Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olette ylipuhuneet puolisonne vauvantekoon?

Vierailija
14.02.2011 |

Kun niin monesti lehdissä lukee ja livenäkin kuulee, että "sain ylipuhuttua mieheni/vaimoni hankkimaan vielä yhden lapsen" jne. Miten se ylipuhuminen käytännössä toimii? Mitkä on ne maagiset sanat, että toinen myöntyy asiaan vaikka ensin empisikin? Onko jollakin teistä kokemusta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii tosin vain ekan lapsen kohdalla, jos aikoo jonkin moraalin säilyttää.

Mies ei ollut edes tajunnut, kuinka tärkeä asia oli minulle eikä suostunut pariin vuoteen edes keskustelemaan koko asiasta. Lopulta ahdistuin siitä jatkuvasta pois marssimisesta ja siitä, etten pystynyt vaikuttamaan omaan elämääni mitenkään. Ei se mikään ylpeyden aihe ole, mutta tulivatpa asiat selviksi.

Vierailija
2/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään "ylipuhua", niin ei ole silloin oikea ainakaan tuossa elämäntilanteessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsi tai ero"

ihmetellään, että mikä on, kun mies ei osallistu yhtään perhe-elämään. Ei hoida lapsia, ei voi minnekään mennä itse, kun mies ei osaa olla lasten kanssa. Huoh. V*tun idiootit...

Vierailija
4/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsi tai ero"

ihmetellään, että mikä on, kun mies ei osallistu yhtään perhe-elämään. Ei hoida lapsia, ei voi minnekään mennä itse, kun mies ei osaa olla lasten kanssa. Huoh. V*tun idiootit...

sitten luvataan miehelle, että MINÄ kyllä hoidan sen ihan itse, sinun ei tarvitse tehdä mitään... Ja sama itkeminen käydään aaveella...

Vierailija
5/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsi tai ero"

sitten luvataan miehelle, että MINÄ kyllä hoidan sen ihan itse, sinun ei tarvitse tehdä mitään... Ja sama itkeminen käydään aaveella...

Erona oli, että hän ei olisi uskaltanut vielä ns. kasvaa aikuiseksi (omien sanojensa mukaan). Lapset olivat kyllä olleet suunnitelmissa alusta asti, vain ajoituksen kanssa oli erimielisyyksiä.

Varmaankin toki hieman eri asia kuin sellaisessa tilanteessa, jossa toinen ei halua enää enempää lapsia/lapsia ollenkaan.

t:2

Vierailija
6/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä sillä haluttomammallakin osapuolella on mielestäni vastuu omista toimistaan. Jos ei kertakaikkiaan halua jotakin, niin silloin valitaan se toinen vaihtoehto - eikä suostuta vain siksi, ettei toinen vain huuda ja sitten olla loppuelämää onnettomia.

Vierailija
7/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt meillä 4

ekalla kerralla mä muutaman kerran juttelin, et haluaisin vielä sen kolmannen. Se riitti.

Neljäs lapsi tuli mulle täytenä "yllätyksenä" olin jokusen vuoden puhunut neljännestä, mies ei halunnut. Meni muutama vuosi, ettei asiasta puhuttu kun mies yhtäkkiä ilmoitti, et tehdään sitten se neljäskin:) Kysyin et mistä moinen ajatus. Sanoi vain, et edelleen näkee, kuinka haluaisin lisää lapsia, vaikka siitä ei ole puhuttu.

Nyt meillä 4 ihanaa lasta ja mies osallistuu täysillä tämän neljännenkin hoitamiseen. Välillä jopa "kinastellaan" kumpi hoitaa vauvaa:)

Vierailija
8/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi toista ylipuha. ei siitä silloin hyvä tule.