Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomessa lapsille pitää olla ravintolassa puuha/leikkinurkka?

Vierailija
14.02.2011 |

Meillä on itsellä melko villi 2v joka kyllä ravintolassa viihtyy hyvin ilman noita nurkkiakin. Muutenkin me lähdetään ravintolaan olemaan yhdessä.Meillä ruoan odottelu ajaksi on riittänyt lapselle mukaan otettu lelu esim.kirja.

En edes oikeesti ole varma missä ravintoloissa noita nurkkauksia edes sitten on..

Viimeksi oltiin viikolla syömässä ihanassa Parilla Espanolassa. Siellä lapsi otettiin älyttömän hyvin huomioon. Häntä puhuteltiin,kysyttiin ensin itseltään mitä ruokaa haluaa. Kysyttiin haluaako maitoa (kun ei ole listalla). Syöttötuoleja tarjottiin kahta erilaista versiota. Sai oman muovisen mukin ja pillin siihen. Lisäksi ruoan odotteluajaksi sai värityskuvia ja -kyniä. Minusta tämä oli jo erinomaista lasten huomioimista eikä kyllä tullut mitään lasten nurkkauksia ikävä:)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä suomessa pitää ravintolassa tarjoilijat? Kyllä minä ainakin osaisin itse huikata tilauksen sinne keittiöön ja hakea ruuat sieltä luukulta.

Vierailija
22/31 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä suomessa pitää ravintolassa tarjoilijat? Kyllä minä ainakin osaisin itse huikata tilauksen sinne keittiöön ja hakea ruuat sieltä luukulta.

Shell on sun valinta:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset oppivat käyttäytymään ravintoloissa asiallisesti eli istuvat paikoillaan pöydässä. Ei ole mahdotonta kolmenkaan lapsen kanssa.. En ole laskenut lapsia pallomereen tai leikkinurkkiin, sillä joutuisin vahtimaan heitä ja ruoka jäähtyisi. Koko reissu menisi ihan hösseliksi, jos lapset singahtelevat ympäriinsä. Siinä tapauksessa syötäisi mieluummin kotona. Joskus täysin tuntemattomat tulevat kyselemään, miten oikein selviää kolmen pojan kanssa..Kiitos, hyvin, kuten näkyy.

Kuten ei tarvita kotonakaan. Ruokailu tapahtuu pöydän ääressä ilman "erillistä" ohjelmaa.

Ravintolassa ruokailun loputtua lasten ollessa pienempiä lähdettiin hiukan nopeammalla aikataululla kotiin, jos väsyivät. Mutta hyvin jaksoivat ihan kolmen ruokalajin ateriat. Nykyisin voidaan jopa seurustella hiukan pidempäänkin koko porukalla (usein myös sukulaisia ja ystäväperheitä mukana).

Jos lapset ovat väsyneitä tai sairaita emme ravintolaruokailua harrasta:).

Ja mekin kartamme noita leikkinurkkauspaikkoja. Muksut laukkaa leikipaikan ja pöydän väliä. Ja täytyyhän heitä valvoa ja ruoat tosiaan jäähtyy ja nautinto kaukana...

Vierailija
24/31 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan siksi että en jaksa sitä kolmen pojan kohellusta ja tuoleilla kääntyilyä kun haluan itse syödä rauhassa. Istutaan leikkinurkan lähellä niin kukaan ei ravaa eikä tarvi vahtia. TOki käydään myös muunlaisissa paikoissa mutta kyllä sieltä yleensä joutuu kiireemmällä aikataululla lähtemään, musta kun on just parasta syödä kolme ruokalajia viineineen ihan kaikessa rauhassa.

Vierailija
25/31 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimitaan juu kotipizzassa. Jospa näitä kuppaisia ravintoloita saataisiin vielä lisää.

Vierailija
26/31 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset syövät ruokansa paikoillaan (ja myös odottavat ne annokset paikallaan), mutta ruuan jälkeen pääsevät hetkeksi leikkimään, jolloin aikuiset saattavat vielä syödä tai juoda jotain. Siellä leikkinurkkauksessa ollaan ehkä 10-15 min.

Pienempinä en päästänyt ollenkaan leikkinurkkaukseen, mutta nyt ovat jo niin isoja, 4 ja 5, että hetkeksi voin päästääkin.

Vierailija
27/31 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimitaan juu kotipizzassa. Jospa näitä kuppaisia ravintoloita saataisiin vielä lisää.

vissiin pointti mennyt ihan perille asti..

Vierailija
28/31 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnistaisi viimeistään pallomerestä.

Oikeasti, missään puuhanurkkapaikassa ei saa aikuisille sopivaa ruokaa.

Lauttasaaren Casa Maressa oli mielestäni hyvä ruoka. Mutta se ei olekaan ketju.

Vierailija
29/31 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravinteleita. Meillä on muutama leikki-ikäinen. Vaikka lapset ovat kohtalaisen hyvin kasvatettu, niin eivät viihdy pöydässä kuuntelemassa meidän ystäväporukan jutteluita sitä 3-4h, mikä meillä yleensä tapaaminen kestää.

Vierailija
30/31 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset jätetään mieluiten hoitoon siksi aikaa tai sitten mennään lasten kanssa ns. lasten ravintolaan, jotta muutkin asiakkaat voivat nauttia ruuastaan.

Vierailija
31/31 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sinne ovat perheet ja lapset tervetulleita. ne, jotka eivät lapsista pidä mneköön johonkin toiseen paikkaan...

Lapset jätetään mieluiten hoitoon siksi aikaa tai sitten mennään lasten kanssa ns. lasten ravintolaan, jotta muutkin asiakkaat voivat nauttia ruuastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä