Kova kipu alavatsalla seksin jälkeen.
Paheni pikkuhiljaa, kesti noin tunnin ajan. Kieriskelin tuskissani kun kipu niin kovaa. Otin särkylääkkeen. Kipualue painottu oikealle puolelle, umppari ei voi olla kyseessä, se kun on poistettu. Nytkin tekee kipeää ponnistaessa tai yskiessä.
Kommentit (29)
Kärsin tuosta vaivasta silloin tällöin. Tuntuu, että miehen penis menee liian syvälle ja sitten tiedossa on kipukohtaus. Särkylääkettä heti naamariin, mutta silti reilun puolen tunnin tuska edessä. Pitäisi varmaan puhua gynekologille.
Tietäisikö joku täällä mistä johtuu? Alkaa haitata jo vähän seksielämää, kun saa kipua jännittää.
ja silloin, kun on ovilaatio meneillään, kärsin myös yhdyntäkivusta. Se tuntuu, siltä, että alavatsalla olisi kipeä, arka "möykky" ja kun siihen osuu, tuntuu kuin veitsellä pistettäis...
Voiskohan teillä olla samasta kyse?
kohdunkaulan syövän esiaste. Olen aina käynyt säännöllisesti papassa (2-3 vuoden välein, mikä on suosituskin). Se voi kuulemma aiheuttaa kipua, tosin minulla oli toisinaan myös verenvuotoa. Kannattaa tutkituttaa, sen verran tärkästä asiasta on kysymys (yleisesti terveydestä, lisääntymisestä ja tietysti myös parisuhteesta!)
Piti vielä lisätä, että sen jälkeen on päivän parin "tärinäkipu", eli alavatsaan sattuu juuri kävellessä tai aivastaessa, kuten ap:llakin..
Luulen että munasarjakysta puhkesi. Olen kokenut saman.
Minulta tosin lähti taju, kipu oli niin kova ja vietiin sairaalaan. Ultralla katsottiin.
Minulla on kystataipumus, niitä tulee ja menee. Joskus puhkeavat itsestään tai ne elää. Toisesta munasarjasta jouduttiin leikkaamaan kun kasvoi liian suureksi 10 * 12 cm.
Puhkeamisen jälkeen voi viikonkin verran oireilla kivulla.
puhkeaminen teki vastaavan kivun, taju lähti myös minulta.
kohdunkaulan syövän esiaste. Olen aina käynyt säännöllisesti papassa (2-3 vuoden välein, mikä on suosituskin). Se voi kuulemma aiheuttaa kipua, tosin minulla oli toisinaan myös verenvuotoa. Kannattaa tutkituttaa, sen verran tärkästä asiasta on kysymys (yleisesti terveydestä, lisääntymisestä ja tietysti myös parisuhteesta!)
Mulla ollut nyt muutaman viikon ajan alavatsakipua ja jotain vuotoa yhdynnän jälkeen. Ei ihan verta, mutta punertavaa limaista. ajattelin, että kierukan langat raapii tm, mutta voihan olla vakavampaakin.
Kiitos siis viestistäsi, sain nyt aikaiseksi tehdä asialle jotain. Edellisestä papasta on noin kaksi vuotta. Gynellä kävin vuosi sitten kierukan tarkastuksessa, mutta ei kokenut tarpeelliseksi ottaa papaa, kun edellisestä vain vuosi ja oli ok. Nyt jos jotain onkin, niin kaduttaa etten vaatinut ottamaan.
Itsellä kipupisteet oikealla ja vasemmalla puolella...
Moikka, mulla tulee melkein aina seksin jälkeen ihan järjettömät alavatsakivut, säteilee yleensä alaselkään ja muutaman kerran on säteillyt jalkoihin , ihan jalkapöytiin asti. Mikä voisi olla vialla?
Uppia. Harrastettiin miehen kaa rajumpaa seksiä ja kivut ovat kestäneet jotain 7h jo. Pahenee vain, panadol ei auttanut mitenkään. Alavatsasta rintojen kohdalle 30cm pitkältä alueelta viiltävää kipua ja tuntuu, kuin joku olisi potkinut vatsaan ja kovaa.
Hei mullakin sama. Kylmähiki tuli, oksetti, pyörrytti enkä voinut nousta sängystä. Kipu alkoi heti seksin jälkeen. Pahin vaihe kesti n. 45 min ja sitten alkoi hellittää. Seksistä jo 7 tuntia mutta silti aina noustessa ja istuessa sekä vaihtaessa asentoa sängyssä, tuntuu vihlaisu ja repäisykipu. Myös paineen tunne alavatsassa koko ajan. Menkat pitäisi alkaa 5 pv kuluttua oletetusti, en tiedä koska ovulaatio ollut.
Helou kirjoitti:
Hei mullakin sama. Kylmähiki tuli, oksetti, pyörrytti enkä voinut nousta sängystä. Kipu alkoi heti seksin jälkeen. Pahin vaihe kesti n. 45 min ja sitten alkoi hellittää. Seksistä jo 7 tuntia mutta silti aina noustessa ja istuessa sekä vaihtaessa asentoa sängyssä, tuntuu vihlaisu ja repäisykipu. Myös paineen tunne alavatsassa koko ajan. Menkat pitäisi alkaa 5 pv kuluttua oletetusti, en tiedä koska ovulaatio ollut.
Siis mistä tämä johtuu, mulla täysin sama ongelma ja oikeasti meinaa jo pää levitä näihin kipuihin. Saiko kukaan selvyyttä vaivoihinsa?
Sukupuolitauti?
Tulehtunut suolisto?
Tauti testeissä käyty, kaikki nega.
Gynellä käyty ja papa otettu, 1kk sitten. ei löytynyt mitään. e-pillereitä en popsi.
Pitää varmaan seuraavaksi lähteä jonkin sortin kuvauksiin vai miten ne kystat sun muut nyt sitten selvitetäänkään.
Kipu kestää seksin jälkeen jopa viikonkin. Yleensä 2-5pv
vastauksesta.