Miksi muualla Suomessa asuvat mollaavat helsinkiläisiä?
Kommentit (19)
Itse olen lapista ja kivasti on pk-seudulla tullut asuttua jo 15v ja ihania ihmisiä löytyy mistä tahanssa; Helsingistä, Rovaniemieltä tai ihan mistä tahansa ;)
samoin kuin on maalla asuvia eli kehäkolmosen ulkopuolella asuvia kohtaan, ei ihania ihmisiä löytyy joka puolelta
Mutta ei me kaikki mollata, minä en ole ikinä asunut Helsingissä tai muualla pääkaupunkiseudulla eikä ole vielä tullut tarvetta alkaa mollaamaan tai inhoamaan helsinkiläisiä. Eiköhän ne ole ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin suomalaiset.
Veikkaan jotain alemmuuskompleksia.
Ja toinen on jonkinlainen alkukantainen pelko.
siis helsinkiläiset kateellisia turkulaisille, vai pelkäävätkö he heitä alkukantaisesti, kun ovat aina mollaamassa?
siis helsinkiläiset kateellisia turkulaisille, vai pelkäävätkö he heitä alkukantaisesti, kun ovat aina mollaamassa?
esim. appeni ei ole ikinä antanut sitä anteeksi, että poikansa meni ja otti vaimon itselleen Helsingistä.
en tiedä, onko siihen sitten syytä.. terv keski-Suomessa, Pohjois-Karjalassa ja Helsingissä asunut.
Anopin sisko asui 1970-luvulla vähän aikaa yksinhuoltajana kaupungin vuokra-asunnossa Matinkylässä, mikä tekee apestani Helsinki-asiantuntijan... Ankeaa oli kuulemma ollut anopin siskon elämä...
En ole koskaan kuullut, että Helsingissä haukuttaisiin turkulaisia. Tamperelaiset ja turkulaiset ne minusta haukkuvat toisiaan...
t. helsinkiläinen
Mä en ymmärrä näitä aloituksia. Siis kuka ap:tä on mollannut ja milloin? (Sitä ei lasketa, jos joskus yläasteikäisenä on joutunut kuuntelemaa kettuilua toisilta kypsymättömiltä teineiltä )
Minä olen asunut eri puolilla Suomea, ja suurin osa kavereistani on jossain vaiheessa asunut Helsingissä joko töiden tai opiskelujen perässä. Koskaan en ole kuullut kenenkään mollaavan Helsinkiä sen enempää kuin muitakaan kaupunkeja.
en tiedä, onko siihen sitten syytä.. terv keski-Suomessa, Pohjois-Karjalassa ja Helsingissä asunut.
en ole ainakaan ikinä kuullut.
Ja auta armias, jos helsinkiläinen uskaltaa arvostella maaseutua samaan malliin kuin maaseudulla mollataan Helsinkiä.
Itse muutin kuusi vuotta sitten Oulusta Tampereelle ja mulle oli ihan uutta tämä turkulaisten mollaaminen. Oletin kyllä että kyse on sellasesta "naapurikaupunkien" välisestä jutusta, joka paikkakunnallahan on joku toinen paikkakunta jonka kanssa on jonkinlaista kissanhännänvetoa.
Mutta siis, Oulussa asuessani (suurimman osan elämästäni) en koskaan törmännyt tähän Turku-mollaukseen.
onhan näitä joka puolella. Olisko Tampereellakin yliopistolla se ei-turkulainen osakunta...
helsinkiläiset mollaa turkulaisia yhtä paljon kuin kuvittelevat kaikkien muidenkin mollaavan itseään. Kyseessä kateus ja pelko, luemma. Itse olen asunut Helsingissä, Turussa ja vaikka missä ja minusta Suomessa on yhtä kurjaa asua olipa missä vain, ilmaston vuoksi. Siksi itsestäni on hupaisaa mollata mitään pitäjää, koska samaa loskapaskaa ja ankeutta on ihan joka paikassa.
Itse olen törmännyt maalta kotoisin olevana jos jonkin sortin landepaukkukettuilua yms. Olen kuitenkin asunut suuren osan aikuiselämästäni suurkaupungeissa (ulkomailla), niin tympii kun ajatellaan että no ei se tiedä tästä eikä tuosta kun on kehä III:n ulkopuolelta. Tällä hetkellä majailen keskikokoisessa suomalaisessa kaupungissa, ja kyllä pk-seutulaisia täällä katsotaan karsaasti,mutta varmaan lähinnä siksi että esim. yliopistolla valittavat ettei täällä kannata opiskella ja miten perseestä koko kaupunki on ja palaavat heti Helsinkiin kun on mahdollista. Se vähän naurattaa ja tuntuu koomiselta..
mutta jo suuremman soan elämääni asunut Helsingissä. Kyllä mä olen kotikaupungissani kuullut Helsingin mollausta, syistä joita en oikein ymmärrä. En kai olis täällä asunut, ellen viihtyisi.
Turkulaisia en ole kuullut mollattavan. Itse olen käynyt jopa lomalla Turussa ja oikein kivaa oli:-)
mutta täällä on yllättävän suuri määrä erittäin itseriittoisia k*sipäitä, joille mikään ei riitä. Sen voi todeta esimerkiksi liikenteessä, jossa noita tyyppejä riittää. Ja yleensä niillä on joku BMW, Audi jne. autona.
Eli pieni porukka pilaa kaikkien maineen.
Mun mielipide viiden vuoden kokemuksella pääkaupunkiseudusta.
varmaan kysyä Mikko Zetterbergiltä...