loppui melkein kokonaa.
Ei auttanut edes maitohappobakteerit, tuntuu, että normaalia pahempana tuli nyt, kun sitä yritti edes jollain lailla pitää loitolla :) Rullaillaan sitten nahkaa jonkin aikaa :)
On muuten vittumainen vaiva. Mä olen kotikonsteista todennut vaivaa helpottavaksi juuri ceridalin ja samoin käytän välillä myös bepanthenia ulkoisesti kutinaan ja kirvelyyn, auttaa jonkin verran.
Maitohappobakteereja syön myöskin, otan niitä kuurin aina välillä, en tiedä auttaako mutta toivon niin. Reseptivapaat lääkkeet ovat ihan hanurista, ei mulla ainakaan autaa hiivaan mikään muu kuin flukonatsoli.
kun aloin käyttää hapanta pesunestettä alapesuun eli esim. Lacto line ph 4,5. Sittenhän on olemassa myös aivan intiimipesuun tarkoitettuja happamia pesunesteitä, mutta tuo on halpaa ja hyvää!!
että 6:lla oli myös aina flukonatsolia lääkekaapissa odottomassa, mutta nyt taitaa olla jo kolmevuotta vanha rasia :)
Raskauksia ja antibiootteja on ollut tässä välissä ilman yhtään hiivaa!!
Eli pillerit ja hormonikierukka/kapseli ovat vääriä ehkäisymuotoja kroonisista hiivatulehduksista kärsivälle.
Itselläni kävi samoin kuin kakkosella, eli toistuvat tulehdukset loppuivat kuin seinään, kun luovuin e-pillereistä. Sisarelleni kävi samoin.
Nykyään saan muutaman vuoden välein satunnaisesti hiivatulehduksen, jos olen syönyt pitkän antibioottikuurin. Maitohappobakteerikuuri ehkäisee sen ajoittain, muttei aina.
Onko sinulla muutenkin herkkä iho? Minulla on, koko ajan täytyy rasvailla. Iho reagoi allergisesti kovin herkästi.
Tiistaina otin Diflucanin, mutta vielä ei helpotusta näy. Maitohappobakteereista ei ilmeisesti ollut mitään hyötyä, koskaan ei näin pahana ole hiiva jyllännyt. Yölläkin heräsin armottomaan kutinaan. Koska tää helpottaa???
maitohappoja kuin Femiflor, siinä juuri alapään hiivaa estäviä maitohappokapseleita. Itsellä ainakin auttaneet ab-kuurin yhteydessä. Syön niitä muutenkin silloin tällöin.
Lisäksi gyne vinkkasi myös tuon, että limakalvoille rasvausta muutekin kuin hiivan aikana.
Bebanthenia ei suositellut, en nyt muista miksi. Oliskohan ollut, että liian tuhtia tavaraa. Suositteli ceridalia tai Aqualan Plus rasvoja.
Ja tosiaan nyt ei ole hiiva kiusannut kuin kerran puolen vuoden aikana. Ja aiemmin oli tosiaan minullakin jatkuvasti.
Minulla oli pillereiden kanssa sama, en voinut käyttää alateitse mitään hiivalääkkeitä, kutina vaan paheni ja tuntui että limakalvot "räjähtää" lopullisesti.
Söin aina diflucania, mutta pidempi kuin se yhden pillerin kuuri. Se ei aina auttanut, joten alois saada lääkäriltä pidemmän kuurin. Viikon välein yksi pilleri ja 3 tablettia taisi olla.
Nyt en ole tarvinnut enää suunkautta kuuria kun lopetin pillerit useampi vuosi sitten.
Joskus jos tuo Diflucan ei pure, vaan jotain hiivaeliöitä jää elämään, niin saattaa puhjeta uudestaan. Valitettavasti olen vaan joutunut antibiootteja syömään "säännöllisin" väliajoin.
ap