Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni myrkyttää kotia tietämättään?!!?

Vierailija
15.02.2011 |

Eli käyttää TAIKASIENTÄ. Tuosta tuotteesta ei kovin paljoa ole kenellään tietoa. Se tiedetään, että naarmuttaa ja himmentää kaikki pinnat. Toki irrottaa lian, koska on hiomaaine. Se on melamiinipihkahartsia. Erittäin vaarallinen aine melamiini+mikroskooppiseen hiontaan liitetyt aineosat. Kuinka paljon se imeytyy käsiin ihon läpi? Sen voi jokainen vain kuvitella, jos se vie pinnan keraamisesta liesitasostakin. Puhumattakaan posliinisista vesikalusteista. Kun tutkimustulokset valmistuu, niin sitä ei saa myydä kuin ammattikäyttöön. Älkää käyttäkö sitä paljainkäsin! Kaikille, jotka ovat tottuneet sen tehoon, niin ei hätää. Älä hankaa terveyttäsi ja pintoja piloille. Luota edelleen yleispesuaineiden (biologisesti hajoavien) voimaan ja anna aineen irroittaa lika, jonka vain pyyhit pois. Älä imeytä itseesi välineen myrkkyjä ja riko pintoja. Se toimii samalla tavalla kuin vesihiomapaperi. Myös sinuun.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ns.kumittaa lian pois

Vierailija
2/59 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiilto lähtenyt pinnoilta ja ukko huutaa :( olen syyttänyt edellisiä pesuaineita jotka oli ihan hyviä. Niiden jälkeen kiilto kyllä lähti. Olen hangannut niin huolella taikasienellä. Voi itku jos olisin tiennyt :((

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä taikasienellähän nimenomaan hiotaan, ja varoitellaanhan pakkauksessa ettei kaikkiin pintoihn pidä käyttää.

En kyllä ole kuullut että kukaan omia käsiään sillä jynssäisi.

Vierailija
4/59 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hioo samalla käsiä. Melamiini on aine joka on myrkyttänyt paljon mm. kiinassa. On tuo ongelma ollut tiedossa jo jonkun aikaa. Maahantuojat ei ole kovin iloisia, kun tutkimustulokset julkaistaan.

Vierailija
5/59 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän roskiin ja heti!

Vierailija
6/59 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin miksi lähtee paremmin kuin fairilla. Kävin katsomassa pintoja ja on ihan naarmuilla. Jopa uudessa tiskipöydässä on hankaamisen jälkiä.

Vierailija
7/59 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvoille maidon seassa.

On lyijykynäkin käytössä turvallinen, vaikka en nyt suosittelis lyijyn jauhamista äidinmaidonkorvikkeen sekaan.

Vierailija
8/59 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki käteen.

Vierailija
9/59 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetellyt, kun esimerkiksi kupit käsketään huuhdella huolella jos on puhdistanut pinttymiä taikasienellä. Joskus olen juuri pinttyneisiin teekuppeihin käyttänyt. Roskiin kaikki sienet täälläkin :(

Vierailija
10/59 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvoille maidon seassa. On lyijykynäkin käytössä turvallinen, vaikka en nyt suosittelis lyijyn jauhamista äidinmaidonkorvikkeen sekaan.

ei lyijyä

Vierailija
11/59 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää. Harvoin ollaan käytetty muutenkaan, vain sellaiseen, johon ei oikein mikään muu tehoa. Harvemmin sellaista edes on. Ja kyllä mä muistan paketista lukeneeni, ettei sitä saa käyttää kaikille pinnoille ja että saattaa vaurioittaa. Hanskat mulla on kädessä siivotessani yleensä muutenkin ja tuo varsinkin tuntui sellaiselta, että tuli hanskat laitettua käteen.

Mun mielestäni taikasieni on oiva siivousväline oikein käytettynä, mutta ei mikään "yleispuhdistusaine", jolla putsataan kaikki.

Vierailija
12/59 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten pitäiskö keittiönkaapin ohjekirjassa lukea, että "älä jauha kaappia vauvan maitoon"?

Vierailija
13/59 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää. Harvoin ollaan käytetty muutenkaan, vain sellaiseen, johon ei oikein mikään muu tehoa. Harvemmin sellaista edes on. Ja kyllä mä muistan paketista lukeneeni, ettei sitä saa käyttää kaikille pinnoille ja että saattaa vaurioittaa. Hanskat mulla on kädessä siivotessani yleensä muutenkin ja tuo varsinkin tuntui sellaiselta, että tuli hanskat laitettua käteen.

Mun mielestäni taikasieni on oiva siivousväline oikein käytettynä, mutta ei mikään "yleispuhdistusaine", jolla putsataan kaikki.

Eli mulla on tarttunut maalatusta huonekalusta maalattuun valkoiseen seinään maalia siitä kohdasta, kun osuvat toisiinsa. Lähtisiköhän taikasienellä?

Vierailija
14/59 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika turhaan. Moni on ollut niiiin innoissaan tuon tuotteen toimivuudesta. Itsellä on mies pesuaine-ja puhdistusalalla eli meillä kotona tietoa reilusti peruskuluttajaa enemmän.

Muitakin "vaarallisia" tuotteita on, moni ei vaan hoksaa, että pilaa niiden käytöllä kotiaan. Esim. erilaiset hankausaineet. Raakaa Vimiä, nykyisin Cif, ei tosiaan kannata rättiin iskeä ja hangata sillä muovimattoja. Jatkossa lika tarttuu vaan tiivimmin sitten lattiaan.

Mainoksissa johdetaan usein harhaan ihmisiä, näytetään vaan tehokkuutta ja puhdasta lopputulosta mutta ei kerrota mitä tuotteet oikeasti saavatkaan aikaan.

Nykykeksintö mikroliina on yksi parhaimmista tuotteista. On hyvä väline monenlaiseen siivoukseen. Aina ei tarvita kuin rätin nihkeytys, usein lähtee jo kuivallakin pyyhkien.

Vierailija
15/59 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Olikohan tuo kotimaisen version suosittelija edes kokeillut tätä OIKEAA puhdistuskiveä, epäilen...

Ja kyllä meillä tiskialtaat ja hanat yms. kiiltää niin että silmiä kirvelee. Kirjahyllyssä meillä oli jotain mustia sormenjälkiä joita en saanut millään pois, mies tuli ja pyyhkäisi nekin puhtaaksi tuolla ihmekivellä =)

Vierailija
16/59 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole kuullut että kukaan omia käsiään sillä jynssäisi.

En mäkään, mutta jalkoihin kylläkin! Toimii kantapäiden kovettumiin paremmin kuin mikään!

Vierailija
17/59 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko? Olen käyttänyt sitä taikasientä vain sellaiseen puhdistukseen, jossa pinta saakin rikkoutua. Siis viimeisenä epätoivoisena keinona. Jos käytän sitä hanskat kädessä, mitä haittaa sen käytöstä voi olla. Jos sinulla on tietoa, niin olisin utelias kuulemaan.

Vierailija
18/59 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika turhaan. Moni on ollut niiiin innoissaan tuon tuotteen toimivuudesta. Itsellä on mies pesuaine-ja puhdistusalalla eli meillä kotona tietoa reilusti peruskuluttajaa enemmän. Muitakin "vaarallisia" tuotteita on, moni ei vaan hoksaa, että pilaa niiden käytöllä kotiaan. Esim. erilaiset hankausaineet. Raakaa Vimiä, nykyisin Cif, ei tosiaan kannata rättiin iskeä ja hangata sillä muovimattoja. Jatkossa lika tarttuu vaan tiivimmin sitten lattiaan. Mainoksissa johdetaan usein harhaan ihmisiä, näytetään vaan tehokkuutta ja puhdasta lopputulosta mutta ei kerrota mitä tuotteet oikeasti saavatkaan aikaan. Nykykeksintö mikroliina on yksi parhaimmista tuotteista. On hyvä väline monenlaiseen siivoukseen. Aina ei tarvita kuin rätin nihkeytys, usein lähtee jo kuivallakin pyyhkien.

että sitä käytettäisiin muovimatoille. Tuskin purkin kyljessäkään kehotetaan sitä muoville käyttämään. Sen käyttö muoviin taitaa olla mammojen omia sovelluksia?

Vierailija
19/59 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, että jossain (Suomessa) olisi tekeillä tutkimus noiden sienten vaarallisuudesta? Jos on, milloin noita tutkimustuloksia kenties on odotettavissa? Miksi sanot seuraavasti: "Kaikille, jotka ovat tottuneet sen tehoon, niin ei hätää"? jos kuitenkin väität että taikasieni olisi myrkyllinen? Viestisi on hiukan ristiriitainen ja kaipaisin enemmän faktoja väitteesi tueksi. En väitä, ettetkö voisi olla oikeassa, mutta kerropa lisää faktoja.

Vierailija
20/59 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehui putsanneensa keittiön kaappeja ainostaan taikasienellä. No, kaapit ovat kurjassa kunnossa ja rouvalla on kolmatta kertaa syöpä! Onkohan asioilla yhteyttä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi