Harkitsiko äitisi aborttia sinun kohdallasi?
Kommentit (14)
kun olin toivottu ja odotettu lapsi. Ehkä joskus murkkuiässä ollessani on saattanut toivoa jotain muuta.....
En tainnut olla ihan suunnitelmissa, koska veljelläni ja minulla on 1v ja 10päivää ikäeroaa.
kun olin toivottu ja odotettu lapsi. Ehkä joskus murkkuiässä ollessani on saattanut toivoa jotain muuta.....
sain alkuni pian häiden jälkeen. Mieheni sen sijaan on vahinko, ja anoppi on siitä avoimesti kertonut. Tosin nykyään ihan vitsaillen eikä todellakaan katkerana.
Ja toivottu lapsi olin silti. Selvisi vaan jossain tutkimuksissa, että minä olisin pahasti kehitysvammainen. Sattuman oikusta kuitenkin abortti jäi tekemättä.
Mulle oli mm. varattu paikka lastenosastolta, josta mun ei ikinä pitänyt kotiutua, vaan minun piti jäädä sinne kuolemaan... 27 vuotta sitä kuolemaa on tässä odotettu.
tai siis olisi tehnyt, jos 'aika olisi ollut toinen'
Tarkoittaa kai että nykyisin kynnys on matalampi kuin ennen vanhaan.
Kuinka kauan muuten abortteja on tehty kuten tänä päivänä, kuka tietää?
Olen kuitenkin vuosien varrella kuullut aika usein äidiltäni, että hänen elämänsä olisi paljon helpompaa ollut ja olisi nytkin ihan erilaista, onnellisempaa, jos ei minua eikä veljäni olisi.
näin minunkin kohdallani
jos aborttikynnys olisi ollut silloin matalampi.
mutta en usko myöskään että olen toivottu (=tekemällä tehty) lapsi. Olen kuudes lapsi ja mun jälkeen syntyi vielä neljä lisää. Eiköhän meidät ole "tehty" tulee jos on tullakseen -meiningillä siihen asti kunnes 10. lapsen jälkeen äidiltä poistettiin kohtu.
jos aborttikynnys olisi ollut silloin matalampi.
Siitä haaveilen joskus, itsariakaan en voi tehdä. Hoitakaa ihmiset mielenterveysongelmanne.
Aina muistutti, että olisi tehnyt abortin, mutta isän äiti oli pakottanut vanhempani naimisiin.
Sen tiedän, että äiti tuli 17v lahjaksi raskaaksi joten en minä ainakaan suunniteltu ollut.