Te joilla käy siivooja?
Montako tuntia kerrallaan, ja asunnon neliöt?
Jos siivoaisit itse, meniskö tuo sama aika vai enemmän/vähemmän?
Kommentit (20)
Asunnon koko 78 m2, aikaa oli käytössä 3 tuntia, eli 1,5 tuntia / siivooja (tosin loppuaikoina siivoojat eivät käyttäneet koko aikaa, vaikka laskuttivatkin siitä).
Järjestelimme asunnon ennen siivoojien tuloa ja poistimme tavarat lattioilta.
Ekat 6 kk olin melko tyytyväinen, mutta sitten taso alkoi selvästi laskea, kun siivoojille tuli lisää kohteita. Loppuaikana huomasi, miten jo päivän, parin päästä alkoi kertyä villakoiria nurkkiin. Joitakin sovittuja työvaiheita myös jäi pois, eikä tilanne parantunut, vaikka reklamoimme.
Itsellämme menee varmaan viikkosiivoukseen yhteensä 4 tuntia, mutta jälkikin on parempaa.
Meillä siivooja käy 2krt/kk 100 neliötä ja kestää 3h. Ite en millään sais noin hyvin siivottua noin nopeasti. Järjestellään ite pinnat vapaiksi. Muuten siivooja hoitaa kaiken ("sisustaakin" välillä esim. vessan/kylppärin järjestystä toimivammaksi).
mutta siivooja siivoaa vain noin 200. Joka toinen vko laskuttaa 8 tunnista, mutta on paikalla vain 4 tuntia (emme maksa kuin ne 4 tuntia, reklamoikoot, jos tahtoo). Itse siivotessa menisi aikaa enemmän, koska tekisin siinä sivussa kaikenlaista toisarvoista.
3,5 tai 4 h tarpeen mukaan/ 2 x kk. Olen tyytyväinen. Olen itse tooooosi laiska siivooja, ja mulle riittää yleensä imurointi ja tavaroiden järjestely, mut eihän sitä voi ikuisesti olla esim luuttuamatta ( jota inhoan ) niin päädyin siivojan apuun.
Montako tuntia kerrallaan, ja asunnon neliöt? Jos siivoaisit itse, meniskö tuo sama aika vai enemmän/vähemmän?
Meillä käy 3-4 siivoojaa kerralla ja taitavat siivota sen 3-4h. En ole koskaan ottanut aikaa kauanko ovat meillä.
Käyvät 2x/kk.
Meillä on niin ihana siivousfirma, että ottavat kaikki reklamaatiot tosissaan ja hyvittävät aina jos on jotain moittimista! =)
Itsellä menee todellakin kauemmin jos nuo kaikki tekisin mitä siivoojatkin!
En kylläkään osaa arvioida kauanko itsellä menee siivoukseen. Yleensä jaan sen kahdelle päivälle. Toisena järjestelen tavarat omille paikoilleen ja toisena sitten pölyjen,imurin ja mopin kimppuun.
2 tuntia (viikossa), neliöitä 150. Tajusin itse kotona ollessani, että siivoovat vain tunnin ja laskuttavat matka-aikansa toisesta kaupungista tänne siivousaikana. Oli liian kallista matka-aikaa meille, etsimme nyt uutta siivoojaa lähempää. Jälki oli kyllä hyvää, en itse olisi kyennyt samaan samassa ajassa...
Neliöitä on 154, mutta olemme sopineet ettei tarvitse siivota kaikkea joka kerta. Joka kerta siivotaan kunnolla keittiö, olohuone, eteinen ja vessat. Makuuhuoneet imuroidaan päällisin puolin, mutta muuten niitä ei siivota ellei aikaa satu jäämään.
Jos mä itse siivoaisin, aikaa menisi alle puolet tuosta, koska mä hutiloisin. Siksi meillä käy siivooja...
Siivooja kay 2x viikossa, 5h ja 3h kerrallaan. Siivouksen lisaksi silittaa vaatteita jonkin verran. Jos tekisin itse, menisi pidempi aika mutta jalki olisi huolellisempaa...
2 tuntia (viikossa), neliöitä 150. Tajusin itse kotona ollessani, että siivoovat vain tunnin ja laskuttavat matka-aikansa toisesta kaupungista tänne siivousaikana. Oli liian kallista matka-aikaa meille, etsimme nyt uutta siivoojaa lähempää. Jälki oli kyllä hyvää, en itse olisi kyennyt samaan samassa ajassa...
Mutta tmä talo on helppo siivottava, sillä on tilava ja huonekaluja on vähän.
Jos siivoaisin itse.... en pysty tuohon vastaamaan. Minä siivoan tuossa samalla koko ajan itsekin, mutta siivooja tekee sitä normaalia viikkosiivousta, eli lattiat ja vessat. Minä teen samaan aikaan järjestelyjä, raivaan kuntoon mahdolliset kertyneet kasat kodinhoitohuoneessa tai keittiössä, noukin leluja, jos niitä on vielä lattioilla. Tai sitten teen jonkin projektiluonteisen jutun, järjestän vaikka jonkin kaapin. Yhdessä pöllytetään matot, kun meillä ei ole mitään mattotelinettä.
