Kuinka moni myrkyttää kotia tietämättään?!!?
Eli käyttää TAIKASIENTÄ. Tuosta tuotteesta ei kovin paljoa ole kenellään tietoa. Se tiedetään, että naarmuttaa ja himmentää kaikki pinnat. Toki irrottaa lian, koska on hiomaaine. Se on melamiinipihkahartsia. Erittäin vaarallinen aine melamiini+mikroskooppiseen hiontaan liitetyt aineosat. Kuinka paljon se imeytyy käsiin ihon läpi? Sen voi jokainen vain kuvitella, jos se vie pinnan keraamisesta liesitasostakin. Puhumattakaan posliinisista vesikalusteista. Kun tutkimustulokset valmistuu, niin sitä ei saa myydä kuin ammattikäyttöön. Älkää käyttäkö sitä paljainkäsin! Kaikille, jotka ovat tottuneet sen tehoon, niin ei hätää. Älä hankaa terveyttäsi ja pintoja piloille. Luota edelleen yleispesuaineiden (biologisesti hajoavien) voimaan ja anna aineen irroittaa lika, jonka vain pyyhit pois. Älä imeytä itseesi välineen myrkkyjä ja riko pintoja. Se toimii samalla tavalla kuin vesihiomapaperi. Myös sinuun.
Kommentit (59)
Kehosi on niin täynnä kemikaaleija että hyvä ettei loista pimeässä.
Ruuan mukana nauttimasi torjunta-aineet, shampoot, ihorasvat, meikit, pyykinpesuaineet, puhdistusaineet jne jne. Lista on loputon. Kaikki imeytyvät tavalla tai toisella elimistöön.
keittiösieni?
No sehän on autojen vanteiden puhdistamiseen tarkoitettu sieni, myydään tavaratalojen autotarvikeosastolla.
Siihen tippa mäntysuopaa niin avot, tulee puhdasta ja ei ole myrkyllistä!!!
hillittömän ison alan valkoista "muovitapettia" mustalla vahakynällä. Kokeilin pyyhekumin ja pari erilaista puhdistusainetta ja edelleen jäi mustaa suttua. Taikasienellä viimein sain puhtaaksi.
pinnalle se sopii eikä vaurioita...Eikä kyllä ole myrkyllisyydestä tullut mitään tietoa mistään muualta kuin tuo ap:n sekava (ja epäilyttävä) viesti.
Ihan innoissani Universal Stonesta, ja mullei ole mitään muuta syytä mainostaa sitä kuin että se on ihan paras puhdistusaine mitä olen käyttänyt! en ole mikään siivousintoilija, mutta sitä käyttäessäni innostun aina hinkkaamaan kaikki paikat, kun tulee niin kiiltävää jälkeä!
esimerkkejä: teräksiset pesualtaat, keraaminen liesitaso, kattiloiden tummuneet pohjat, lavuaarit, hanat. aainoastaan kerran se naarmutti muoviastiaa, kun en tajunnut, että se on liian pehmeä materiaali, kromattuja hanoja se ei ole naarmuttanut. SUOSITTELEN!!!!
Eikö sillä nimellä myydä erilaisia juttuja? Mulla on akvaariotakin varten yksi taikasieni ja tiedän monien muidenkin käyttävän. Jos olisi myrkyllinen eikö kalat olisi kuolleet? EN käytä sitä muuhun.
mulla on Akro-taikasieni akvaariota varten, eikai ap sitä tarkoita?
<a href="http://www.universalstone.fi/index.html" alt="http://www.universalstone.fi/index.html">http://www.universalstone.fi/index.html</a>
Meidän siivouskaapista ei enää löydy muita siivousaineita kuin tuo kivi, tolua ja mäntysuopaa. Ja keittiöstä löytyy tietty astianpesuainetta.
