Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suhde kriisissä, miten tästä eteenpäin?

Vierailija
14.02.2011 |

Olen asunut miehen kanssa avoliitossa 3 vuotta, kun tapasimme miehellä oli noin 4 kuukautinen lapsi, oli siis yksinhuoltaja. Myös minulla on lapsi edellisestä suhteesta, mutta lapseni on säänöllisesti tekemisissä isänsä kanssa. Meillä on yhteishuoltajuus entisen mieheni kanssa.

Nykyinen mieheni petti minua ja haluaisin nyt lopettaa suhteen, vaikka mies väittää, että kysessä oli vain se yksi kerta. sain tietää miehen syrjähypystä syksyllä ja olen kyllä koettanut antaa miehelle anteeksi ja jatkaa suhdetta. Mies selvästi katuu tekoaan, mutta en vain enään pysty luottamaan häneen, enkä usko, että pystyn enään jatkamaan tätä suhdetta.

Asumme vielä yhdessä ja erossa mietityttää miehen lapsi, joka pitää minua äitinään. Yhteisiä lapsi meillä ei ole, enkä ole adoptoinut miehen lasta, mutta lapselle olen kuitenkin kuin äiti. Ja sehän on ihan ymmärrettävää, kun olen ollut hänen lähellään koko hänen pienen elämänsä. Tietysti ero vaikuttaa myös minun lapseeni,mutta ei varmaan niin suuresti koska hänellä on kuitenkin isä johon on yhteydessä.

En oikein tiedä miten tästä pitäisi jatkaa, mies on ehdottanut, että hänen lapsi olisi luonani suurinman osan ajasta ja periaatteessa minulla ei ole mitään sitä vastaan, koska lapsi on minullekin rakas. Mutta mietin, että entä jos joskus tulevaisuudessa mies haluaakin lapsen kokonaan iteselleen, eikä anna minun tavata tätä. Silloinhan minulla ei ole mitään sanavaltaa, kun en ole oikeasti lapsen huoltaja. :(

Miten tässä voisi edetä, pitäisikö minun vain jatkaa suhdetta, mies haluaisi jatkaa vai miten?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Kaipaako isä omaa aikaa vai mikä syynä että haluaa luopua omasta lapsestaan?

Ymmärrän toki että olet äiti lapselle, mutta et kuitenkaan ole hänen äitinsä!

Mieti tarkasti, jos et halua sydämmessäsi jatkaa miehen kanssa, muuta pois. Voihan olla että ajatuksesi selkiytyvät erossa olon aikana ja palaattekin yhteen!

Vierailija
2/4 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen lapselle, kuin äiti ja tärkeä henkilö. Tottakai mies näkisi lastaan usein. Mietin vain, että entä jos joku päivä mies haluaakin lapsen kokonaan itselleen ja minä en voi tehdä siinä mitään. Joka päivä jonka elän lapsen kanssa kiinnyn häneen entisestään ja olisi varmasti vaikea antaa hänet pois. :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksiantoon vaaditaan aikaa ja hyvittäviä tekoja ja hyviä kokemuksia. Jos todella suhde mieheen ei enää ole mahdollinen, lopeta vain se. Suhde lapseen ja mieheen ovat kuitenkin erillisiä. Älä menettämisen pelon vuoksi katkaise suhdetta lapseen, jos todella häntä rakastat. Rakkautesi on lapselle kultaa arvokkaampi. Jos mies haluaa lapsen olevan kanssasi, olisiko hän myös halukas antamaan sinulle virallisen aseman?

Vierailija
4/4 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et ole varsinaisesti lapsen huoltaja. Näin ainakin uskoisin, kannattaa kysyä kuntanne perheasiain yksikön lastenvalvojalta (nimike voi hiukan vaihdella, soita ja kysy, kenelle huoltajuusasiat kuuluvat)