Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

viikolla syön terveellisesti mutta vloppuna herkkupvn jälkeen menee overiksi

Vierailija
13.02.2011 |

Miten välttyisin tältä ja saisin itse ruotuun sallitun herkkuhetken jälkeen. Jos vaikka leivon pullaa ja lupaan että saan syödä 2kpl launataina niin huomaan sunnuntaina syöneeni koko pellillisen kun niitä kerta on nenän edessä ollut.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee överiksi joo kun on herkkua kaapissa, niin kauan kun kaikki on syöty pois niin taas ollaa terveellisel linjalla.. älytöntä. Mutta mielestäni tuo "älä leivo" vinkki ei ole kaikista kivoin, siis toki toimiva mutta kun tykkään leipoa, tykkään siitä tekemisestä, leivon toisinaan terveellisimpiä juttuja ja toisinaan taas en.. Olen yrittänyt rajoittaa leipomista ja kun leivon niin kutsun sitten heti tuttuja kylään, ja toivon että söisivät mahd.paljon pois... heh.. En mä ainakaan pakasta, kuka niitä sieltä syö? Se on meillä sama kun heittäisi jo heti roskiin kun ovat valmiita.. turhaa ne siel pakkasessa on josta ne saa taas laittaa roskiin... Toi toimii hyvin että pakkasessa valmis pullia tms ja et paistaa vaan sen yhden tai mitä nyt syöjiä sitten on.. ja kun leivon niin teen puolittaisia määriä, pienempiä kakkuja ym ym.. sekin auttaa.. Mutta silti, mulla sama ongelma.. :)

Vierailija
2/12 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mä kaivan ne sieltäki ja sulatan ja mätän naamaani.kotona ei siis voi olla mitään vieras varoja tms. taidan tehdä niin että jos syön herkkuja herkkupäivänä niin ostan vain sen verran mitä on lupa syödä ja jos leivon niin leivon pienen määrän ja loput vien samana päivänä vaikka mummolaan..tai kutsun kylään. noh,ensi viikolla katsotaan onnistunko:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähin kauppa on niin lähellä... :)

Vierailija
4/12 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä vklp melkein 2kg lisää. söin sipsiä,suklaata,irtokarkkia,jäätelöä,pizzaa tajuttamasti :(

viikolla syön terveellisesti ja liikun. odottelen että saan herkutella viikonloppuna. mutta nyt varsinkin meni ihan överiksi

neuvoisin vaan pysymään kohtuudessa myös viikonloppuna. koitan itsekkin tota

Vierailija
5/12 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tullut siihen tulokseen, että parasta on kun ei vaan ei leivo. Vaikka se tylsältä kuulostaakin... :/

Esimerkiksi toissaviikonloppuna teki mieli leipoa runbergin torttuja, mutta ostinkin sitten vaan kaupasta niitä 2kpl paketin, eikä enempää onneksi mennyt. Jos olisin leiponut, olisin takuulla myös syönyt niitä pellillisen viikonlopun aikana.

Vierailija
6/12 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla sit leipomatta ja leipoo vaan kun vieraita tulee ja laittaa viereille sit mukaan loput!

Vierailija
7/12 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta opin siitä pois. Tärkeintä on pitää verensokeri tasaisena, eli syödä pieniä aterioita n. 3 tunnin välein. Päivässä pitää olla kaksi kunnon lämmintä ateriaa, paljon kasviksia ja hedelmiä myös. Herkkujakin voi syödä, mutta tosiaan 1 pulla/päivä. Jos tekee mieli enemmän, niin lähden vaikka uulos kävelylle/suihkuun/leikkimään lasten kanssa: ihan mitä tahansa muuta. Ja hetken kuluttua mieliteko on mennyt ohi. Tahdonvoimaa se vaatii, mutta onneksi sitä voi harjoitella :)

Kyllä sinäkin pystyt siihen ihan varmasti!

T: -20kg ja paino pysynyt jo melkein 10 vuotta

Vierailija
8/12 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en oo koskaan tajunnut että teitä on muitakin:D Mulla myös välillä sama homma,ennen oli aina niin et repesin herkutteleen täysin just varsinkin sunnuntaina. Ja taas maanantaina alki uusi ehompi elämä. No en ole ylipainoinen,tällä hetkellä on raskauskiloja kuusi jäljellä,mut vauva vasta 3kk. Aika hyvin nykyään oon onnistunu pysytellä siinä herkussa minkä olen ajatellut ittelleni sallia,mut sit joskus se iskee ja on pakko kaivaa kaikki kaapit. Mua ei kyllä enää vaivaa se et kaapeissa on herkkuja,mutta esim.tänään ei ollu mitään kun himo iski.. mies luki mua rivien välistä ja tuli töistä suklaan ja jäden kanssa:) Huoh,huomenna sit skarppaan taas.

Vierailija
9/12 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse ennen samanlainen, herkuttelin koko viikonlopun tai vedin muuten vain overiksi ja paino ei tippunut yhtaan vaikka viikolla soinkin tosi terveellisesti. Paatin lopettaa herkuttelun kokonaan kun en kerran osannut lopettaa ja nollasin aina kaikki tulokset.

Eka viikonloppu oli vaikea ja ajattelin herkkuja koko ajan, toinen jo suht helppo ja sen jalkeen opin pois vanhasta tavasta. Nykyaan herkuttelen silloin talloin yhden jutun ja sit syon taas normaalisti - mulle on helpompaa palata takas rutiiniin kun "herkuttelen" vain harvoin (ehka noin kerran kuussa). Nykyaan siis nuo "herkut" (sipsit, karkit jne) ei enaa edes maistu yhta hyvilta kuin ennen :)

Ehka kuulostaa tylsalta, mutta suosittelen kokeilemaan, makuaisti voi muuttua!

Ala osta/tee MITAAN mika ei kuulu laihduttajan ruokavalioon, niin ei tule houkutuksia. Jos tekee mieli leipoa, niin etsi terveellisia resepteja ja tee niita.

Vierailija
10/12 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla aivan sama. senpä takia en näitä muutamaa kiloo saa varmaan ikinä tiputettua:(

Vierailija
11/12 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai pakasta loput.

Mieti mikä saa sut syömään makeaa. Onko ruokavaliossasi jotain pielessä?

Entä , jos miettisit kuinka voisit tehdä hieman terveellisempiä pullia ja syödä niitä sitten vähän paremmalla omallatunnolla.

Vierailija
12/12 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierasvarana kannattaa pitää esim. pakastepullia ja paistaa niitä vain tarvittava määrä tai ostaa kaupasta valmiina silloin kun tarvitsee. Itselläni on sama ongelma, eli jos jotain on tarjolla, niin se myös menee. Sen vuoksi en leivo ja kaiken laitan heti pakkaseen, jos jotain jää vierailta yli.