No HUH HUH Sydänääniä-ohjelma!
Siis jos nuo ei ole varoittaneet naapureita kotisynnytyksestä niin ihmettelen kun ei ollut poliisit oven takana. Semmosta rääkymistä mammalla. Tragikoomista.
Kommentit (24)
Kotisynnytys, niinkuin kasvatuskysymyksetkin, ovat jokaisen yksilön omia valintoja. Niistä voi tietenkin keskustella, mutta hieman kunnioitusta peliin hei! Tätäkin kotisynnytystä on varmasti punnittu tarkkaan.
Minulle tämä oli ainakin voimaannuttava synnytyskokemus ja muistutti paljolti omia synnytyksiäni sairaalassa. Medikalisoitunut ja yltiöturvallisuuteen pyrkivä yhteiskuntamme tulee meitä itseämme vastaan, ajattelisin: esim. monestihan epiduraali juuri hidastaa synnytyksen edistymistä. (Huomatkaa: en tällä sano, että kivenlievitykset veks ja kaikki saunaan synnyttämään. Mutta itse suosin tiettyä luonnonmukaisuutta ja kehon kuuntelemista omassa elämässä.)
Jotenkin naurettava ja lapsellinen kommentti tämä "meluhaitta naapurille"! Ei varmaan lapsesta myöhemmin synny minkäänlaista meluhaittaa, ei.. Minusta Lindan äänenkäyttö oli voimakasta, mutta hallittua. Varmaan lähes jokainen synnytyksen kokenut sanoo, että voimakkaan äänen käyttä on miltei "pakollista", ei siitä hymistellen selvitä.. Ellei sitten ole ihan piikkien vaikutuksen alaisena hyvin koko synnytyksen ajan.
Itseäkin edellisjaksossa ihmetytti Lindan kommentti "lapsen hengittämisenä ulos", mutta osin vertauskuvallisestihan hän sen taisi sanoa eikä tuo nyt myöhemmin miltään raivoamiselta näyttänyt suhteessa siihen, mitä ponnistaminen usein monille on.
Miksi muuten kenenkään pitää arvostella julkisesti tuntematonta ihmistä: "muutenkin ärsyttävä olemus.." Eihän Lindan olemuksella liene mitään tekemistä itse ohjelman kanssa?!
Itsevarma, itseensä luottava ja kaunis nainen herättää aina kateutta toisissa naisissa.
Jos sattuu tarpeeksi kovaa, niin ei enää vain pysty huutamaan. t: senkin kokenut...
Käynnistetty synnytys, joka alkoi järkyttävillä kivuilla. Olin täysin tyrmistynyt, ehkä lievästi shokissakin, en voinut uskoa että sellaista kipua on olemassa.
Esim kun minulle tuli sappikohtaus, voi sitä vaikeroinnin määrää. Mitään se ei ollut verrattuna synnytyskipuihin avautumisvaiheessa. Olin vaan jähmettyneenä paikalleni, aivan hiljaa.
jonka voisi käyttää ponnistamiseen. Koti synnytystä pidän turhana riskin ottona. Mutta silti, minusta oli jotenkin todella upeaa kun se nainen ihan yksin oli siellä altaassa ja otti itse vauvansa vastaan. Nosti vaan sieltä syliinsä. Itku pääsi kun katsoin.
Jos sattuu tarpeeksi kovaa, niin ei enää vain pysty huutamaan.
t: senkin kokenut...