Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista on teidän zumba?

Vierailija
15.02.2011 |

Aloitin vuoden alussa zumban, ja olen vähän miettinyt, että onko tämä mitään kunnon zumbaa ollenkaan... Odotin jotain tosi hikistä meininkiä, ehkä vähän jopa bailufiilistä (mikä nyt olikin ylimitoitettu odotus ottaen huomioon, että Suomessa ollaan), mutta tämä zumba ei kyllä juurikaan eroa bailatinosta. Ihan kivaa siis, mutta ei sellaista hikistä vääntöä kuin olin odottanut.

Luulin kai, että liikkeitä toistettaisiin enmmänkin, eikä tehtäisi mitään pitkähköjä koreografioita, joissa sinänsä hyvät liikkeet menevät ohi liian nopeasti, että alkaisivat kunnolla tuntua jossakin...

Minkälaisia kokemuksia teillä muilla on?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehoa voi itse säätää; kun oppii koreografiat voi tehdä ne täysillä, kyllä siinä hiki tulee. Tietysti jos olet superkunnossa, saatat tarvita esim. painot jalkoihin tai semmoset hauskat helistimet niinkuin tv-shopissa : )

Vierailija
2/10 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tv-shopissa huippuunsa trimmatut tädit ui hiessä... Meidän zumbassa saa pikku hien, kun vähän enemmän hyppii ja kurottaa ekstraa, mutta sitten taas pysähdytään biisinvaihdoksen ajaksi, juodaan vähän ja hiki haihtuu. Voisihan sitä toki loikkia tauonkin ajan, mutta senpä takia käynkin ohjatuilla tunneilla, etten itse saa itseäni ajettua pomppimaan ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mulle kans aika pettymys. Tuttuja askelluksia paritanssien ns.lattari ym tunneilta mutta ilman sitä paria. Tietenkin on itselle helppoa kun osaa askeleet jo valmiiksi. Ja kyllä siinä sopivasti hiki tulee nykyään matalakuntoisella kun kunnolla tekee. Eli siinä mennään suunnilleen yksi kappale yhdellä "tyylillä"

Vierailija
4/10 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mulle kans aika pettymys. Tuttuja askelluksia paritanssien ns.lattari ym tunneilta mutta ilman sitä paria. Tietenkin on itselle helppoa kun osaa askeleet jo valmiiksi. Ja kyllä siinä sopivasti hiki tulee nykyään matalakuntoisella kun kunnolla tekee. Eli siinä mennään suunnilleen yksi kappale yhdellä "tyylillä"

Olin tosiaan kuvitellut, että zumbassa olisi vähemmän koreografioita ja enemmän tehoa - että se olisi sellaista vähän aivotonta "vatkausta".

ap

Vierailija
5/10 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn "rauhallisessa" zumbassa, mulla on siellä olevista varmaan parhaasta päästä kunto ja kokemusta latinobicistä ja itämaisesta tanssista ja uin hiessä ja hengästyn oikein kunnolla. Toisin kuin moni huonompikuntoinen ja sellainen joka ei osaa. Teen liikeet tosi teholla ja osaan käyttää sellaisia lihaksia mitä puuhevosemmat ei osaa. Joten paljon on kiinni omista taidoista. Esimerkki, liike joka nyt on periaatteessa polvennosto. Vähemmän tanssinut nostaa sitä polvea, ohjaaja, minä ja pari muuta värisytetään samalla ylävartaloa ja uidaan hiessä.

Vierailija
6/10 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi näistä vetää totista hikizumbaa. Uskomatonta menoa 45 min tai 60 min. Todella tulee hiki ja on huippurankkaa ja kivaakin samalla. Mutta toisaalta siinä ei pääse lattarifiilikseen, lantio ei ehdi mnukaan kaikkiin nopeisiin biiseihin. Yksi taas on rauhallisempi, siinä on paljon lattaria ja lantiolla ehtii tehdä töitä. Toisaalta uskon, että on melkein yhtä tehokasta kun nämä hikirääkit, koska siinä ajatuksella tehdään lihaksilla. Kokonaisuus tulee erinomaiseksi näistä kolmesta eri zumbasta.

Vierailija
7/10 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt tanssilajit läpi itämaisesta ja afrikkalaisesta, reggaetonin ja sambicin kautta salsaan ja bailatinoon, eli siitä ei kyllä pitäisi olla kiinni, etteikö koko kroppa olisi liikkeessä mukana tai että keskittyisin asettelemaan jalkoja... Meillä ei ohjaajakaan ui hiessä.

Eli ehkä "rauhallinen" zumba teillä päin ei olekaan kovin rauhallinen tähän verrattuna.

ap

Vierailija
8/10 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista kyytiä ja vatkausta, ettei mitään rajaa. Rankinta, mitä olen koskaan kokeillut. Ja olen muitakin rankkoja lajeja kokeillut.

En tiedä mihin tuon pitäisi "ottaa". Ei varsinaisesti tule lihakset kipeäksi, mitä nyt ekalla kerralla tuli mahastakin. Paitsi selkärangan viereiset lihakset ovat olleet kyllä jo pari kuukautta kipeät (sen verran mitä olen tuolla käynyt), että selkää kyllä liikutellaan ihan uusiin ulottuvuuksiin :D

Vierailija
9/10 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään näistä zumbista Helsingissä? ;-)

ap (haluaa hikizumbaan)

Vierailija
10/10 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn "rauhallisessa" zumbassa, mulla on siellä olevista varmaan parhaasta päästä kunto ja kokemusta latinobicistä ja itämaisesta tanssista ja uin hiessä ja hengästyn oikein kunnolla. Toisin kuin moni huonompikuntoinen ja sellainen joka ei osaa. Teen liikeet tosi teholla ja osaan käyttää sellaisia lihaksia mitä puuhevosemmat ei osaa. Joten paljon on kiinni omista taidoista. Esimerkki, liike joka nyt on periaatteessa polvennosto. Vähemmän tanssinut nostaa sitä polvea, ohjaaja, minä ja pari muuta värisytetään samalla ylävartaloa ja uidaan hiessä.

Kun taidon oppii, eikä joudu kokoajan tuijottamaan ohjaajan jalkoja, niin saa reenistä enemmän irti ja hiki virtaa. Samalla zumba muuttuu juuri niin nautinnolliseksi kuin mainoksissa sanotaan. Aluksi itsekin ihmettelin, että "mikä tässä on se juttu?".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi