Aamupuuro kattilassa vai mikrossa?
Yleensä teen kattilassa, koska tulee vain paremman makuista ja jotenkin pehmeämpää kaurapuuroa! Mikrossa epäonnistuu aina vaikka tekisin ohjeen mukaan...
Kommentit (21)
Mutta kun teen kolmelle niin kattilassa.
ja liisterimäistä, eihän sitä syö hullukaan!
olen tähän asti aamu- ja iltapuurot esikoiselle tehnyt. Vauvan kasvaessa syöjiä tulee olemaan kohta kaksi, joten jatkossa ehkä siirrytään kattilaan.
Munkin mielestä puurosta tulee jonkin verran parempaa kattilassa, mikro on kuitenkin yhdelle puuroa laittaessa ollut hieman helpompi.
mikrossa kaurapuuron yhdelle - kaadan vedenkeittimestä kiehuvan veden kaurahiutaleille, suolaa ja sitten mikroon. Ei tule ällöttävää liisteriä!
Mutta heti jos syö kaksikin ihmistä teen kattilassa.
Koska syöjiä on 4. Tulee myös paremman makuista, varsinkin, jos hauduttaa yön yli.
kuopus suostuu syömään vain elovenan vadelma minuuttipuuroa.
vitamiineja siinä kaurapuurossa on?
Mikro kuulemma tappaa vitamiinit, joten kannattaisi tehdä kattilassa.
Mikäköhän siinä mikrossa sitten ne vitamiinit tappaa?
Mun mielestä mikrossa tulee ihme liisteriä. Kattilassa herkullista ja kuohkeaa.
samalla käyn itse suihkussa, meikkaan, puen etc. Muutaman kerran käyn sekoittamassa. Helppoa ja herkullista.
ei ole haudekattilaal, niin ihan sama tehdä mikrossa. Sopiva ohje löytyy paremmin kokeilemalla kuin hiutalepaketin kyljestä lukemalla ja maidosta tehty kaurapuuto on paljon parempaa kuin vesilitku.
Haudutuskattilaa olen harkinnut, tulisi tehtyä, ja itsekin syötyä, riisipuuroa ja muitakin puuroja useammin. Mikropuuro on kelvannut lapselle oikein hyvin.
samalla käyn itse suihkussa, meikkaan, puen etc. Muutaman kerran käyn sekoittamassa. Helppoa ja herkullista.
Mikrolla en osaa tehdä, aina se puuro sinne räjähtää :D
Hyi vesihauteessa puurosta tulee pelkkää limaa, kun hiutaleiden rakenne mössääntyy yök. Anoppi tekee aina niin ja sitä liisteriä on ihan hirvee nieleskellä yök :S
maitopuuroa, mun äiti tekee veteen ja kyllä se on ihan kamalaa.
Ei mikro tapa yhtään mitään!
T. kokki
lämmitän puuroa ensin puolet ajasta ja sitten sekoitan. sitten loppu lämmitys. eipä tule klimppistä meillä
Aika puljuu isolle perheelle olisi mikrossa valmistella. Tosin kovin usein ei puuroa meillä, riisipuuro olisi suosituinta.
Kokeilin kerran laittaa puuron ruokatermariin yöksi hautumaan, kun oli aikainen herätys. Hiutaleet ja suola termariin ja kiehuva vesi päälle. Oli muuten hyvää.
tulee yhtä hyvää, kun antaa tasaantua kaikessa rauhassa mikrotuksen jälkeen. Vain tattaripuuro on pakko keittää kattilassa.