Teinityttöjen äidit! Miten te annatte tyttöjenne pukeutua näin
kaupungilla näkee esim. lukiolaistyttöjä ja yläasteikäisiäkin, jotka ovat pukeutuneet pitkiin saapikkaisiin, ohuisiin sukkahousuihin ja hameeseen (en tiedä onko hame vai pusero) joka on tiukka ja peittää juuri ja juuri pakarat, yhtään liioittelematta! Siis "hameen" helma ulottuu ihan juuri pakaroiden alle, ei missään nimessä edes puoleen reiteen.
Ensinnäkin, aika härskin näköistä ja toisekseen ettekö pelkää tyttärienne palelluttavan itseään? Tai yläkroppa on yleensä melko hyvinkin suojattu, on iso ja paksu kaulaliina moninkerroin kaulassa ja toisilla jonkinlainen pipokin, ja paksut lapaset ja käypäinen takki, mutta toi alaosasto on sitten aivan eri tasoa...
Kommentit (15)
ei tarkoita, että hän on sitä kaupungilla kävellessään. Minäkin aikanaan vaihdoin vaatteet tai vähensin niitä kun äidin silmä vältti. Ja pipöt ja muut lensi kassiin välittömästi kotioven suljettuani. Eli ei kyse ole siitä, että vanhemmat antaa tyttöjen pukeutua kuvaamallasi tavalla, vaan he eivät tiedä heidän pukeutuvan kuvaamallasi tavalla. Ja toisaalta, jossain vaiheessa tulee se aika kun ei siihen pukeutumiseen enää oikein voi puuttuakkaan. Esim. eiköhän lukioikäinen saa jo päättää pitkälti omasta pukeutumisestaan...
väkisin itsesi kokoinen aikuinen tai lähes aikuinen.
Lisäksi he saattavat lähteä kotoa vasta sen jälkeen, kun olet itse lähtenyt töihin.
Ja kyllä ne pukevat seuraavana päivänä enemmän, jos on paleltanut.
esim. oma tyttöni, vaikka lähtee lyhyessä hameessa, saattaa sukkahousuja olla neljät-viidet päällekkäin ja siellä jossain välissä legginsitkin...
pitäskö vanhempien puuttua vielä lukioikäisen pukeutumiseen???? ahahhhahaaaa.
iso ihminen päättää itse pukeutumisestaan.
En itsekään aikuisena naisena mene ihan missä tahansa pilkkihaalarissa kaupungille.
äitinsä kun näyttävät suurelta osalta sallivan touhun ihan täysin ja jopa puolustelevan sitä.
Kaikenlaista.
ap
pukeutumiseen. Ihan lämpimät varusteet otti ainakin tänä aamuna ylleen.
äitinsä kun näyttävät suurelta osalta sallivan touhun ihan täysin ja jopa puolustelevan sitä.
Kaikenlaista.ihailevat tyttärissään sitä, mitä itsessään ei enää näe.
esim. oma tyttöni, vaikka lähtee lyhyessä hameessa, saattaa sukkahousuja olla neljät-viidet päällekkäin ja siellä jossain välissä legginsitkin...
Eli ei nuo lapset ole onneksi paleltuneet. Meillä toinen lyhyeen mekkoon/tunikaan/hameeseen pukeutuva on jo aikuinen vaikka joku varmaan luuleekin nuoremmaksi. Enpä voi paljoa enää vaikuttaa pukeutumiseen muutenkaan. Mutta onneksi siis itse laittaa useammat sukkikset+ne legginsit päällekkäin.
15-vuotiaalla meillä isompi ongelma, ei laita pipoa päähän kovallakaan pakkasella ja takki on aika ohut vyötärömallinen. Onneksi sentään pukee pitkähelmaisia neulepaitoja alle. Lapaset sentään on ja huivi sekä talvikengät.
Vanhimmilla on puoleenreiteen ulottuvat Canada Goosen takit ja nuorimmallakin reippaasti persseen peittävä laskettelutakki käytössä. On lämpimät saappaat, hanskat, huivit ja pipot. Jaloissa on tuhdit legginssit tai farkut, eikä kankku tai maha paista mistään. Olen nähnyt heitä myös koulun hyppytunneilla ja ruokavälkällä ja koulun jälkeen kauppakeskustassa ja ei kotoa lähdön jälkeen todellakaan ole tapahtunut mitään ihmeriisumista.
Kaikenlaista.ap
Kaikenlaista.ihailevat tyttärissään sitä, mitä itsessään ei enää näe.
onko sitten parempi vihata tyttärissään sitä minkä on kadottanut itsestään tai jota ei itsessä ole koskaan ollutkaan, ja pakottaa tyttö näyttämään sellaiselta, millaisena tämä inhoaa itseään?
ei taida itse muistaa millaista on olla teini. Aika vähän mä kuuntelin vanhempia vaateasioissa lukioikäisenä, karmeat tappelut saatiin ylioppilasjuhla vaatetuksesta :)
Löysää ap niitä verkkarinnaruja itseltäsi niin on kivempi olo sullakin!
ap:lla ei ole sitä teinityttöä...
päättää pukeutumisistaan. Monet näyttää ikäistään nuoremmilta!