Suhde karilla; anoppi jatkuvasti läsnä
Mitä teen?
Minulla ja miehelläni on mennyt jo 2 v hieman alamäkeä. Meillä ei ole lapsia. Meillä on kyllä hauskaa ja viihdymme hyvin yhdessä. Mutta: seksi on olematonta, en halua miestäni. Halut on periaatteessa tallella, fantasioin muista miehistä (pettää en halua enkä aio, pelkkää fantasiointia vaan) ja kuvittelen millaista seksi olisi muiden kanssa.
Olemme kituuttaneet tässä tilanteessa siis pari vuotta. Yhdessä olemme olleet 7v.
Iso ongelma on anoppi. Hän on omien sanojensa mukaan "vaikea" ihminen. Häntä pitää muistaa kyllä kaikkina merkkipäivinä, kuten toki olen (olemme) tehneetkin. Olen lisäksi soitellut hänelle säännöllisesti, käynyt kylässä ja kysellyt kuulumiset, yms. Miniänä pyrin kunnioittamaan hänen sääntöjään hänen taloudessaan, olemaan avulias ja auttavainen.
Hän ei kuitenkaan ikinä muista soitella minullepäin, ei vaikka olin juuri sairaalassa toimenpiteessä (olin juuri pari vkoa sitten soittanut hänelle rutiinipolvileikkauksen jäljiltä ja toivottanut paranemisia, jne.).
Mieheni soittaessa hänelle eilen hän kertoi unohtaneensa koko toimenpiteeni, ja kommentoi vain että "no hyvä et meni hyvin, mä aattelinkin et ei sil mikkää ole".
Aha, no sepäs hyvä.
Lisäksi koko ystävänpäivä ilta meni siiinä, että mieheni kuunteli äitinsä vuodatusta stressistä, huonosta työpaikasta, sinkkuudesta, ja siitä kun kukaan ei välitä 3 h. Eli n. klo 19-22. Siinäpä menikin koko ilta, kun tulin kotiin töistä vasta 18.30.
Että voi kun hyvä ystävänpäivä; olimme suunnitelleet, että syömme hyvin ja herkuttelemme yhdessä.
Puhelun jälkeen aloimme riidellä, koska mielestäni mieheni pitäisi olla äidilleen jo hieman jyrkempi, hän kun on jo koko 7.vuoden ajan kaatanut niskaamme tuota samaa vuodatusta, eikä itse tee elämälleen mitään.
Silti hän odottaa, että hänen vuodatuksiaan kuunnellaan ihan pokkana kolmekin tuntia putkeen - aina kun hänelle sopii. Hänen ei kuitenkaan tarvitse muistaa muiden merkkipäiviä tai esim. leikkauksia yms.
Mies vaan selitti, että mutsinsa on ihan kujalla ja tarttee apua (samaa ollaan molemmat sanottu jo 2-3 v.n ajan, mutta kun hän ei halua ulkopuolista apua).
Ja taas meni yksi juhlapäivä mönkään anopin takia.
Olen niin pettynyt tähän kaikkeen.
Mietin, millainen mummi hänestä tulisi lapsillemme, ei taatusti antaisi lapsenlapsille huomiota, yms. kun kertoisi vaan itsestään, kuten nytkin.
En edes enää tiedä, haluanko lapsia tähän sukuun, tähän tilanteeseen.
Eilen olin niin rikki, että aloin jo puhumaan erosta.
Mitä teen? Miten voin pelastaa kaiken, vai voinko?
t. Salla, epätoivoinen
Kommentit (31)
en todellakaan usko, että olet 30 vuotias! Come on...:D Ja toisekseen toivon, ettei mun oma poika ota vaimokseen naista, joka ei anna mun soittaa kerran viikossa ja juhlapyhinä. Kuulepas, se on ihan normaalia, että vanhemmat soittaa lapsilleen juhlapyhinä ja vaihtaa kuulumisia. Sinä se tässä oudolta vaikutat.
kuule susta on tulossa just sellanen vittumainen anoppi jolla ei tee mitään.se näkyy jo tosta sun tavasta puhutella..niin että kuuleppas nyt ja vedä vittu päähäs.on eri asia soittaa kun kahlita poikaansa jatkuval soittamisel.nähtävästi ap:n mies liian kiltti sanoakseen äidilleen
lopeta!!!!!!!!!!!!!!!!!!mä en tosiaanka aio soitella pojalleni koko ajan!munkin anoppi ymr tän!!vinks vinks!!
Aina kun tunnen ärsytystä miestäni kohtaan, muistan miten kauhea anoppini on ja miten suunnattomasti ärsyttää miehen tossumainen asenne äitiään kohtaan. Kumuloin siis kaiken ärsytyksen miestäni kohtaan tähän yhteen asiaan ja siksi se peikkona kummittelee päivittäin meidän elämässä, vaikka anoppia ei oltaisi nähty moneen viikkoon. Siksi mielestäni on tärkeää miehesi saada välinsä äitinsä kanssa tasavertaiseksi kahden aikuisen ihmisen suhteeksi, ettet alkaisi määrittää ja nähdä miestäsi sellaisena, millainen hän on puhuessaan ja toimiessaan äitinsä kanssa. Voi hyvin vaikuttaa seksihaluihin kun mielessä näkee miehen, joka antaa äitinsä pompottaa. Millainen mies sellainen edes on? Tämä siis omasta kokemuksestani.
Mä kyllä olen varmaan samanlainen lapsellinen, mutta kyllä mustakin on raivostuttavaa kun appi kaataa poikansa niskaan masennuksensa yms. Ja siis myös meidän muiden (minä + 2 lasta). Aina kyläilyn jälkeen olen itse täysin uupunut ja lisäksi pitäisi lapsille selitellä, miksi mummon elämä jälleen on täysin merkityksetöntä.. Toiset ihmiset on vain tosi kuluttavia. Ja juhlapäivien pilaaminen on kurjaa.
Ja on huvittavaa, että tosiaan meidän ongelmista (varsinkin mun) ei kannata edes puhua. Mun rooli ainakin tuossa perheessä on ymmärtää veljeä, jolla on vaikeeta, isää jolla vain on aina kuppi nurin yms. Onneksi mieheni on ihana, mutta vaati kyllä aika paljon kovistelua, että tajusi priorisoida vaimonsa ja lapsensa etusijalle. (tilanne taisi aueta siinä vaiheessa kun toinen lapsista oli vaarassa kuolla raskauden aikana ja minä tosi kipeä ja appi puhui selkävaivoistaan..)
en todellakaan usko, että olet 30 vuotias! Come on...:D Ja toisekseen toivon, ettei mun oma poika ota vaimokseen naista, joka ei anna mun soittaa kerran viikossa ja juhlapyhinä. Kuulepas, se on ihan normaalia, että vanhemmat soittaa lapsilleen juhlapyhinä ja vaihtaa kuulumisia. Sinä se tässä oudolta vaikutat.
..niin sitten ei tarvi miniää katella!!buahhhaahhaahha..............
Aina kun tunnen ärsytystä miestäni kohtaan, muistan miten kauhea anoppini on ja miten suunnattomasti ärsyttää miehen tossumainen asenne äitiään kohtaan. Kumuloin siis kaiken ärsytyksen miestäni kohtaan tähän yhteen asiaan ja siksi se peikkona kummittelee päivittäin meidän elämässä, vaikka anoppia ei oltaisi nähty moneen viikkoon.
Siksi mielestäni on tärkeää miehesi saada välinsä äitinsä kanssa tasavertaiseksi kahden aikuisen ihmisen suhteeksi, ettet alkaisi määrittää ja nähdä miestäsi sellaisena, millainen hän on puhuessaan ja toimiessaan äitinsä kanssa. Voi hyvin vaikuttaa seksihaluihin kun mielessä näkee miehen, joka antaa äitinsä pompottaa. Millainen mies sellainen edes on?
Tämä siis omasta kokemuksestani.
Kiristämällä, että anoppi vie seksihalut. Ihan kuin miehet eivät saisi rakastaa omia äitejään. Minun mieheni kohteleee äitiään kuin kuningatarta, mutta niin minuakin.
Ei anoppi vie keneltäkään seksihaluja vaan se miten mies suhtautuu omaan äitiinsä. Jos suhtautuminen on hyvin tossumaista ja nöyristelevää, on vaikea pitää miestä aikuisena ja itse ainakin haluan sänkykumppanikseni aikuisen, äitiään pelkäämättömän miehen.
Joo minunkin mies kohtelee kuin kuningatarta aina kun on ollu pettämässä. Kato kun en ole kuningatar enkä narsisti
Miehesi käyttäytyi tökerösti, kun pilasi illan puhumalla äitinsä kanssa. Miksei mies sanonut suoraan, että on muuta tekemistä kuin olla puhelimessa.
Taitaa muutenkin miehesi olla äitinsä kytkennöissä, minusta tuntuisi pahalta, jos olisin miehelle sijalla 2.
Jos tahdot jatkaa suhdetta, komenna mies puhumaan äitinsä kanssa asiat selviksi. Rajat laitettava eli puhelu kerran viikossa tiettyyn aikaan ja tietyn ajan. Ja muutenkaan ei kuulu teidän kuunnella hänen onnetonta elämäänsä. Siihen voi muutoksen laittaa vain hän itse.
Minusta tuossa naisessa on jotain pers.häiriötä.
Aina kun tunnen ärsytystä miestäni kohtaan, muistan miten kauhea anoppini on ja miten suunnattomasti ärsyttää miehen tossumainen asenne äitiään kohtaan. Kumuloin siis kaiken ärsytyksen miestäni kohtaan tähän yhteen asiaan ja siksi se peikkona kummittelee päivittäin meidän elämässä, vaikka anoppia ei oltaisi nähty moneen viikkoon. Siksi mielestäni on tärkeää miehesi saada välinsä äitinsä kanssa tasavertaiseksi kahden aikuisen ihmisen suhteeksi, ettet alkaisi määrittää ja nähdä miestäsi sellaisena, millainen hän on puhuessaan ja toimiessaan äitinsä kanssa. Voi hyvin vaikuttaa seksihaluihin kun mielessä näkee miehen, joka antaa äitinsä pompottaa. Millainen mies sellainen edes on? Tämä siis omasta kokemuksestani.
Kiristämällä, että anoppi vie seksihalut. Ihan kuin miehet eivät saisi rakastaa omia äitejään. Minun mieheni kohteleee äitiään kuin kuningatarta, mutta niin minuakin.
Ei anoppi vie keneltäkään seksihaluja vaan se miten mies suhtautuu omaan äitiinsä. Jos suhtautuminen on hyvin tossumaista ja nöyristelevää, on vaikea pitää miestä aikuisena ja itse ainakin haluan sänkykumppanikseni aikuisen, äitiään pelkäämättömän miehen.
Anopillani oli tapana kiukutella mulle kunnes eräänä päivänä mies hermostui ja sano suorat sanat,ystävällisesti mutta tiukasti.Seuraavalla viikolla mieheni sai kuulla ettei kunnioita vanhempiaan...aika huvittava kommentti,sillä mies ei ole ikinä edes haistatellut vanhemmilleen.Tää pieni juttu oli meille merkittävä,kunnioitan ja ihailen miestäni,eikä mulla anoppiakaan vastaan mitään ole,jouduin vaan hänen kiukunpurkauksen kohteeksi,kun olin väärässä paikassa väärään aikaan!
Miehesi käyttäytyi tökerösti, kun pilasi illan puhumalla äitinsä kanssa. Miksei mies sanonut suoraan, että on muuta tekemistä kuin olla puhelimessa. Taitaa muutenkin miehesi olla äitinsä kytkennöissä, minusta tuntuisi pahalta, jos olisin miehelle sijalla 2. Jos tahdot jatkaa suhdetta, komenna mies puhumaan äitinsä kanssa asiat selviksi. Rajat laitettava eli puhelu kerran viikossa tiettyyn aikaan ja tietyn ajan. Ja muutenkaan ei kuulu teidän kuunnella hänen onnetonta elämäänsä. Siihen voi muutoksen laittaa vain hän itse. Minusta tuossa naisessa on jotain pers.häiriötä.
Josanoppi ei ymmärrä itse,sinun on sanottava.Voi olla että saat vihat päälles.Jotenkin vaan tuntuu et miehes on nössö ja sinä et halua nössöilijää sänkyysi?mä en ainaka halua!Anoppis käyttää poikaansa terapeuttina eli heidän suhde on jotenki vääristynyt?onko anoppi yksinäinen nainen?ja onko miehesi ainoa lapsi?huh =)
Mukaan lähden melkein joka kerta, kun sinne mennnään. Kyllä mies saa muistaa merkkipäivät jne (no ei todellakaan muista). Miksi soittelet anopillesi? Oletteko ystäviä tai jotain?