Ja vieläpä suomalainen
Olen vaan oikeasti todella tyytyväinen tuohon kiveen. On ollut sama kivi mulla jo useamman vuoden. Äitini osti mulle sen joitakin vuosia sitten jostain messuilta ja ajattelin, että menipä rahat hukkaan, mutta väärässä olin :)
Tota taikasientä on myyty maailmalla jo varmaan 15 vuotta valmistajia on monia ja sille on olemassa ihan tuoteturvaselostekkin jonka aikanaan vaadin kun otin tuotteen akvaarioliikkeeseeni myyntiin.olen noita taikasieniä myynyt asiakkailleni kohta 7 vuotta ja kappaleita varmaan useamman tuhat.asiakkaillani on monenlaisia kalalajeja ja liskoja yms. Ja he ovat vuosiakausia putsanneet akvaariot ja terraariot taikasienellä ja yksikään ei ole kertonut mistäkään ongelmista sen suhteen että siitä olisi herkillekkään eläimille ollut haittaa. Päinvastoin kukaan asiakkaistani ei varmaan enää edes uskaltaisi käyttää pesuaineita kun kerran ilman myrkkyjäkin saa paremman lopputuloksen.oletteko muuten miettinyt mihin nuo yleispesuaineet,fairit yms liuottimet,shamppoot yms menevät viemärin jälkeen.ainakin osa varmasti päätyy luontoon.en toki väiyä että pesuaineita nyt pelätä tarvitsisi mutta jos kerran ilmankin pärjää niin ainakin itsenostan mielummin sienen johon ei niitä aineita tarvitse.eihän taikasieni toki kaikkialle käy mutta on ihan pakkauksessa lukevan eu direktiivin mukaan vaaraton ja myrkytön tuote.katoppa pesuainepullojen varotuksia niin huomaat eron. Itse muuten kanssa sain taikasienellä maalatulta seinältä maalia himmeemmäksi joten ei tuokaantuote kaikille pinnoille sovi.nykyäänhän taitaa tuolla ulkoilmassakin liikuskelu aiheuttaa syöpää...alkoholi aiheuttaa syöpää ja sitten kävelytiellä liikkuesaa joku voi ajaa yli..no joo)
Tuoteturvaseloste on tuotteen paras tutkimustulos.siinä on tarkasti määritelty kaikki.esimerkiksi varmasti jokaisessa pesuaineessa kerrotaan että nieluun joutuessaa voi aiheuttaa vaaraa ja eihän noi pesuaineet käsillekkään hyväksi ole.taitaa alkupään kirjoittajat olla vihaisia kun maailma on menossa pesuaineettomaan suuntaan...ja varmaan vielä samoja kirjoittajia. Itse olen muuten tuo äskeinen kirjoittaja:) taikasienen tuoteturvaselosteessa nimenomaan kerrotaan tarkasti että ei aiheuta oikein käytettynä mitään vaaraa millekkään eikä sisällä mitään vaarallisia ainesosia.en usko että sitä kannattaa kuitenkaan sämpylän väliin laittaa niinkuin ei esimerkiksi tolua tai fairiakaan puhumattakaan rautakauppojen varoitus ja pääkallomerkkejä notkuvista maali ja ainehyllyistä.oikein käytettynä maalikaan ei varmaa aiheuta mitään mutta entäs hauisteltaessa?enemmän miettisin mitä suuhuni laitan..tiesittekö muuten että laittikolassa oleva aspartaami on hermomyrkkyä??silti ihmiset elää koko ajan pidempään..
astianpesuainetta (Fairya tms.). Astiat kannattaa aina huuhdella kunnolla pesun jälkeen!
Jos pelkää ihon läpi imeytymistä, niin sitten kannattaa ehdottomasti käyttää kumihanskoja. Ja vaikkei pelkäisikään, niin suosittelen niitä joka tapauksessa siivoamisessa.
Toki taikasieni voi naarmuttaa kiiltäviä pintoja, sillä sen toiminta perustuu hankaamiseen, kuten pyyhekumin. Oikeassa kohteessa käytettynä se on kuitenkin todella kätevä.
Itse tykkään kyllä myös paljon Universal Stonesta. Ja se ei ainakaan naarmuta.
ja itseni siinä samalla!!! Siis iiiiiik, kamala, kamala! Pommisuoja, vesivarasto!
Voi hysteria sinua. Mene terapiaan.
