Onko muita, jotka toivoi, että toinen lapsi olisi samaa sukupuolta kuin ensimmäinen?
Kommentit (26)
Nyt harkitsemme kolmatta lasta, ja vaikka periaatteessa on ihan sama, kumpaa tulee - olisihan se tyttö sellainen uusi jännä juttu perheessämme - mutta ihan sisimmässäni taidan toivoa poikaa. Poikien äiti osaan jo olla, ei tulisi yllätyksiä. Mies on kyllä haaveillut kolmannesta pojasta myös. :)
En ole ikinä ollut mitään prinsessatyyppiä, ja sukulaistyttöjen neitimäisyys ja vaatefriikkiys ja ulkonäön ja vaaleanpunaisuuden arvostaminen ärsyttävät. Jos saisin tytön, hänestä tulisi niin erilainen, että joutuisi ehkä kiusauksen kohteeksi. :(
En ole ikinä ollut mitään prinsessatyyppiä, ja sukulaistyttöjen neitimäisyys ja vaatefriikkiys ja ulkonäön ja vaaleanpunaisuuden arvostaminen ärsyttävät. Jos saisin tytön, hänestä tulisi niin erilainen, että joutuisi ehkä kiusauksen kohteeksi. :(
itse olen oikeen -poikaäiti' ja inhosin kaikkea hörhelöä, nyt lapsi tykkää Hello Kittystä ja tyllihameista, ja saa ihan tykätä.
Lapsesta ei tule sinun toiveiden mukaista vaan oma itsensä, ellei tavoitteena ole sairastuttaa lasta
kyllä minä ehkä vähän enemmän poikaa toivoin toisestakin, ja poika tuli. Ovat olleet kokoajan kuin paita ja peppu, parhaat kaverit, ja toivottavasti näin pysyykin :)
Kolmas on sitten tyttö, ja tyttöä kyllä tottapuhuen vähän toivoinkin, ei sillä ettenkö kolmatta poikaakin olisi halunnut. Miehen ja appivanhempienkin puolesta olen myös onnellinen, että saimme myös tytönkin, sillä heidän perheessään on useampi poika, ja tyttö on kyllä pyöritellyt isin, mummut ja ukit pikkusormensa ympärille aivan täysin :D
Harmittaa toisaalta kyllä se, että meidän lapsiluku on nyt täynnä, koska olisin halunnut, että omakin tyttäreni saisi siskon. Oma siskoni on minulle todella läheinen ja tärkeä, joten ehkä jotenkin ajattelen, että hän jää sitä vaille.
Toisaalta, yhtälailla veljet voi olla läheisiä ja tärkeitä, ja ainakin nyt ovat, toivon sen näin jatkuvankin :) Onhan omakin veljeni minulle tärkeä, joten miksipä ei näin olisi!
Ensimmäinen lapseni on tyttö. Toivoin, että toinen ja todennäköisesti viimeinenkin lapsi olisi tyttö. Tyttö syntyy tänä keväänä. Minulla ei ole järkevää selitystä tai perustelua toiveelleni.
ja ihan käytännöllisistä ja taloudellisista syistä.
Ensimmäinen oli poika ja toisesta toivoin poikaa. Kun toinen, poika, sitten syntyi, olimme iloisia - mutta osan sukulaisista kommentit "Eihän se mitään haittaa, kyllä ne pojat sitten aikanaan tyttöjä tuo." loukkasivat.
Seuraavaa kun odotimme, meille oli ihan sama kumpi tulisi. Olimme aivan äimänä kun kaikki muut tuntuivat olettavan että meille hankitaan kolmas lapsi vain siksi että tyttö puuttui..
Kolmas oli tyttö.
Ja kun ilmoitimme että on neljäs tulossa, ihmiset olivat avoimen hämmästyneitä siitä että miksi ihmeessä te nyt VIELÄ lapsia hankitte, teillähän on jo se tyttökin! :O