Mitä näppyjä? sis. kuva
Kommentit (43)
jos ollut jo kauemman aikaa. Vesirokko jos vasta hiljattain tulleet.
Joku rokkohan tuo on, oisko vesirokko.
olisko? jos pahenee päivä päivältä niin sitten on..
vaan lapsen. Kuva kyllä vähän liioittelee, vaikka pömppis onkin. Mutta siis onkohan vesirokkoa vai molluskoita vai mitä?
meillä näitä on kolmella lapsella nyt yhtäaikaa.
Itse olen ajatellut niiden olevan molluskoita, mutta hoidossa sanoivat vesirokoksi. En nyt sitten tiedä. On kyllä ollut vähän flunssainen ja hiukan lämpöäkin. Ei ole lapsi kyllä valitellut kutinaa. 2-vuotias kyseessä.
Siihen auttaa vain aika .
Toiset kokeilee osterivinokasta. Meillä se ei nopeuttanut eikä parantanut, vain aika.
Tulehtuneisiin molluskoihin basibactia.
Se menee ajan kanssa tosiaan ohi.
Itse olen ajatellut niiden olevan molluskoita, mutta hoidossa sanoivat vesirokoksi. En nyt sitten tiedä. On kyllä ollut vähän flunssainen ja hiukan lämpöäkin. Ei ole lapsi kyllä valitellut kutinaa. 2-vuotias kyseessä.
Se pahenee päivä päivältä ja näpyt muuttuu ruviksi ja alkaa paranemaan päin viikon jälkeen.
Minusta näyttävät märkäruvelta. Pari viikkoa sitten omalla lapsellani diagnoosina se. Antibiootit+ siihen tarkoitukseen oleva rasva. Erittäin helposti tarttuva.
jos ei niin aloita laihutuskuuri heti!
t:hoitsu
Kuvan ja keston perusteella sanoisin että ovat molluskoita eli ontelosyyliä. Ovat viruksen aiheuttamia ja menevät aikaan pois. Niitä ei saa raapia, voivat levitä.
T:terkkari
Ontelosyylä eli molluskat on lapsosella.
Mulla 4 lasta ja kaikki saaneet sen.
Vanhin sai sen tarhasta ja levisi sitten muihin, paitsi vauvaan. Kun nuorinkin meni tarhaan tuli molluskat hälle myös tarhasta.
Yhdellä lapsella, kellä kuiva atooppinen iho ne kesti 3 v. Muilla noin 1,5-2 v.
Ikävä tartunta mutta paranee ajan kanssa.
Perusrasvaus ei niitä pahenna eikä paranna.
Kyllä ne siitä. Yleensä ne ei edes kutise, ovat vain ikäviä ja hankalassa paikassa kuten taipeissa saattaa ärtyä. Silloin voi hakea täsmähoitoa näppyihin lekurilta.
Jotkut käyvät puhkomassa niitä mutta se voi olla aika ikävää lapsen kannalta.
Tsemppiä, iho paranee kyllä ja näpyt katoaa ajan kanssa.
jos ei niin aloita laihutuskuuri heti! t:hoitsu
Se kirjoitetaan l a i h d u t u s kuuri
Ja kukaan sairaanhoitaja ei kutsu itseään hoitsuksi..
Näpyt on rasvapalluroita. Laihutuskuurille lapsi!
Näpyt on rasvapalluroita. Laihutuskuurille lapsi!
Paljonko sulla on ylipainoa?