Olen taikasientä käyttänyt pöytään kun lapset siihen piirsi. En käyttänyt suojahanskoja. Hyvin lähti piirosjäljet. Käytöstä aikaa puoli vuotta. Buuhuu!
Käytän toisenkin kerran.
Suomen suurimmat päivittäistavara keskusliikkeet vaativat tänäpäivänä ja ovat vaatineet jo pitkään tarkat käyttöturvatiedotteet tuotteista kuten taikasienistä.muistaakseni nuo kaikki taikasienet,akro,vileda,swiffer jne ovat olleet valikoimissa jo toista vuosikymmentä kaikissa päivittäistavaketjuissa osa noista merkeistä myös maailmanlaajuisesti ja ne on kaikki tutkitusti turvallisia kunhan et nyt niitä rupea suuhusi leivän siasta tunkemaan(hieman edellistä lainatakseni)kaikki noita olen kokeillut ja kesyävyydessä on suuria eroja.
Niin heitänki tästä kaikki pesuaineet nyt menemään tai no fairyn jätän kun tykkään sen tuoksuja haistella.ne muuten tuoksuu tosi hyvälle. Mulla on tossa muuten purkki k raudasta ostettua saumauslaastia mitä muuten löytyy jo valmiiksi meidän talosta joka puolelta eri pinnoilta. Pitäsköhän mun heittää toi uuskin laastipurkki roskiin samalla ja jättää keittiön laatat laittamatta kun siinä kyljessä on ruksit ja kaikki hvetin varoitukset ja merkit.oikeestaa jis tuota tuoteselostetta lukee niin se on erittäin vaarallista..silti tota peruslaastia käytetään joka asunnossa eli voi kauheeta miten mä nyt voin elää. Eläkää elämää, ei kaikkee tarvii pelätä kuhan käyttää järkeä ja lukee käyttöohjeet.ite muuten käytän kumihanskoja kaikkien pesuaineiden kanssa paitsi taikasienen sillä mulla on pesuaineallergia ja taikasieni on cociksen(puhdistusaineena) lisäksi ainoa joka ei aiheuta mulle punoitusta ja kutinaa käsiin.
itse käytän lähinnä taikasientä ja universalstonea. ne on ihan huippuja eikä tarvitse pelätä esimerkiksi vakavan silmävaurion vaaraa joka sisältyy lähes kaikkiin pesuaineisiin. esimerkiksi uudessa neutral 0% astianpesuaineessakin on kyljessä varoitus vakavasta silmävaurion vaarasta. ajatelkaa kuinka paljon suomi myrkyttää luontoa kaikenmaailman pesuaineilla ja myrkyillä kun ne valuvat viemäristä alas. ruokaa tosin pitäisi meidän kaikkien miettiä hieman enemmän kun asioita joita ei laiteta kurkusta alas.sillä ruoka se vasta lisäaineita ja muita keholle vaarallisia aineita sisältääkin.olisi tärkeää syödä paljon tuoretta ja mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa.sinänsä erikoista että esim eineksiä saa edelleen myydä vaikka ne sisältää kaikenmaailman sontaa muovisessa sontakupissa.
ihmiset päästää pinnat niin paskaisiksi, että jollain taikasienellä pitää jynssätä!
Minä puhdistan lian tuoreeltaan ja pidän paikat muutenkin puhtaina, en tarvitse mitään taikasieniä.
Hei sinä eka kirjoittaja. Syötkö sä siivoustuotteita kun niitä pelkäät? Siivoustuotteet on tarkoitettu siivoukseen ei suuhun.
Pelkäätkö myös likaisia kohteita joissa voi olla vaikka mitä? oletko varma että uskallat? siellähän voi olla vaikka mitä rotankakkaa...Mitäs jos saat rotankakasta tai pulun kakasta jonkun taudin häh=)
Osta vauvan takapuolen puhdistamiseen tarkoitettuja, hajustamattomia pesulappuja. Niilla lahtee maali seinista, tahrat huonekaluista ja toimivat myos alkuperaisessa kayttotarkoituksessa.
Kohta joku varmasti kertoo meille, mita myrkkyja pesulapuissa on!