poika 5v maiskuttaa suutaan ja lipoo kieltään ennen kun nukahtaa.
Luen sadun ja jään vielä viereen istumaan ja pidän kiinni kädestä niin kauan kun hän nukahtaa mutta samalla hän maiskuttaa suutaan ihan kun yrittäisi jotain sanoa mutta selvää en saa, huulet vaan liikkuu, lipoo kieltään ja silmätkin välillä vaeltaa ympärinsä. Yritän sanoa shhh. mutta ei mitään muutosta, ihan kun ei olisi ihan läsnä. Jonkin aikaa sitä kestää yhtääkkiä saattaa sanoa jotain selvää väliin esim rapsuta tai silitä mua. Sitten taas jatkuu niin kauan kun nukahtaa. Mitä tämä mahtaa olla? Äsken tuntui olevan tosi voimakasta tuo maiskutus ja kielen lipominen, kysyin pojalta että miksi teet niin? hän vaan vastasi en mä tiedä.
Kommentit (8)
Juuri ennen nukahtamista. Kuulostaa todella rasittavalta mut mikäs siinä jos on tarve tehdä niin. Oon kans miettinyt et miksikö tekee niin...
kai jokin äidin kaipuu, ei halua nukahtaa yksin. Isä jos joskus saa nukuttaa (jos äiti ei ole kotona) niin ei tarvitse istua vieressä vaan jää yksin tai siskon kanssa.
Mutta siis tuo nyt ei ollu se suurin ongelmamme, olen huolissani lähinnä tuosta maiskutuksesta. Suun motoriikassa on ollut viivettä ja "löysyyttä" voisko jotenkin liittyä siihen vai mitä ihmettä. Ei se varmaan mikään epilepsia kohtauskaan voi olla, en tiiä.
ap
ehkä vaan taas ylireagoin kun meillä on ollut kaikenlaista pientä ongelmaa ja ollaan menossa jatkotutkimuksiin, siellä toki otan asian puheeksi mutta ajattelin että jos täällä joku osais kertoa omista kokemuksista lisää tai vaivaako se edes muita? Musta kun tuntuu että hän on niin poissa oleva silloin, mutta ehkä johtuu siitä että on nukahtamassa.
Meillä 5,5-v joskus "imee tissiä" unissaan, samoin tekee kohta kaksivuotias kuopus. Kuvailisin sitä just kuten sinä. Nukahtiko lapsesi pienenä pitkään tissille, tutille tai pullolle? Olis aika luonteva jatkumo tuo tyhjän imeminen ja siihen nukahtamien. Meillä varsinkin nuoremmasta lähtee välillä ihan kuuluva äänikin kun imee :)
Meillä molemmat pienet 3v ja 4v maiskuttaa ollessaan vaipumassa uneen. Olemme miehen kanssa vain naureskelleet, ei tosiaan ole tullut mieleenkään että olisi mitään vikaa!
relax ap!=)
Mun mies, 40 v tekee noin myös ;) En ole ajatellut siitä mitään sen enempää kuin että aivot on puoliksi valveilla ja puoliksi unessa ja hänellä siihen tilaan liittyy tuollaista. Itse taas säpsähtelen ja joskus heräänkin omiin säpsähdyksiini kun olen nukahtamassa.
5-vuotiaan (!) vieressä pitää istua kädestä kiinni pitäen niin kauan kuin hän nukahtaa??