5 kg lähtee nyt. Kuntoon kesäksi!
Nyt päätös on tehty. Se alkaa huomenna. Lähteekö joku mukaan?
Mun säännöt (teillä voi tietty olla eri säännöt :-) on tässä:
Reipas kävelylenkki 3 kertaa viikossa. Jos ei pakkasta, niin hölkkä. Kerran viikossa Pilates. Olen kiireinen kotiäiti, joten en pysty osallistumaan ohjattuun liikuntaan kovin usein. Lenkille pääsee ainakin viimeistään silloin, kun muksut menevät nukkumaan kahdeksalta.
Sokeri pois kokonaan.
ALkoa ainoastaan pe ja la, sekin kuivaa valkkaria ja maks. 1/2 pullo. Eli siis maks 6 annosta/viikko.
Valkoiset jauhot ja peruna minimiin. Eli huonot hiilarit pääasiassa pois. Täysjyväruisleipää tilalle.
Kasvikuntaa reilusti lisää joka päivä.
Tän hetken tilanne:
Suklaata ja sipsiä menee reilusti ja tissuttelu on lähes jokapäiväistä. Liikuntaa ei käytännössä lainkaan.
Ja se tavoite: 70 kg -> 65 kg ja lisäksi löllö kiinteämmäksi. Lapset on tehty, joten enää ei ole syytä selitellä.
Löytyiskö kavereita?
Elokuussa lähti 74 kg -> 69 kg ja täältä oli mukana pudotuksessa ainakin Vitonen, Ruisleipätyyppi, Vesipaastolainen, Eve ja jokunen muu. Pääsittekö tavoitteeseenne ja pysyittekö siellä? Mulla syksyn pimeys toi naposteluhimon ja joulu tyrehdytti dieetin kokonaan. ei kuitenkaan pahasti tullut takkiin.
-Tina
Kommentit (10)
Hyvältä kuulostaa! Olen elänyt jo tammikuusta tuohon tyyliin ja ekan viiden viikon aikana putosi painosta 2kg. Aika paljon, joten nyt varmaan tahti hidastuu, muttei se mitään.
Niin paljon parempi olo, kun ei syö sokeria ja vehnäset on tosi minimissä. Joo, ja tissuttelun lopetin myös.
Jatkan valitsemallani tiellä ja oikeastaan ei tarvi painon pudota kuin 3kg, niin olen saman painoinen kuin ennen raskautta (55kg).
Mukana siis olen!
Olen joulun mässäilyjen jälkeen laihtunutkin jo 5 kg, mutta vielä on toiset 5 jäljellä ja nyt paino tuntuu junnaavan paikallaan. Keinona karppaus. Liikun normaalisti jonkin verran, lenkkeilen ja hiihdän, mutta tämä talvi on mennyt sairastellessa. Ehkä siksikin kiloja on sohvalla kertynyt ;) Mutta olen mukana.
5kg on oikeasti tosi vähän. Itsellä takana laihdutusta 7,5kg ja jäljellä vielä 16kg... Eli olisi helppoa, jos urakka olisikin jo tässä.:)
Siinä kun on yllättävän paljon kaloreita, vaikka olisi miten kuivaa valkkaria.
vitosen vähennystavoitteella.
Irtokarkit ovat minun paheeni, jo sen pois jättämisellä lähtee enemmänkin.
Olen pudottanut viime keväänä/ kesänä 25kg. Sain syksyn ajan pidettyä pudotetun painon (65kg) mutta nyt kilot ovat lähteneett taas nousukiitoon.
Osittain tiedän se johtuvan positiivisestakin asiasta, olen päässyt salille 4krt/ vk, joten osa on lihasta. Mutta osittain johtuu varmasti siitäkin, että en ole jaksanut enää skarpata niin tehokkaasti ruokailujen kanssa.
Eli nyt hyppään teidän matkaan ja tsemppaan sen 5kg veke. Eli nyt puntari näyttää epämiellyttävän 67 kg ja siitä tarkoitus päästä 62kg.
Taktiikkana vähemmän punttia, enemmän juoksua ja crossausta. JA napostelut pois + ruoka-annokset pienemmiksi.
Histamiini
Minulla oli tänään liikunnasta vapaa. Huomenna pääsen salille (ja viikonloppuna olin) joten nyt ihan suunnitellusti välipäivä liikunnasta.
Syömisetkin ovat vielä kontrollissa, äsken vetäisin iltapalaksi tonnikalasalaatin ja ajattelin sillä loppupäivän pärjätä. Onneksi kaapeissa ei edes ole mitään herkkuja. Kaappiherkut ovat nääs minun turmioni, kun lapset menee nukkumaan, niin minun itsehillintäni pettää... :/
ps. Viirupylly ja muutkin joilla olisi enemmän kuin 5kg pudotettavaa:
Tulkaa mukaan vaan, vitosesta se lähtee :)
t.Histamiini
tosin pudotettavaa enemmän. Otetaan se 5 kg ensin. Huomenna alkaa, täytyy tosin miettiä tota strategiaa, mun on helpompi jättää rasva kuin sokeri.
Nimimerkkini olkoon tässä keskustelussa Karkkihamsteri
T. Karkkihamsteri