En oo ikinä siivonnut tätä taloa kokonaan yksin, ei olla asuttu tässä vielä kovin kauan ja tuo siivooja oli meille hankittuna jo edelliseen taloon, koska mies ei halua osallistua siivoamiseen. Siivoojan lomilla ollaan kyllä siivottu itse ennenkin, mutta ei tuo yleensä ole pitkiä lomia pitänyt, joten joskus on tehty vain niinkin, että imuroidaan vaan sillä välin, kun hän on 1 - 2 viikkoa pois.
Ovat kerralla 2,5 tuntia, eli yht 5 tuntia. Talon neliöt n. 220. Käyvät joka viikko, eivätkä esim joka kerta pese saunaa (saunomme n. 1xkk) ja muutenkin välillä ottavat jotakin perusteellisemmin ja vähemmän jotain muuta. Siivoovat mielestäni tosi hyvin, mutta jotain jää kyllä ottamattakin, esim. kaappien päältä. Välillä sitten pyydän, että pesevät esim. sisäovet tai keittiön kaapistojen ovet ym. Nämä tulee sitten tuon 5 tunnin päälle ylimääräisenä.
Mikä firma? Mietin että käykö meillä sama...
vähän reilunu 100n siivoojalla menee n. 3 tuntia.
Tekee todella perusteellista työtä. Itselläni menisi kuaemmin.
ja minä toivuin vielä leikkauksesta, mies oli viikot työmatkoilla ulkomailla.
75m2 oli ja 3h taisi olla minimiaika, meni välillä 4h. Ja ei käyny kauaa, koska eka toisesta firmasta työntekijä sanoi suoraan, että häntä ärsyttää siivota toisten nurkkia, siivoaisivat ite yksiönsä.
Ja kaatoi vesiämpärin vahingossa parketille...
Ei tarttenu käydä enää.
Toinenkaan firma ei ollut sen parempi. Myös tää nainen (oma firma, ei työntekijöitä) valitti tavarapaljoudesta, sekä alkoi pälättää että siivoaisit ite. Ja en todella ollut "hankala", mutta en nyt omasta kodistani poiskaan halunnut mennä 3-4h joka siunaaman kerta, joten jouduin kuulemaan siivoojien puheitakin.
Kodinavuxilta kävi esikoisen raskausaikana, kun asuimme Espoossa 80m2, ja siihen olin erittäin tyytyväinen. Ei vaan saatu sitten enää muutettuamme samaa tosi ihanaa ja hyvää työntekijää.
Suurin työ on järjestellä ne tavarat ja tiskata, pyykkirumba. Itse imurointi ja lattian luuttuaminen ja semmoinen menee ihan mukavasti nopeamminkin kuin vieraalta. Vain WC-pesua inhoan ja ikkunan pesua.
Jos olisin fiksu, ja teen lisää lapsia vielä, niin en tilaa alle 100m2 asuntoon siivousta (max ikkunanpesut) vaan mieluummin maksan jollekulle lapsenhoidosta, ja ulkoiluttamisesta tai kaupassa käynnistä jne, että saan nukkua pari tuntia pari kertaa viikossa ylimääräistä.
joka viikko yksi siivooja 2 h kerrallaan. Neliöitä on 110. Etukäteen järjestellään tavarat. Imuroi kaikki huoneet joka kerta, luuttuaa minkä kerkiää, mutta aina keittiö/ruokailutilan. Itsellä menee ihan tarpeeksi aikaa siihen järjestelyyn ja 3 lapsen kanssa siivoaminen on niin tehotonta, että siivoja on kyllä selvästi nopeampi kuin minä.
Siinä ehtii juuri pestä lattiat, wc:n ja kylpyhuoneen. Meillä viikkosiivous kuuluisi miehen töihin ja häneltä menisi siihen kyllä paljon kauemmin ja jälki olisi huonompaa.
raskasta se on, mutta saan samalla kivoja sisustusideoita.
Teillä on varmaan aina supersiistiä. :D
Me ei olla huomattu minkäänlaista tarvetta siivoojiin. Todella harvoin tarvitsee luututakaan muualla kuin keittiössä. Osaisikohan sitä elääkään noin siistissä kodissa, jota jatkuvasti puunataan? Hyvä se on, että työllistätte siivoojia, joten en tarkoita pahalla.
Teillä on varmaan aina supersiistiä. :D
Meillä käy siivooja kahden viikon välein; neliöitä on 130 kahdessa kerroksessa ja meillä on yhden lapsen lisäksi koira. Aina välillä intoudun imuroimaan siivouskäyntien välillä, mutta useimmiten en. Nytkin näkyy villakoira nurkassa, mutta jollen olisi nähnyt tätä aloitusta, en olisi noteerannut koko villakoiraakaan, enkä missään nimessä ala imuroimaan, koska seuraava siivous on "jo" perjantaina. Olen siis huithapeli ja kaikkea muuta kuin siisti luonnostani :-)
Toki tiskit hoidetaan ihan normaalisti, ja lieden pyyhin kun se likaantuu, mutta esim. lavuaareja ei kyllä pestä kuin tasan sen kahden viikon välein.
Nyt ymmärrätte, miksi meillä käy siivooja ja miksi maksamme siitä ilomielin! Aikaa työparilla menee vähän alle pari tuntia, itselläni kestäisi varmasti puolet kauemmin (olen siis ollut kotona kun he siivoavat, ja ovat todella tehokkaita).
siivooja-aiheisiin avauksiin??