Koulun ulkoilupäivä ja astamaatikko. Mitä mieltä?
Pojan koululla huomenna hiihtopäivä ja luvattu tänne eteläänkin melkein 20 asteen pakkasia. Pojalle käy henkeen tämä pakkanen saati kun pitäisi hiihtää koko aamupäivän.
Koululle ei voi jäädä koska koko koulu lähtee hiihtämään. Pitäisikö pitää lapsi kotona huomenna vaikka ei sairas olekaan?
Ei ole kiva jos saa kohtauksia vain sen takia, että ulkona on kylmä.
Kommentit (10)
mutta hänellä on pakkasraja 10 astetta ja päiväkoti on aina järjestänyt hänelle sisällä olon mahdollisuuden.
Aion kyllä vaatia samaa koulussakin. Hän ei ole "sairas", mutta yli 10 asteessa hän ei tasan ulkoile.
Tosin ainakin esikoisella liikkatunnit on aina aamusta ensimmäisenä, joten voi vain viedä sitten kymmeneksi, eikä kahdeksaksi.
Astmaattisena ei pidä urheilla kovalla pakkasella. Voi käydä hengen päälle kirjaimmellisesti.
kysyisin koulusta, että miten aikovat järjestää esim. astmaatikkojen (tai muiden joilla ulkoilu noin kylmässä aiheuttaa ongelmia) päivän.
Ei voi olettaa, että lapsi jää "sairaspäivälle" ja vanhempi pois töistä sen takia, että koulussa on hiihtopäivä ja on niin paljon pakkasta että lapsi saisi astmakohtauksen...
Eiköhän koululle jää jokunen opettaja, jotka voisi järjestää korvaavaa ohjelmaa (=valvoa lapsia jotka jää koululle)
7-vuotiaalla astma ja Helsingissä melkein -20 (ja tuulta)... Sekä huomenna että torstaina olisi koko koululla ulkourheilua lounaan jälkeen, enkä ole varma jos uskallan tyttäreni sinne päästää. Aion kyllä hakea hänet kotiin, jos pakkasrajaa ei ole ja viikko jatkuu näin kylmänä.
ja kysellä mite aikovat järjsteää asiat jos ei voi osallistua. Olen siinä uskossa ettei koululle jää ketään ja varmaan tylsää pojan istua koulussa koko päivän yksin.
En ole nyt aamupäivällä saanut sieltä ketään kiinni.
ap
ilmoittanut opelle, että välkät sisällä, jos on yi 10 astetta pakkasta. (Ite tietty katon, milloin on ja kerron sitten opelle, että nyt on sisällä välkät.) Meillä myös urheilupäivä ja on silloin kotona, jos on pakkasta yli 10 astetta. 5
niin suosittelisin ehdottomasti kotiin jäämistä! Ei ole kivaa sitten saada soittoa sairaalasta kuten mun vanhemmat sai kun koululta oli ope joutunut lähtemään kiireellä kuskaamaan mua sairaalaan kun sain pahan astmakohtauksen. Siitä on vaarana myöhemmin myös keuhkokuume!
mennä kouluun sen jälkeen, kun hiihtäminen loppuu?